کد خبر: ۶۸۹۵۷

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل صادرات در حوزه دامی این است که آمار دقیقی از میزان تولید دام در کشور وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور که با حضور نمایندگانی از کشاورزان، دامداران و خیرین آب برگزار شد، گفت: واردات نهاده های دامی در ماه های پیش رو تامین شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد چرا که شخص رییس جمهور به شدت حامی بخش کشاورزی و دامداری به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی است.

«ساداتی نژاد» خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی معتقد به صادرات است و مجوز صادرات دام زنده را نیز در سال گذشته صادر کرده است اما مشکل این است که در کشور آمار دقیقی از میزان تولید دام وجود ندارد بنابراین طرفدار ایجاد ساز و کاری مجهز به داده و اطلاعات هستیم تا بتوانیم سیاست گذاری دقیقی در خصوص صادرات و واردات داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزرات به دنبال سنددار کردن مزارع کشاورزی است تا با انجام این مهم، کشاورز بتواند با سند خود وام گرفته و مشکل ضامن نداشته باشد، ادامه داد: فقط 4 درصد اراضی کشاورزی سند دارد و باید تا پایان دولت همه این اراضی سنددار شوند.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات احداث بازار دام بخش میان جلگه نیشابور، دستور داد: مشکل احداث این بازار به صورت ویژه برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: برای اولین بار کل زنجیره غذا از مزرعه تا سفره در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده شده که این مهم باعث انسجام و امنیت غذایی در کشور می شود به گونه ای که ما دیگر شاهد التهاباتی از قبیل ایجاد صف های مرغ و توزیع آن با کارت ملی نخواهیم بود.

ساداتی نژاد یکی از معایب اصلی حوزه دامداری و کشاورزی در کشور را پراکنده بودن اتحادیه و انجمن های صنفی این حوزه عنوان کرد و گفت: ما به دنبال آن هستیم سازوکاری اندیشیده شود تا مانند تمام دنیا، اتحادیه های قدرتمند و واحدهایی ایجاد شود که نمایندگی همه کشاورزان و دامداران ها را داشته باشد و تصیم گیری های کلان از جمله قیمت گذاری محصول در همان سال را بتوان از طریق همفکری، هم افزایی و همکاری با این اتحادیه ها در نظر گرفت.

 
نظر شما
ادامه