کد خبر: ۶۹۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی مازندران در جلسه هم اندیشی تشکلهای کشاورزی و دامپروری در استان استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی را برای استقرار سامانه های بهداشتی امری ضروری دانست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» در جلسه هم اندیشی تشکلهای کشاورزی و دامپروری با مدیران کل مرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۴ شرکت لبنی دارای کد صادراتی  IR در مازندران، بر لزوم خودکفایی و تامین شیر دارای ویژگی های قابل قبول  کشورهای اوراسیا تاکید داشت .

وی با اشاره به ماده ۲  آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور اجرای مقررات بهداشتی تولید و تضمین کیفیت براساس سامانه های بین المللی از جمله  HACCP. GAHP. GMP در محل ها و اماکن های نگهداری دام از طریق صدور پروانه ها و سایر مجوزهای بهداشتی و همچنین بازرسی توسط سازمان و نیز کنترل بهداشتی توسط مسئولین فنی بهداشتی افزود؛  استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی برای استقرار سامانه های بهداشتی که در آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از آن نام برده شد ، برای تولید محصول سالم و ایمن  و نیز محصولات بیولوژیک تولید داخلی امروی ضروری می باشد .

گلپایگانی در ادامه خواستار حمایت همه جانبه معاونت برنامه ریزی جهاد کشاورزی  و صندوق توسعه کشاورزی استان از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهایی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند شد و اظهار امیدواری کرد تا بتوان با کمک آنها از خطر رخداد بیماریها،  تشخیص خطرات و ارزیابی بیماریها در حوزه دام‌، طیور و آبزیان آگاهی پیدا کرد و راهکار مناسب را در این زمینه بکار برد .

بدیهی است با ارائه روش‌های نوین پرورش و  مدیریت کنترل رخداد بیماری ها، امکان استفاده بیشتر از زمین و امکانات فراهم خواهد شد و می‌توان از آن به عنوان راهکاری مناسب برای حل مشکلات واحدهای غیرمجاز نیز نگریست .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
0
1
احسنت به دکتر گلپا، مدیر فعال و خلاق و جهادی.مثل همیشه پیشرو
نظر شما
ادامه