کد خبر: ۶۹۰۷۹

حکیم مهر: نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین در وزارت جهادکشاورزی با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین در وزارت جهادکشاورزی، نقش جهاد تبیین و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تشریح دستاوردها و برنامه‌های بخش کشاورزی، ایجاد آرامش در بازار، عبور از بحران‌ها، احساس پایداری غذا و سبک مصرف در جامعه را مهم خواند و گفت: رسانه‌ها می‌توانند به فعالیت‌ها و عملکرد بخش کشاورزی ضریب و نفوذ دهند.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنظیم بازار نیز گفت: نقش رسانه در کاهش یا تعدیل مصرف کالا و عبور از بحران‌های کوتاه‌مدت مهم است و در غرب، رسانه‌ها بازار را در شرایط بحران از طریق تشویق مردم در مصرف یا کاهش مصرف یک کالا، تنظیم می‌کنند.

وی بر راه‌اندازی کاروان ترویج در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: «ترویج» یکی از ستون‌های «جهاد تبیین» است.

دبیر قرارگاه جهاد تبیین: «جهاد تبیین» به‌منزله «جهاد کبیر» است

«دکتر علیرضا رضازاده» مشاور وزیر، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه جهاد تبیین در این وزارتخانه گفت: یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی این است که وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نخستین وزارتخانه، فرمان به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین داد، این قرارگاه ساختار اجرایی جدا از وزارتخانه ندارد و مبلغی برای آن از پیش تعیین نشده است، بلکه تنها با توان مجموعه روابط عمومی کار را شروع و ادامه خواهد داد.

دکتر رضازاده با بیان این‌که جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری به‌منزله جهاد کبیر است و آن را فریضه و واجب می‌دانند، خاطرنشان کرد: عدم تبعیت از کفار و جهاد با کفار مفهوم جهاد کبیر در قرآن است و تحریف اخبار توسط بیگانگان هم ضرورت جهاد تبیین را در کشور بیش‌ازپیش آشکار می‌کند.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و تأثیر آن بر امنیت غذایی جهان گفت: در حال حاضر جنگ نظامی روسیه و اوکراین باعث شده امنیت غذایی در دنیا به خطر بیفتد، مقام معظم رهبری از جنگ ترکیبی و هوشمند که امروز به آن جنگ هیبریدی می‌گویند صحبت می‌کنند که در آن اقتصاد، معیشت، رسانه و نظامی‌گری وجود دارد.

دبیر قرارگاه جهاد تبیین عنوان کرد: وظیفه ما این است که بگوییم معیشت و حوزه اقتصادی در امنیت غذایی چه جایگاهی دارد، عمده صحبت مقام معظم رهبری در بحث دانش‌بنیان و جنگ هیبریدی، مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور: باید شبکه سازی اختصاصی انجام بدیم

اسدی : شناساندن حقایق انقلاب و خنثی سازی تبلیغات مسموم مهمترین وظیفه جهاد تبیین است

«دکتر امین اسدی» مشاور معاون وزیر و مدیریت روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان عضو جدید این قرارگاه با بیان اینکه کلید واژه جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب را می‌توان آغازگر تولید ادبیات تازه درباره دو جنبه شناساندن حقایق انقلاب و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه‌های نظام سلطه دانست افزود: ایجاد قرارگاه توسط وزیر محترم به عنوان نخستین مسئول دولت در لبیک به مقام معظم رهبری واقعا ستودنی است، چرا که «جهاد تبیین» جهاد فکری، فرهنگی و تبلیغاتی در دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در دو وجه ضرورت می‌یابد، این دو وجه را یکی بر اساس معنای خاص جهاد یعنی تقابل و مبارزه با دشمن و دیگری را برحسب معنای عام آن، یعنی جهاد برای تبیین حقیقت تقابل عملیاتی با جریان رسانه‌ای دشمن -اعم از پدافند و آفند رسانه‌ای برشمرد و افزود: در واقع به معنای دیگر نباید منتظر باشیم تا به ما حمله بشود و بعد دفاع کنیم

اسدی با اشاره به اینکه دفاع رسانه ای کم اثر و پر زحمت است، تصریح کرد: اگر آسیب شناسی به موقع صورت گیرد و از معضلات پیش رو آگاهی داشته و نقشه راه عملیاتی تهیه گردد و به مردم تبیین شود، جریانات معلوم الحال خنثی می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور که چند روز پیش نیز با حمایت و همراهی «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور بانی ایجاد «شورای عالی رسانه» در این سازمان شده بود، افزود: ما باید شبکه سازی اختصاصی انجام بدهیم، سپس اقناع سازی قشر خاص و عام از طریق تولیدات به روز و به لحظه متنوع رسانه ای صورت بگیرد و وارد فاز شبکه سازی عام بشویم. در واقع ابتدا به این صورت است که بسترهای انتشار تهیه می‌گردد و سپس اثرگذاری با محتوای تولید شده محقق می‌شود.

عضو قرارگاه جهاد تبیین در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در جهاد تبیین مقوله آموزش نباید فراموش شود افزود: در ابتدا مدیران روابط عمومی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه سواد رسانه ای‌شان ارتقا پیدا کند و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های رسانه‌ای شناخته شود تا بتوانند هم در سطح ملی و هم سطح بین‌المللی فعالیت را توسعه داده و به اهداف این جهاد جامه عمل بپوشانند.

 

نظر شما
ادامه