کد خبر: ۶۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
در طی یک هفته اخیر در شهرهای ماهشهر و اندیکا:
نیروهای دامپزشکی همیشه در معرض تهدیدهای سخت شغلی از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام، آسیب های فیزیکی می باشند، ولی همواره برای حفظ سرمایه دامی کشور و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و دام مجدانه تلاش می کنند...

حکیم مهر: با توجه به شروع عملیات واکسیناسیون علیه بیمارهای واگیر دار دامی در سطح استان خوزستان و بالطبع آن حضور واکسیناتورهای دامپزشکی استان جهت ایمن سازی دام های سبک و سنگین در روستاها و مناطق صعب العبور استان، متاسفانه دو نفر از نیروهای دامپزشکی استان در شهرهای ماهشهر و اندیکا در حین انجام عملیات میدانی و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و تامین بهداشت و سلامت جامعه از ناحیه پشت پا دچار مصدومیت شدید بر اثر حمله سگ شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، با توجه به اینکه نیروهای دامپزشکی همیشه در معرض تهدیدهای سخت شغلی از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام، آسیب های فیزیکی، تحمل شرایط بد آب و هوایی و انجام مأموریت های دشوار در دور افتاده ترین مناطق و مناطق صعب العبور می باشند ولی همواره برای حفظ سرمایه دامی کشور و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و دام مجدانه تلاش می کنند.

شایان ذکر است که  هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان ولی قابل پیشگیری می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که بطور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال می باشد.

همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می گیرند، می باشد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کارشناس سل شبکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
1
7
دیروز رفته بودم تست سل ؛
کارگر گاوداری ازم پرسید: شما چند سال سختی کار دارید برای بازنشستگی پیش از موعد؟

گفتم هیچی!

تعجب کرد و گفت خب شما هم که هر روز توی دامداری هستید.!

بعد فکر کردم واقعا چرا نیروهای عملیاتی سازمان که مداوم توی دامداری و مرغداری هستند ، از لحاظ سنوات کار مشابه بقیه کارمندان پشت میز نشین باهاشون حساب میشه؟!

این اجحاف در حق نیروی فنی در میدان نیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
1
6
این آسیبها همیشه برای پرسنل دامپزشکی بوده.
برج 2 شد و جیبها خالی شد دوباره اخبار علم کردین که بگین کار دامپزشکی سخته و پول بیشتری بدین.
عزیز دل مسولی که باید این پولها رو بده اصلا این اخبار رو نمیبینه !!!
چرا متوجه نیستید اینکه خبر رو داخل سایتی بزاری که همه ازش باخبر هستن هیچ دردی رو دوا نمیکنه !!!
اگه راس میگید 4 تا خبر این شکلی رو توی مجلس مطرح کنید با عکس و مستندات ....یا حد اقل توی 20:30 پخش کنید نه اینکه بیایید اینجا درد خودمون رو برای خودمون بازگو کنید چه فایده داره اخه ؟! خودتون خسته نشدید ؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
5
آقایان سازمان با سلام خواهش می کنم پیگیرسختی کار فعالان شریف دامپزشکی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باشید.تا کی بایست شاهد چنین حوادثی باشیم که آخر دست نیز هیچ چیز نصیب همکار آسیب دیده نمی شود.مگر یک واکسیناتور چقدر حقوق می گیرد که بخواهد خرج دوا و درمان جراحت یا خدای نکرده عفونت ناشی از گزش نماید. جزا کم الله خیرا
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
2
درج حق تسری در حکم ،داشتن پزشک معتمد برای ثبت مشکلات پزشکی ناشی از کار در پرونده کارمندان فنی و تصویب شغل دامپزشکی بعنوان مشاغل سخت حقوق مسلم بدیهی واولیه ای است که تاکنون بایدتوسط مدیران سازمان به سرانجام رسیده باشند .اتحاد همکاران باید در جایی تبلور یابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
سلام این اتفاقات فقط برای واکسیناتورها پیش میایدبرای آقایان به اصطلاح دکتر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
بیچاره سگهای مامانی نانازی گشته‌شون بود و حق داشتند این واکسیناتورها را برای ناهار بخورند.
نظر شما
ادامه