کد خبر: ۶۹۲۶۵
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
با ارسال یادداشتی به حکیم مهر عنوان شد:
پیشنهاد می‌گردد که ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور برای انتخاب و انتصاب مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، از به رای گذاشتن میزان مقبولیت و محبوبیت مدیر به عنوان آیتمی قابل اتکا استفاده نمایند ...
 

با ارسال یادداشتی به حکیم مهر عنوان شد:

توصیهای به ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

نقش اصل مقبولیت و محبوبیت در انتصاب مدیران

دکتر ایرج گرامینیا

اداره کل دامپزشکی استان بوشهر

به گواه تاریخ، بعد از انقلاب صنعتی و به خصوص از اواخر قرن نوزدهم تا کنون تلاش برای نشان دادن و داشتن اقبال عمومی و به ویژه جلب نظر مادی و معنوی زیر دستان و کوشش در جهت افزایش این مقبولیت و محبوبیت در بین مردمان تحت امر خود و طرف شور و مشورت قرار دادن و تکریم آنان از سوی هر رئیس، مدیر، حزب، گروه، نماینده مجلس و رئیس جمهوری، به عنوان یکی از نشانه های توسعه یافتگی فرهنگ سیاسی کشورها، دولت‌ها و حکومت‌ها عنوان گردیده است. این ابراز محبوب و مقبول بودن و تلاش در جهت مورد تایید اکثریت قرار گرفتن، آنقدر حائز اهمیت است که در گذشته هم پادشاهانی بوده اند که به‌ آن‌ گوشه چشمی داشته و در جهت نیل به این مهم به هر شیوه و روشی دست زده و چه بسا در این راه هزینه های هنگفتی هم متحمل شده اند تا انجا که حتی بطور ریاکارانه و فریبکارانه هم که شده، سعی کرده اند خود را برگزیده خدا، ملت، مردم و سپاهیان خود معرفی نمایند.

تقریبا اغلب سرداران و پادشاهان و مدیران و رهبران سیاسی تاریخ و... تا زمانی که مردمانشان از آنها حمایت کرده و جانبازی ها به خرج داده اند و نه صرفا از سر وظیفه که با قلبشان به آنان خدمت کرده اند، بیشترین میزان پیروزی‌ها و کامیابی های واقعی و نه صرفاً شعاری و تبلیغاتی را داشته و درست از سوی مخالف، هنگامه ای که از مشارکت دادن زیر دستان سر باز زده و از مقبولیت و محبوبیت افتاده اند و ملت و طرفداران و سربازان و سردارانشان و... از آنها روی بر تافته، سرآغاز شیب و شکست و رواج بی عدالتی و ظلم و ستم، تا حد کور کردن پسر و کشتن برادر و پدر پیش رفته اند که عملا آنان را به مرز نابودی خود، حکومت، دولت و تمدنشان کشانده است.

این تکریم زیر دستان و مشارکت دادن رای و نظر و اندیشه شان در جای جای تاریخ و به ویژه سیره نبوی و امامان معصوم به طریقی دیگر که به‌ حق و حقیقت نزدیکتر است، دیده و به چشم میخورد و طرف شور و مشورت قرار دادن آنان تا به آنجاست که خداوند منان در آیه ۳۸ سوره شورا می فرماید: «وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» «و آنان که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند و نماز را برپا داشتند و کارشان در میان خودشان بر پایه مشورت است و از آنچه روزی آنان کرده ایم، انفاق می کنند» را ملاک و معیار رستگاران می داند.

حال که به‌ برکت انقلاب و استقرار نظام مقدس و مردمی «جمهوری اسلامی» که بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب، «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر، نه یک کلمه بیشتر»، این مهم حادث شده و در طول این ۴۳ سال، هر دو سال حداقل یکبار انتخاباتی آزاد و رقابتی در فضایی کاملا آرام و مردمی و با حداکثر مشارکت در مقایسه با استانداردهای جهانی برگزار گردیده است، پیشنهاد می گردد که ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور برای انتخاب و انتصاب مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، ضمن در نظر داشتن استانداردهای علمی، عملی، سوابق شغلی، مدیریتی، اخلاقی، جهادی، پایبندی به اصول انقلاب اسلامی، میزان همسویی فکری و اعتقادی و نه صرفا کلامی آن افراد با دولت بر سر کار آمده، میزان‌ محبوبیت و مقبولیت آنان را نزد کارمندان دامپزشکی استان مورد نظر سنجیده و از این پتانسیل معنوی و اجرایی به رای گذاشتن میزان مقبولیت و محبوبیت مدیر، به عنوان آیتمی قابل اتکا نیز استفاده نماید (این شیوه از سوی مدیران کل در خصوص انتصاب معاونین سلامت و پشتبانی نیز پیشنهاد می گردد).

این طرح شاید در نگاه اول به زعم تمام کسانی که مترصد گرفتن پست و یا سمتی هستند و برای رسیدن به آن به هر دری زده و از هر عامل نفوذی و آشنایی استفاده میکنند و یا ترس از عدم داشتن اقبال عمومی در بین کارمندانشان، تند، گزنده و چه بسا با اعتراض شدید مواجه گردد و چه بسا با ذکر جمله و رفتاری حتی متملقانه، توهینی به حق انتخاب و انتصاب ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور قلمداد نمایند، اما راه را بر ورود افرادی که با توسل به انواع لطائف الحیل و زد و بندهای سیاسی و قومی و چسباندن خود به ستاد انتخاباتی هر دولتی که بر سر کار آمده و غیره که نه به قصد خدمت، بلکه راهی و مفری برای رسیدن به منافع شخصی و مالی و موقعیت اجتماعی و... خود می جویند، خواهد بست.

ضمنا اجرای این طرح پیشنهادی، مانعی عظیم و سدی ستبر در پیش روی تداوم مدیریت مدیران کل با هفت، هشت یا ده سال سابقه مدیرتی در سه دولت!!!!!!، آنچنان که همهگان در تعجبند که چگونه حادث گردیده، خواهد بود. مدیران کلی که در طول این چند سال شیوه راحت چرخیدن از این دولت به آن دولت و از این حزب به آن گروه را به طور وافی و کافی آموخته اند. افزون بر این موارد، با اجرای این طرح، ارج و ارزش و اعتباری نیز به رای و نظر تمام کارمندان دامپزشکی استان به عنوان موتور محرک و پیش برنده هر اداره کل دامپزشکی ای به عنوان Soldier Worker های اصلی سیستم خواهیم بخشید.

طراحی و اجرای این سامانه نظرسنجی مردمسالارانه در انتصاب و انتخاب مدیران کل دامپزشکی استانها، مزید بر آنکه به عنوان رهیافتی عقلی و مدیریتی و عدالت محورانه، باعث رجحان و حسن تمایز سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سازمانی پیشرو و ممتاز در مقایسه با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه ها خواهد شد و از منظر احترام به نظر و رای کارمندان خود در استانها بدیع و نوآورانه خواهد بود، می تواند به عنوان روشی عقل گرا و مردم پسند و عدالت محور مورد توجه و استفاده دیگر سازمان‌ها، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که حداقل اعتقادی به مشارکت دادن کارمندان و کارشناسانشان در تصمیم گیری و انتصابات عدالت محورانه مدیرانشان در استانها دارند نیز قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۵
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
5
45
با سلام
یادداشت جالب توجه بود
جوانگرایی که شعار دولت سیزدهم بود یکی از مهم‌ترین شاخص ها باشد، واقعا قطع الرجال هست انگار، مديران کلی داریم که بیش از 30 سال سابقه دارند و هنوز مدیر کل هستند، حداقل رئيس محترم سازمان دامپزشکی با این روحیه عالی که دارند این مورد را در انتصابات در نظر بگیرند و نيروهاي جوان و با انگیزه که از استراتژی های مهم گام دوم انقلاب هست را مد نظر بگیرند. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
منتهی امان جوانان فک و فامیل دست اندرکاران بودن طاهدا خیلیهاشون اصلا تجربه ای در خصوص پست خود ندارن
بخش دولتي .......
| United States of America |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
مقبوليت به چه قيمتي؟؟؟؟
در استان ......... به زور لوح تقدير جمع ميشود !!!
به اين توجه بشه؟؟؟؟
بايد كل مديران تغيير يابند كه متاسفانه در دوران اقاي ماكنعلي اين اتفاق نيافتاد
اميدوارم دكتر اقاميري سريعتر اين كار را انحام دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
آنچه از ظواهر امر پیداست.شیفتگان میز برای تعویض مدیران کل به هر تهمتی دست می‌زنند.بدبختی دامپزشکی همینه.کاش به این نتیجه برسن اقدامات مدیران را ببینند و هم مقبولیتش را.نه نامه های ارسالی از سوی دقیقا ۵ نفر با عنوان های خانواده ...و یا جامعه .....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
4
32
با سپاس از جناب دکتر گرامی نیا که به یک نکته عقلانی و کلیدی اشاره کرده اند.
به نظر می رسد مقبولیت و محبوبیت عامل بسیار مهمی در موفقیت مدیران باشد و چنانچه این امر اتفاق افتد حتی جابجائی دولتها هم خیلی در این قضیه تأثیری ندارد.


پس با عرض معذرت از جناب دکتر گرامی نیا اگر مدیری محبوبیت داشته باشد و همسو با دولت مستقر نباشد ابقاء او ایرادی ندارد.آنچه مذموم است چرخش مواضع بعضی مدیران است که بر اساس مسیر دولتهای مستقر تغییر موضع می دهند
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
برادر من با دقت بخوان. من ایشان را از نزدیک می شناسم. ایشان هیچگاه منکر به کار گیری نیروهای زبده و نخبه و فعال و البته پاک دست و پاک چشم و پاک... نبوده و نیستند
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
لطفا بیوگرافی ایشان را در دوران خدمتی ایشان در دامپزشکی بفرمایید.
دامپزشکی از اداره کل دامپزشکی استان بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
همکار عزیزم می خواهید بیوگرافی آقای دکتر را برایتان بگویم؟ من فقط یک خاطره را برایت میگویم شما خودتان حدس بزنید که ایشان چه انسانی هستند.
روزهای اخر دی ماه ۸۸ بود و دکتر گرامی نیا معاون فنی بودند. دیدم توی حیاط اداره کل دامپزشکی در حالی که بسیار ناراحت بود در حال قدم زدن و فکر کردن بود. به طرفش رفتم و گفتم ایرج چته؟ پکری؟ نامه ای از جیبش در آورد و به من داد. خواندم . سراسر توهین و فحش و تهمت بود. بعد از خواندن پرسیدن کدوم... این چرندیات را نوشته؟ گفت فلانی. در همان حال مسئول امور مالی لیستی در دست داشت و آمد به طرف ما و گفت آقای دکتر مدیر کل گفته اضافه کار بچه های فنی اداره کل را بنویس می خواهیم پرداخت کنیم . لیست را از مسئول امور مالی گرفت و به اتفاق هم به طرف اتاقش رفتیم. وارد اتاق که شدیم نامه را از دست من گرفت و پاره کرد انداخت سطل زباله و به من گفت وای به حالت که چیزی به کسی بگویی . نشست شروع کرد بر اساس ساعات اضافه کاری و اشلی که داشت لیست اضافه کار را تکمیل کردن و آخر سر داد دست من که ببرم امور مالی. داشتم از در خارج می شدم که صدایم زد و گفت لیست رو بده. لیست را به او دادم . باورتان نمی شود ۲۰ ساعت اضافه کار به ساعت اضافه کاری همان کسی که نامه پر از فحش و توهین نوشته بود اضافه کرد و گفت حالا ببرش. به شوخی گفتم ماه دیگه من هم چهارتا فحش و توهین و تهمت بهت می زنم . در حالیکه می خندید گفت به دو دلیل این کار کردم اول اینکه نمی خواستم کینه ای از او به دل بگیرم دوم هم اینکه خودت می دونی خانمش مریض است . خواستم کمکی به او کرده باشم و فکر نکند این حرفها روی من تاثیری می گذارد.
آقایی که می‌خواستید بیوگرافی او را بدانید . بفرمایید این هم بیو گرافی . باور کن دوست من این کار و انسانیت و مردانگی دکتر گرامی نیا را من هیچگاه از هیچ مسئولی چه قبل از او و چه بعد از او تا امروز از هیچ کس ندیدم و نه شنیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
52
بسیار عالی اگر چنین شد مطمئن باشید از مدیران کل کنونی یک نفر هم رای نمی آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اتفاقا چون باند بازی هست رای میارن
دکتر دامپزشک از بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
42
آقای دکتر گرامی نیای عزیز
ما همیشه به نظرات خیرخواهانه و مدبرانه و انسانی شما در مقابل تمام کج اندیشان افتخار میکنیم
کارشناس امور مالی دامپزشکی استان بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
44
به خدا اگه یه مرد تو کل دامپزشکی استان بوشهر باشه اون فقط دکتر گرامی نیا است. کسی که با تمام وجودش جلو هر فساد و رانت و باند بازی می ایستد.
به گفته هادی عامل شیر مادر و نان پدر حلالت دلاور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
بهتر بود الفاظ دیگری در ادبیات شما استفاده می شد. اینطور که شما گفتید بقیه یا خانم هستند که مطمئنا چنین نیست و یا نامرد که آن هم مطمئنا صحیح نیست. در عجبم از حکیم مهر که گاهی همه چیز را سانسور میکند و گاهی چنین ادبیاتی را نشر میدهد. همکار شما در سازمان دامپزشکی کل کشور
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
خودتم‌ نامردی یعنی
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
29
وَجَعَلْتُ لَهُ مَالًا مَمْدُودًا ﴿۱۲﴾

و دارايى بسيار به او بخشيدم (۱۲)

وَبَنِينَ شُهُودًا ﴿۱۳﴾

و پسرانى آماده [به خدمت دادم] (۱۳)

وَمَهَّدْتُ لَهُ تَمْهِيدًا ﴿۱۴﴾

و برايش [عيش خوش] آماده كردم (۱۴)

ثُمَّ يَطْمَعُ أَنْ أَزِيدَ ﴿۱۵﴾

باز [هم] طمع دارد كه بيفزايم (۱۵)

كَلَّا إِنَّهُ كَانَ لِآيَاتِنَا عَنِيدًا ﴿۱۶﴾

ولى نه زيرا او دشمن آيات ما بود (۱۶)

سَأُرْهِقُهُ صَعُودًا ﴿۱۷﴾

به زودى او را به بالارفتن از گردنه [عذاب] وادار مى ‏كنم
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
35
جناب آقای دکتر گرامی نیا
جزاکم الله خیر
شناختی که از روحیه جهادی شما داشته و دارم و میدانم که کلمه به کلمه این یادداشت چیزی جز خیرخواهی همه همکاران دامپزشکی نیست و هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند ، این نیت خیرخواهانه شما را می ستایم و از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور که خود نیز جهادی بوده و با روحیه جهادی وارد میدان شده خواهشمند است این یادداشت را تا انتها با تامل و تفکر بخواند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
هنه با عنوان جهادی میان سر کار و لی یکیشون هم فرمایشات و نصایح رهبر انقلاب رو نه میدانن نه انجام میدن ،این همه مدیر به قول شما جهادی جه گلی تا حالا زدن به کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
دکتر قالیباف هم مدیر جهادی هستند چقدر این صفت الان بی معنی شده مدیر جهادی خ خ خ
رنج دیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
37
احسنت. این افراد سالها با پخش هدایا و استفاده از نفوذ برخی افراد متنفذ، خود را با ریاکاری و جانماز آب کشیدن و چرخش های پرچم گونه خود را بر همه روسای سازمان ها تحمیل کرده آمد. انشالله دکتر آقامیری انقلابی عمل نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
39
فعلا که بسیاری از مدیران کل در فرصت ایجاد شده دارند کاملا تغییر رنگ و تغییر جهت میدن با شرایط جدید و اصلا کم مونده از خود آقای رئیسی هم رئیسی تر شوند!!!


آقای دکتر آقامیری کی به ندای جامعه گوش میدهید؟!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
30
سلام بر بزرگ مرد تاریخ
عالی نبود بلکه عالیتر از عالی بود امیدوارم که خداوند منان به تفکر وقلم شما عنایت فرمایند. همچنین سایه ی تفکر والای شما را از ما و سایر جامعه مستدام......
مثل آب باش... بدون هر اندیشه به مسیر خود ادامه میدهد
و موانع را از سر راه برمیدارد....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
28
سلام
احسنت
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
42
کاش دکتر آقامیری کاری میکردند که بدنه سازمان دامپزشکی متوجه بشوند دولت جدید اومده سرکار!

ایشان مطمئن باشند که اگر سال گذشته نظر سنجی میشد ، هیچیک از مدیران کل فعلی استانها موافق ریاست دکتر آقامیری نبودند!

پس الان علت عدم تغییر در این قشر مدیران استانی واقعا جای سوال داره!
چطور با این مجموعه ناهمگون رسیدن به اهداف رئیس جدید قابل تصور خواهد بود؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
32
با تشکر از دکتر گرامی نیا بابت طرح موضوعی که مدتهاست خواسته همکاران در تمامی کشور میباشد،امید است جناب دکتر آقامیری ریاست محترم سازمان که پیگیرتحول سازنده در سطح ادارات کل هستند این مورد را پیگیری نمایند.
افشار دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
33
ضمن تشکر از دکتر گرامیان و دغدغه ارزشمند ایشان . و سایت معتبر حکیم مهر .الحق حرف دا همه کارکنان زحمت کش سازمان را زده اید سالهاست از دست مدیران نالایق و دوگانه سوز ( اصولگرا- اصلاح طلب نما ) شهرستانها و مدیران کل متملق خون دل میخوریم .................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
35
رئیس سازمان دامپزشکی دقت بفرمایید همانطور که مردم به امید تغییرات و زندگی بهتر در انتخابات شرکت می کنند ، کارکنان یک مجموعه و افرادی که توانایی مدیریتی هم دارند امید به بکارگیری و شکوفایی استعداد خود را دارند . ولی بعد از انتخابات و امید به بکارگیری بر اساس شایستگی ، متاسفانه شاهد تغییر در اداره کل در خیلی از استانها نبودیم و مدیرانی که بواسطه سفارش در راس قرار گرفته بودند همچنان به صندلی قدرت چنگ زدند. ما خواهان عدالت در انتصابها و ابقاء ها هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
البته امیدواریم اگه مدیر کلی تغییر میکنه، فرد قبلی در یک موقعیت بالاتر دوباره رخنه نکنه!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
35
اگر چرخش شغلی اتفاق نیفتد، و یک مدیر بیش از هشت سال در یک پست بماند، خودبخود موجب باند بازی و رانت در هر سازمانی میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
کاملا موافقم. درود بر شما
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
29
امیدوارم رئیس سازمان این رو ببینه


در بعد سازماني و مديريتي نيز امام علي عليه السلام در ضمن اذعان به بُعد زمينه سازي هاي رفتاري، به بيان راه کارهايي براي اصلاح و همچنين جلوگيري از فساد در نظام اداري مي پردازند، که عبارتند از:

الف. گزينش کارگزاران صالح و توانا
شايسته سالاري در گزينش و نصب افراد و مديران دستگاه هاي اجرايي، يكي از مهم ترين راه كارهاي مبارزه با فساد اداري است كه در ادبيات ديني بر آن بسيار تأكيد شده است. براي نمونه، در قرآن كريم، از زبان دختران شعيب آمده است كه خطاب به پدر در خصوص استخدام حضرت موسي عليه السلام به شباني مي گويند او را به خدمت بگير؛ زيرا قوي (شايسته براي شباني) و درستكار است (قصص: 26)؛

همچنين از ديدگاه اميرالمؤمنين، گزينش کارگزاران در نظام اسلامي، بايد براساس شايستگي ها باشد و نه براساس وابستگي ها. صلاحيت اخلاقي، اصالت خانوادگي، تخصص و توانايي کارگزاران بايد در گزينش مورد توجه قرار گيرد. مسئولان و مديران در نظام اسلامي حق ندارند پست ها را براساس وابستگي هاي خانوادگي و يا سياسي تقسيم کنند. آنها حق ندارند کارهاي مردم را به کساني بسپارند که از اصالت خانوادگي محرومند. حق ندارند به کسي که بداخلاق است، مسئوليت بسپارند. حق ندارند امور مردم را به کسي که از تخصص و توانايي و نشاط لازم برخوردار نيست، واگذار نمايند (محمدي ري شهري، 1379، ص 35ـ2) ازاين رو، حضرت در عهد نامه مالک اشتر مي فرمايند:

هر کدام به اندازه سامان يافتن امورشان بر والي حق دارند و والي از اداي آنچه خدا او را به انجام آن ملزم ساخته است، فقط با سخت کوشي و ياري طلبيدن از خدا و آمادگي براي حق مداري و شکيبايي بر آن، خواه کوچک باشد يا بزرگ، خارج خواهد شد. بنابراين، فرمانده سپاه خود را کسي قرار ده که از نظر تو نسبت به خدا و فرستاده او و امام تو، خير خواه تر و پاک تر و حليم ترند؛ همانان که دير به خشم مي آيند و به راحتي عذر مي پذيرند و نسبت به ضعيفان، مهربانند و در برابري زورمندان، قدرتمندند؛ همانان که مشکلات، آنها را از پاي در نمي آورد و ناتواني آنان را به زانو در نمي آورد. آنگاه با افراد با شخصيت و اصيل و خاندان هاي صالح و خوش سابقه ارتباط برقرار کن، سپس با انسان هاي کريم و شجاع و سخي و بزرگوار؛ چراکه آنها کانون کرامت و شعبه هاي نيکي هستند... و از ميان آنها، افرادي که با تجربه و با حيا و از خاندان هاي شريف هستند و در اسلام آوردن، پيشگام اند، برگزين؛ زيرا اخلاق آنها بهتر و تبار آنها اصيل تر و طمع آنها کمتر و آينده نگري آنها بيشتر است... و از ميان آنها بر کساني اعتماد کن که در ميان مردم، خوش آوازه تر و به امانت داري معروف ترند؛ اين، دليل فرمانبرداري تو از خدا و خيرخواهي براي مردم است. در رأس هر يک از امور خود، يکي از آنان را بگمار که گستردگي کار، او را ناتوان نسازد و بسياري آن را پريشان نسازد. اگر در منشيان تو عيبي باشد و تو از آن غافل باشي، به آن بازخواست خواهي شد (سيدرضي، نامه 53).

ب. برکناري کارگزاران فاسد
اميرالمؤمنين امام علي عليه السلام بلافاصله پس از اينکه به حکومت رسيدند، مبارزه با فساد و انحرافات موجود در دستگاه حکومتي و پالايش مناصب حکومتي از افراد فاسد را در اولويت کار خود قرار دادند؛ زيرا وجود چنين افراد نالايق و فاسدي در ميان کارگزاران حکومتي، به هيچ وجه به مصلحت امت اسلامي نبود و با روش و منش آن حضرت نيز سازگاري نداشت. آن حضرت، در اين مسير خيرخواهي عده اي از صحابه را براي ابقاي برخي از کارگزاران، براي تثبيت حکومتشان نپذيرفتند. البته سياست روشن اميرمؤمنان حضرت علي عليه السلام، در برخورد با کارگزاران فاسد و برکناري آنها از مناصب حکومتي، منحصر به اوايل خلافت آن حضرت و برکناري کارگزاران عثمان نمي شود. ايشان در مورد کارگزاران خودشان، که در زمان کارگزاري مرتکب فساد مي شدند نيز همين سياست را اعمال مي کرد. يکي از اين موارد، قضيه سوده دختر عماره همدانيه است که پس از شهادت حضرت علي عليه السلام در نزد معاويه آمد و بعد از آنکه معاويه به جهت کينه اي که از سوده در جنگ صفين، به جهت کنايه هايش داشت، او را مورد توبيخ قرار داد. در مقابل، درخواست سوده براي برکناري والي اي که معاويه نصب کرده بود او را تهديد کرد. سوده نيز در پاسخ معاويه، ماجرايي را از اميرالمؤمنين عليه السلام اين گونه نقل کرد:

درباره مردي نزد اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب عليه السلام رفتم که او را سرپرست گرفتن ماليات کرده بود. آن مرد بر ما ستم مي کرد. وقتي خدمت ايشان رسيدم، ديدم که ايستاده و آمادة خواندن نماز است. وقتي مرا ديد، باز ايستاد و با روي گشاده و مهر و مدارا به سوي من آمد و گفت: خواسته اي داري؟ گفتم: بلي؛ و جريان ظلم آن مرد را به ايشان گفتم. آن حضرت گريست و گفت: خدايا! تو گواهي که من به آنها فرمان ستمگري بر بندگانت و رها کردن حقوق تو را نداده ام. آنگاه از جيب خود، تکه پوستي در آورد و درآن چنين نوشت: به نام خداوند بخشنده مهربان... هنگامي که نامه ام را خواندي، کارهايي را که در دست توست، سامان ده تا کسي را روانه کنيم از تو باز ستاند، والسلام. آنگاه آن نامه را به من داد، من آن را آوردم و به فرماندارش سپردم و او برکنار شد (مجلسي، 1403، ج41، ص119).

ج. قاطعيت توأم با مدارا
در نظام علوي، کارگزاران حکومت بايد در عين قاطعيت، از رفق و مدارا برخوردار باشند. از ديدگاه امام عليه السلام، خشونت مطلق، آفت مديريت است. چنانچه نرمش بي حساب هم براي اداره امور مردم زيانبار است. مديريتي مؤفق است که بتواند ميان نرمش و قاطعيت را با هم جمع کند. از اين رو، حضرت در نامه اي به يکي از کارگزاران خود اين گونه مي نويسد:

اما بعد، بزرگان و زراعت پيشگان منطقه تو، از سخت گيري، خشونت، تحقير و ستم تو شکايت کرده اند، و من درباره آنان انديشيدم، نه آنان را شايسته نزديک شدن يافتم؛ چراکه مشرکند و نه سزاوار ترد و ستم؛ چراکه با آنان پيمان بسته ايم. پس براى آنان جامه‏اى از مدارا همراه با اندكى سختى بپوش، و رفتارى مخلوط از نرمى و شدت با آنان داشته باش، نه آنان را بسيار قريب و نزديك آر، و نه بسيار بعيد و دور گردان، اگر خدا بخواهد (سيدرضي، 1414ق، نامه 19).

د. انضباط اداري و ايجاد تشکيلاتي براي نظارت عملکرد کارگزاران
يکي از وظايف اصلي دولت و به طور کلي نظام اداري، نظارت بر حُسن اجراي قوانين و مقررات از سوي شهروندان در فعاليت ها و امور گوناگون است. بسياري از محدوديت هاي قانوني، به دليل منافع جامعه به يک فرد تحميل مي شوند که نقض آنها موجب افزايش منافع يا کاهش هزينه هاي او مي گردد. دولت بايد براي اجراي قوانين و حفظ حقوق جامعه و تنبيه قانون شکنان، در زندگي مردم مداخله کند (حبيبي، 1375، ص63).

از ديدگاه اسلامي، انسان موجودي اجتماعي است و بسياري از عوامل رشد و تكامل يا عقب ماندگي و سقوط وي، در روابط اجتماعي اش با ديگران قرار دارد. ازاين رو، حساسيت به اين روابط، و تلاش در جهت سالم سازي جامعه، از وظايف اصلي انسان هاست. آيات و روايات بسياري، از جهات متعدد، بر اين وظيفة اجتماعي، ديني و سياسي تأكيد نموده، ابعاد مختلف آن را گوشزد كرده اند. علت برتري امت اسلامي بر ساير امت ها، عمل به همين فريضه دانسته شده است (حسني، 1391، ص 104ـ81).

امير مؤمنان عليه السلام نيز در امور فردي و اجتماعي، به ويژه در امور حکومتي، طرفدار جدي نظم و انضباط بود و به کارگزاران خود مکرر توصيه مي کرد که انضباط اداري را در کارها فراموش نکنند. آنها بايد تلاش کنند هر کاري در وقت مقرر خود انجام شود. ازاين رو، در نامه به مالک اشتر، حضرت اين گونه بيان مي کنند:

کار هر روز را در همان روز انجام ده که هر روزي کار مخصوص خود را دارد... از شتاب کردن در کارهايي که وقت آنها نرسيده، يا سستي در کارهايي که امکان آن فراهم شده، يا لجاجت در اموري که مبهم است، يا سستي در کارهايي که روشن و واضح است، بپرهيز؛ هر کاري را در جاي خود انجام ده و هر امري را به موقع خود آن به جاي آور (سيدرضي، نامه 53).

بايد توجه داشت که اهتمام حضرت به نظم و انضباط، تنها منحصر در توصيه هاي ايشان نمي شد، بلکه ايشان مراقبت از کارمندان نظام اسلامي را از طريق تشکيلات اطلاعاتي و مأموران مخفي ضروري مي دانست که مبادا در انجام وظايف کوتاهي کنند و يا با تکيه بر مسند قدرت، به حقوق مردم تجاوز نمايند. بخشنامه هاي امام در اين زمينه، و نامه هاي ايشان به کارگزاران متخلف مانند اشعث بن قيس، که قوم خود را در يمامه فريب داد و سبب شد تا خالد بن وليد بر آنان هجوم برد و امام عليه السلام در کوفه از طريق مأموران اطلاعاتي خود از آن مطلع شدند. همچنين حضرت در نامه اي خطاب به زيادبن ابيه اين گونه مي فرمايند:

آگاه شدم كه معاويه براى لغزاندن خِرَدَتْ و سست كردن عزمت، نامه‏اى برايت فرستاده. از او حذر كن كه بى‏ترديد او شيطان است كه از مقابل و پشت سر و از راست و چپ به جانب انسان مى‏آيد تا به وقت غفلتش، بر او هجوم آرد، و عقل ساده‏اش را بدزدد (سيدرضي، نامه 44)؛

اين موضوع، حاکي از ايجاد يک تشکيلات نيرومند اطلاعاتي ناظر بر عملکرد کارگزاران او در قدرت است. مأموران اطلاعاتي حکومت امام، از چنان عدالت و وثاقتي برخوردار بودند که گزارش آنان مبناي اجراي سياست تشويق و تنبيه اداري کارگزاران بود (محمدي ري شهري، 1379، ص 35ـ2).

در اين زمينه، حضرت کساني را به عنوان بازرس و مأمور ويژه، به نقاط مختلف مي فرستادند تا در مورد عملکرد و رفتار کارگزاران آن حضرت تحقيق و تفحص کنند و آگاهي هاي لازم را در اين زمينه به دست آورند و به ايشان اطلاع دهند. از جمله، امام عليه السلام به مالک بن کعب، که يکي از کارگزاران ايشان و فرماندار منطقة عين التمر بود، نامه اي نوشتند و به او دستور دادند تا به منطقة عراق برود و بر عملکرد کارگزاران در آن منطقه نظارت و کنترل داشته باشد و نتيجة بازرسي خود را به اطلاع ايشان اطلاع دهند. قسمتي از نامه آن حضرت به مالک چنين است:

براي انجام کارهاي (منطقة) خويش، کسي را جانشين ساز و خود به همراه گروهي از يارانت بيرون برويد و تمام سرزمين عراق را منطقه به منطقه بگرديد، و از چگونگي رفتار و عملکرد کارگزاران و عمال آنان جويا شويد و سيره و روش آنان را بررسي کنيد (ابن ابي الحديد، 1404).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
خسته نباشید!!
اینجا به نظرتون جای مقاله نویسی هست؟!
دژکام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
34
امیدواریم با نظر و مساعدت رییس جدید سازمان که نشان داده است شایسته سالاری انتخاب مدیران لایق و اهمیت دادن به نیروی کار سرلوحه کار ایشان می باشد هر چه سریعتر مدیران تنبل و فاقد خلاقیت و گاها فاسد استانها و شهرستانها هر چه سریعتر متحول گردد. "تحول انقلابی"
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
28
خدا قوت انشاالله افرادی مثل شما در سازمان دامپزشکی از نظر کمی وکیفی زیاد باشند کا راهگشای مدیران عالی سازمان باشید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
30
سلام بسیار عالی به شرط اینکه مدیر سازمان به این مهم توجه ویژه ای داشته باش البته تو ایران مدیری بر کنار نمی شود بلکه مثل انرژی شکل آن تغییر می کند و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود اگه غیر ازاین بود که الان حال روزگار ما اینچنین نبود
بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
30
بسیار عالی
احسنت بر شما جناب آقای دکتر گرامی نیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
36
ضمن تشکر از دکتر گرامی نیا ، ازجناب آقای دکتر آقا میری که فردی انقلابی،ولایی و دلسوز و همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان دامپزشکی کشور هستند تقاضای عاجل داریم به قید فوریت به این موضوع رسیدگی کنند و دست این گونه مدیران ضعیف و پرچم وار را از بدنه سازمان دامپزشکی کوتاه نمایند.
دامپزشک از اداره نظارت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
32
من از روییدن خار سر دیوار دانستم
که ناکس،کس نمی‌گردد از این بالا نشستنها

درود بر دکتر گرامی نیای همیشه بیدار و همیشه در صحنه.
به نکنه دقیق و ظریف هوشمندانه‌ای و قابل تاملی اشاره فرمودید.
پیشنهاد و نگاه جالبی بود، باید مقیاسی واقعی برای محبوبیت و مقبولیت مدیران مطرح بشود تا لایق ترین ها در راس کار قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
35
درود بر دکتر گرامی نیا بابت ارائه این پیشنهاد عالی.
از دکتر آقا میری رییس انقلابی دولت سید محرومان تقاضا داریم به این مهم رسیدگی کنند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
32
سلام خدمت دکتر گرامی نیا عزیز
دکتر جان نظر شما می تواند یک نگاه مدیریتی و یک افق بلند مدت در مدیریت کشور ایفا نماید البته با سوابقی که از ریاست محترم سازمان دامپزشکی وجود دارد شک نکن افرادی با روحیه خلاف این جایی در بدنه مدیریتی نخواهند داشت و بررسی لازم انجام خواهد شد و مقبولیت و محبوبیت عنصر بسیار مهمی برای انتخاب های آتی خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
38
از دکتر آقا میری رییس انقلابی سازمان تقاضا داریم به این شائبه ها با انتخاب مدیر کلهای قوی و انقلابی و ولایی برای استانها خاتمه دهد. پیشنهاد دوست عزیزمون دکتر گرامی نیا خیلی خوب و قابل بحث و موشکافی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
35
با دکتر گرامی نیا کاملا موافقیم. پیشنهاد بسیار خوبی هست. تقاضای رسیدگی از سوی رییس انقلابی سازمان جناب دکتر آقامیری را داریم.
سید محرومان_دولت ولایی_دولت انقلابی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
14
نظر بسیار عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
15
عالی بود
سپاس از دکتر گرامی نیا
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
12
5
جناب آقای دکتر گرامی نیا
شمشیر دو دمی را برداشته آید و این شمشیر میتواند در بسیاری از موارد به ضرر حرفه تمام شود ، چند صباحی است که از استان بوشهر سخنان جالب توجهی خارج می‌شود و به نظر میرسد این مقاله شما در همان مسیر گام برمی‌دارد
زمان به ساعت انتخاب مدیر کل جدید است و ما از گذشته شاهد بودیم که برخی از افراد در فضای مجازی سعی در القای محبوب بودن و مردمی بودن برخی مدیران آن استان دارند قبلاً هم خدمت همان دوستان عرض کردیم که معاون یک سازمان دولتی بودن یا رئیس یک اداره ستادی در استان بودن یک شغل تمام وقت است و وقتی کسی ارزش و اهمیت این شغل و پست را نمی‌داند و در حالی که مامور دولتی است در نظام مسیولین میپذیرد در آن واحد پول خطا انجام شده خطای اول برخلاف دستورات دولتی در زمان موظفی شغل دولتی به کار دیگری پرداخته و خطای دوم جلوی رشد و اتکای به نفس بخش خصوصی را گرفته و آن را به خودش وابسته کرده با کمال احترام به شما دیدگاه من کاملا از مقوله محبوبیت با شما متفاوت است و اعتقاد دارم بسیاری از آن چیزهایی که به عنوان محبوبیت مطرح می‌سازید اصولاً محبوبیت نیست حالا به این موضوع مسیولین داشتن در نظام مرکز را هم اضافه کنید و احیانا این مقاله شما پست مدیر کلی را هم برای فردی علاوه بر همه اینها فراهم آورد خوب این محبوبیت به سمت دیکتاتوری در حال پیشروی است و اگر خوب دقت کنید سخنان شما در حال پایه ریزی برای منوط شدن همه چیز به یک فرد است
پاسخ ها
همکار اشنای خودت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
جناب ناشناس عزیز
اول خوب مقاله دکتر گرامی نیا را مطالعه بفرمایید و بعدا نظر خلاف باید و نقد کنید. شما که سخن دکتر گرامی نیا را مصداق دیکتاتوری می دانید . این بنده خدا که همه اش سخن از رای مردم و همکاران همکاران و نظر آنان و مشورت با آنان گفته است. کجای حرفهای او بوی بدی می دهد که جنابعالی جانبدارانه رد می کنید؟ قدری با تامل و انصاف سخن بگویید
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
برادر عزیز انگار شما از چیزی می ترسید؟ نکند شما هم .......... که اینگونه بر آشفته اید؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
به فرموده شما چند بار دیگر خواندم فقط و فقط حمایت از مدیر کلی فرد منظور نظر پشت پرده را متوجه شدم که در نظام استان و مرکز و پست های متعدد دولتی حضور دارد شاید علت این موضوع را باید در دولتی بودن فرد مورد نظر شما بجویم ولی هر چه هست هر گونه نظرسنجی هم صورت بگیرد نمی‌تواند ضریب تاثیر بالایی را بخود بگیرد و مهمتر از همه آنکه ضریب لابیگری و اجازه ندادن برای شنیده شدن صدای مخالفان در آن استان عددی غیر قابل اغماض است پس بجای این سخنان و دمکراتیک کردن انتخاب افراد برای صادرات امور یک سیاهه از پروژه های اجرا شده در استان تهیه کنید و ببینید کجای کار هستید و وضعیت بهداشت عمومی مردم در حوزه دامپزشکی چگونه است نه اینکه به دنبال انتخاباتی کردن موضوعات حاکمیتی باشید
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
بله از بسیاری چیزها میترسم ، از نوشته شدن همه کامنت ها توسط یک نفر و یک گروه میترسم ، از فضاسازی برای شایسته دروغین نشان دادن یک نفر میترسم ، از حاکمیت نخبه های جعلی سرکوبگر بر سازمان دامپزشکی و ادارات کل استانها چنانکه در دوره قبل رفت میترسم ، از بسیاری چیزهای دیگر هم میترسم که گفتنش مقدور نیست ولی آنچه بیش از همه چیز مرا می‌ترساند به گوش رسیدن یک صدا و تصویر از بوشهر است مگر میشود از آن استان با آنهمه مردم و همکاران فرهیخته تمام هم و غم معطوف به یک نفر باشد که هم میخواهد در نظام مرکز باشد هم نظام استان باشد و هم معاون اداره دولتی و هم خواسته شدید برای مدیر کل شدن و یک تیم دو سه نفره هم دائما در حکیم مهر و فضای مجازی از کرامات ایشان بگویند و بنویسند و به گونه ای تلقین کنند که بوشهر بیابانی است ام یزرع که همین یک درخت در آن روییده است ، خود را سوزاندند جناب دکتر گرامی نیا همه در سازمان متوجه منظور شما شدند و نتیجه عکس خواهد داد
همکار بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
سلام برادر شما اگر صد بار دیگه متن دکتر گرامی نیارابخوانی چیزی که خودت دوست داری ازش برداشت میکنی نه واقعیت چون اگه بخوای واقععین باشی به ضرر شما خواهد بود
ناشناس
| Austria |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
سلام از ماست خواهر همکار بوشهری

خوب یکی از دقیقترین تعاریف دیکتاتوری همینه که گوینده تصور میکنه هرچی که خودش فکر میکنه و میگه عین واقعیت و حقیقته و برای دیگران برداشت فردیه کلاهت رو بالاتر بگذار خواهر من
دامپزشک از بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
جناب ناشناس که این مطلب را نوشتید اگه اعتقادی هر چند اندک در وجودتان هست،در موردی این شخص مطالبی عنوان کردید، از سوی غرض وروزی شخصی به گمونم گفته اید، چرا که همگان می دانند چه در داخل استان چه خارج استان، تنها و تنها کسی که مورد محبوبیت و مقبولیت فردی و اجتماعی می باشد فرد مورد نظر شما است، و این سخنان ناصواب تنها نوعی فرافکنی و تخریب بیشتر به نظر می رسد ، پس بهتر است کمی به گفته های خودتان تردید کنید چرا که اگه در نظام دامپزشکی حضور دارند با انتخاب و رای فعال بخش خصوصی و دولتی برگزیده شده است، و اگه می گویید اتکای بخش خصوصی گرفته شده لطفا بروید تحقیق کنید تا به کفته ناحق خودتان پی ببرید، و اگر در نظام مرکز برگزیده شده است باز هم به انتخاب اعضا برگزیده شده است، که این هم توصیه می شود بروید تحقیق کنید تا ببیند وافعیت چیست اری عزیز کسی که محبوب می باشد با کوچکترین اقدامی می تواند منتخب شود و بلعکس و دیگر بماند و بماند و بماند
همکار شبکه بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
سلام خواهر یا برادر گرامی انشاله که خوب باشید و کلا داستان اینکه دیکتاتوری نباشه رای گیری همین مفهوم داره از این واضح تر و روشن‌تر بیانات دکتر گرامی نیا هم همینه حالا خودت بگو این فهمیدنش خیلی سخته که حتی حاضر به معرفی کردن خودت هم نیست البته معذوریم این تمام خواندگان متوجه شدند حداقل کمی از خجالت کم کن و خوتو معرفی کن حالا شما کلاه کجتون بده بالا خواهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
16
کاش قانونی تصویب بشه که یک فرد بیش از چهار سال چهارسال نتواند بر یک منصب مدیریتی( مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستادی) واقعا در کشور ما بعد ۴ سال یک مدیر حرفی برای گفتن ندارد و به بیراهه و دیکتاتوری کشیده می شود.
کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
5
4
باقسمتی از متن مبنی برشایسته گزینی کاملا موافقم.اما اجازه بدید که با قسمتی از صحبت‌های دوستمون مخالف باشم.اگر فارغ از جو غرض ورزی و فرصتی برای انتقام
اگر مدیری کارآمد ولایق مدیریت مجموعه ای را بدور از وابستگی‌های حزبی و گروهی به عهده داشته باشد قطعا سنوات مدیریت در همه علوم مدیریتی بعنوان یک نقطه قوت در رزومه های مدیریتی لحاظ می‌گردد.
فرض کنید ۱۰سال آینده الان پیش روی ماست. چنانچه اگر دکتر آقا میری با توجه به پتانسیل مدیریتی وسازماندهی کماکان رئیس سازمان تخصصی دامپزشکی بماند آیا با تغییر دولت‌ها بایستی در دستگاه تخصصی دامپزشکی سنوات مدیریت نقطه قوت ایشون باشد یا نقطه ضعف.آیا حق این نیست که در دستگاه های تخصصی مثل دامپزشکی فارغ از هیاهوهای سیاسی به عملکرد فنی خود و مدیران بالادستی خودمان امتیاز دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
19
ریاست محترم سازمان

چرا با تغییر دولت تغییراتی در دامپزشکی احساس نمی شود؟ اگه دولت و وزارتخانه ها و سازمانها نیاز به تغییر ندارند پس چرا مردم در انتخابات شرکت کنند؟؟؟ مردم خواهان تغییرات هستند
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
12
احسنت درود بر دلیر تنگستان از تبار رییس علی دلواری
دامپزشک از تنگستان
|
Australia
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
12
درود
بسیار عالی بود، اداره ما بشدت نیاز به این طرح و نظر سنجی داره،امیدواریم بشود آنچه که باید بشود.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
9
3
جالب است همه کامنت ها یکسان ویک سواست .
دامپزشکی را ازقدیم تاحالا باکار فنی می شناختند فکر میکنم مدیران آن هم باید فنی باشند تا سیاسی همه چیز رابه رییس جمهور محترم ربط دادن و انتظار داشته باشیم که دراین موارد ریز و سازمان های کوچک هم دخالت کنه جز ضرر برای دولت ومردم چیزی نداره
حتماً مدیری که این همه سال مانده ویژگیهای مثبتی هم داشته
پاسخ ها
کارشناس دامپزشکی استان .........
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
احسنت بر دکتر گرامی نیا. ایکاش ما هم در استان خود دو نفر مانند دکتر گرامی نیا داشتیم.
می دانید چرا تمام کامنت ها یکسان و یک سو است؟ خب برادر من چون دارد از رنج و درد و تبعیض و بی عدالتی که درد مشترک همه ماست سخن می گوید دیگر.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
بله صد درصد ویژگی مثبتی داشته... پرچم بوده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
13
عالی بود
تشکر از دکتر گرامی نیا
کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
9
4
با نظر ایشون در برخی موارد مخالفم

اصل برشایسته سالاری است نه مدت سالاری
در اصل انتخابات مبنی بر انتخاب رئیس جمهور توسط عامه مردم وسپس انتخاب وزیر توسط رئیس جمهور و تایید آن توسط مجلس و در نهایت انتخاب معاونین وزرا وسیاست سازمان‌ها ی تابعه براساس نظر وزرا فرایندی دارای چهارچوب دموکراسی .
ایمان خادمی کارشناس دامپزشکی شهرستان تنگستان استان بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
14
درود
جناب آقای دکتر گرامی نیا امیدوارم همواره موفق و پیروز باشید.
از اینکه همیشه برای ارتقاء دامپزشکی تلاش می نمایید از شما تشکر می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
19
مگه میشه رئیس سازمان ، رئیس انقلابی باشه و مدیرکل های دولت قبل رو تغییر نده؟؟؟ ما خواهان تصمیم انقلابی رئیس سازمانیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
برادر من در ایران مسئولان حکم انرژی را دارند که هیچ وقت ازبین نمیرود و تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشومند. مسئولان نیز تنها از جایی به جای دیگر منتقل میشوند... مگر انتخاب مدیران سازمان دامپزشکی را در ندیدی؟؟؟
امروز صندلی اول فردا صندلی سوم... الی آخر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
3
5
کدوم استان مدیر کل دامپزشکیش عوض نشده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
بگو کدوم عوض شده!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
14
درود و صد درود بر غیرت دکتر گرامی نیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
13
احسنت بر دکتر گرامی نیا ان شاءالله خیر ببینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
9
معاون توسعه از هر تخصص و رشته ای باشه مهم نیست فقط مهندسی کشاورزی نباشه
دامپزشک از بوشهر ؛
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
16
درود بر شرافت ؛ شجاعت و دیانت جناب آقای دکتر گرامی نیا
مسول فنی فروشگاهی اصفانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
4
5
باسلام ودرود وتشکر من شنیدم حقوق مسول فنی بهداشتی دامپزشکی بوشهر خوبه و بالا هست میخوام برم ساکن بوشهر بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
به همین راحتی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
12
4
با سلام
آیا این پیشنهاد باعث جناح بندی و یارگیری و قول و قرار و امتیاز گیری توسط برخی از کارمندان نمی شود. اینجا یک مدیر کل با استاندارد لازم را مد نظر داریم و آیا تمامی کارمندان یک مجموعه ان استاندارد را مد نظر دارند و عادلانه رای خواهند داد و یا تعدادی نیز به فکر ارتقاء با تشکیل باند می افتند. من فقط یک توصیه در انتخاب مدیران دارم و آن اینست که مدیر سلسله مراتب را طی کرده باشد و از رده های پایین شروع کرده باشد تا با آگاهی از تمامی موارد با برخورد مستقیم و تجربه مکتسبه بتواند در مدیریت خود و صد البته با روحیه ناب جهادی و اصول اخلاق مداری با زیردستان خود در جهت تقویت مجموعه بر آید.و نه بیکباره از کارشناس یک شهرستان کوچک سر از سازمان دربیاورد و حتی برای استانها تثمیم گیری و خط مشی تعیین نماید.به نظر موضوع سلسله مراتب در انتخاب مدیران از همه موضوعات مهمتر می باشد. البته این که اگر مدیر بتواند همدلی در میان همکاران را تقویت نماید علاوه بر موفقیت خود موفقیت مجموعه را هم نیز رقم خواهد زد.
پاسخ ها
کاردان دامپزشکی از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
با درود به آقای دکتر گرامی نیا که نمی دانم کیست
دوست و همکار محترم. خب این دکتر گرامی نیا هم همین حرفها می زند . او می گوید برای انتخاب یک مدیر آدل باید تمام شرایط شغلی و علمی و مدیریتی و سابقه و همه چیز داسته باشد و آخر سر محبوبیت و مقبولیت او را هم بین کارمندان بسنجیم. حرف بی حسابی که نمی زند.
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
12
6
مگه انتخابات مجلس یا ریاست جمهوریه داداش؟
اصل محبوبیت و مقبولیت چه صیغه من درآوردیه دیگه؟
اتفاقاً شاید کسی که همه ازش راضی باشن یعنی یه جای کارش میلنگه.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
دوست دامپزشک من
چرا سفسطه میکنید. یعنی می فرمایید مدیرکلی که هیچکس قبولش ندارد با هر روشی هم که شده همچنان بر مسند مدیرکلی باقی بماند ؟ یعنی شما این را می خواهید؟ منصفانه نظر بدهید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
والا من یک دکتر هستم هیچ پستی هم ندارم
مدیر کل باید برش تو بودجه گیری و برنامه بودجه داشته باشد و پاک دست باشد محبوبیت و رای گیری به چه دردی می خوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
12
پیشنهاد بسیار عالی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
12
نظر دکتر گرامی نیا عالی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
11
سلام
نظر بسیار خوبی است. کاملا موافقیم. امیدواریم رسیدگی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
12
میزان رای ملت است. امام خمینی (ره)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
6
از تسری چه خبر ؟
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
11
درود
ای کاش کسانی همچون دکتر گرامی در راس ای حکومت بودن چون من کاملاً بهتر از خودش می‌شناسمش که چقدر ایشون انسان شایسته وسالمی وکاردانی در زمینه شغلی محسوب میشن حیف از این نخبه کشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
2
10
رای گیری که در مورد میران ادارت شدنی نیست. ولی وقتی یک رای گیری در انتخاب دولت جدید انجام میشه، باید نتیجه اون انتخابات در کل مجموعه دولت تسری پیدا کنه.
البته نه مثل تسری ما که بعد از 9 سال بصورت نصفه اجرا شد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
12
جناب دکتر آقامیری مخلص کلام اینکه؛
اون چیزی که الان از عملکرد و توانمندی ادارات میبینید شاید نصف توانمندی و انرژی واقعی مجموعه نیست!
..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
حکیم لطفا نظر خوانتده را تقطیع نکن تا ببینیم هدف اصلی چی بوده
کارشناس دامپزشکی از کنگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
14
با سلام خدمت تمامی همکاران
منم با نظر دکتر گرامی نیا موافقم
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
6
چرا از تسری ...اصلا دیگه خبری نمیاد....که موضوع اصلی ست...
کارمند دامپزشکی دشتستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
11
درود بر شجاعت دکتر گرامی نیا ، خدابیامرزه پدرت
متن عالی بود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
11
2
یک سوال از جناب دکتر گرامی دارم، آیا الان که رئیس و اعضاء شورای نظام دامپزشکی بر اساس رای گیری انتخاب می شوند، واقعا در نظام همه چیز خوبه؟ چه درصدی از اعضاء از عملکرد نظام دامپزشکی راضی هستند که همین الگو در ادارات کل دامپزشکی استفاده شود؟ اتفاقا به نظر بنده باند بازی که در انتخابات صورت می پذیرد بسیار بیشتر از انتصابات است، ثانیا اداره دامپزشکی، یک نهاد صنفی نیست که برای انتخاب مدیر از کارمندان نظر خواهی شود ، اگر قرار هست نظر خواهی صورت پذیرد باید بهره برداران نظر دهند
پاسخ ها
ایرج گرامی نیا - بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
سلام همکار ناشناس من
امیدوارم حالتان خوب باشد و نیز احوال خانواده محترمتان
باور کن من اصلا هیچ نگاهی به کامنت ها نیانداختم. به دو دلیل؛
یا کامنتها در مدح و ستایش و تشکر و قدردانی از مقاله من ( بدون شک نه از خود من ) بوده و یا اینکه در نکوهش و زیر سوال بردن بدون دلیل و توهین کردن و تهمت زدن.
از اول هم خواستم نگاه نکنم . که از مدح و ستایشی مغرور نگشته و با نقد و حرف بی حسابی ناراحت و مایوس نگردم.
تا اینکه یکی از دوستان هم اینک با من تاس گرفت و گفت که یک نفر در یکی از کامنتها سوالی از شما پرسیده .
و بنده آمدم شاید که بتوانم جوابی منطقی ( که اگر بپذیرید ) گفته باشم.
و اما جواب حضرتعالی
در کجای مقاله بنده که در حد یک پیشنهاد مدیریتی بوده ، آمده که ریاست محترم سازمان سوابق علمی و مدیریتی و شغلی و سمت های قبلی و مقالات و تلاش‌ها و ... هر فردی را نادیده بگیرد و راست برود سر احصا مقبولیت و محبوبیت آن فرد؟!!!!!!
من که اول عرض کردم شخصی که می‌خواهد مدیر کل شود باید تمام شرایطی که در بالا عرض کردم داشته باشد و در مرحله آخر میزان مقبولیت و محبوبیت او سنجیده شود. یعنی شما دوست ناشناس من هیچ کدام از آنها را ندیدید و یا نخواستید ببینید؟!!!!
در ثانی ، همکار خوب من ، شما که حتما من را خوب می شناسید و می دانید که اینجانب از محدود افرادی هستم که هیچگونه ارتباط سببی و نسبی و شغلی و پروانه ای و ... با نظام دامپزشکی استان که نمی دانم جنابعالی چرا از آنان دل خونی دارید ، ندارم.
نظام دامپزشکی استان بوشهر شاید نقایصی هم داشته باشد اما به گواه و گفتار اغلب همکاران ، از دوست تا دشمن ، از محدود نظام دامپزشکی های کشور است که دارد اگر نگویم تماما بلکه اکثر فعالیت خودش را منطبق با قانون و در جهت استیفا حقوق اعضا و همچنین تولید کنندگان و پرورش دهند گان انجام می دهد. من منکر کاستی ها نیستم . اما اگر کاستی در مقایسه با نکات و نقاط مثبت در حضیض حداقل باشد آیا جا ندارد به جناب آقای دکتر کوثری نژاد و همکارانشان خسته نباشید بگوییم؟!!!!!
من هیچ قصد دفاعی از کسی ندارم اما اگر حقی از جنابعالی به ناحق در نظام دامپزشکی استان و حتی سهوا از طرف خود اینجانب ضایع و یا پایمال شده با تمام وجودم حاضرم برای استیفا حقوقتان با نظام دامپزشکی وارد شور و گفتگو شده و به هر قیمتی شده حق به ناحق پایمال شده شما را از ایشان گام‌های اساسی بردارم.
همکار ناشناسم. شک نکنید که اینجانب به دنبال هیچ پست و مقام منصبی نیسته و نخواهم بود و این را جنابعالی در فردای روزی که مدیران ده ساله بروند خواهید دید و خواهید شنید.
همکار ناشناس من که من را حتما خوب می شناسید، شک نکنید که اینجانب نوشتن یک داستان ، نقدی ادبی و یا نوشتن یک فیلمنامه و نمایشنامه و دیدن یک فیلم و به اتمام رساندن یک کتاب را با هیچ میزی اگر نتوانم در آن جلو ناحقی و منکری را گرفته و یا بتوانم معروفی را رواج دهم ، عوض نخواهم کرد. شک نکنید دوست من. آینده همه چیز برایتان به اثبات خواهد رسانید .
در پایان باز هم از خداوند منان می خواهم که به همه مان و به ویژه جنابعالی سلامتی عطا فرماید و از سر تقصیرات همه مان در این ماه پر خیر و برکت بگذرد که سخت نیازمند اوییم.
با ادب و احترام
دکتر ایرج گرامی نیا
۱۴۰۱/۲/۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
با سلام و احترام، جناب دکتر گرامی نیا بنده افتخار آشنایی با شما رو ندارم و در استان بوشهر نیز فعالیتی ندارم، بحث بنده کلی است اگر یک نظر سنجی در مورد اثر بخشی و کارایی نظام دامپزشکی کشور ترتیب داده شود به نظر شما نتیجه چه خواهد شد ؟ در سطح کشور نظام دامپزشکی چقدر توانسته موفق عمل کند و از صنف دامپزشکی صیانت نماید و از طرفی چقدر برای انتخابات نظام دامپزشکی استان ها و کشور باند بازی شد و چه معامله های پیدا و پنهانی صورت گرفت؟
ضمنا از شما بابت پاسخ به سوال بنده کمال تشکر را دارم
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
جناب دکتر گرامی نیا وقتی همکاران زیادی از سرتاسر کشور. وقت میگذارند و متن مرقومی حضرتعالی را میخوانند اینکه تشریف بیاورید و بنویسید که اصلا کامنت ها را نمیخوانم ارزش محسوب نمیشود بلکه بی احترامی محسوب میشود به خوانندگان و اگر قرار بود که در معرض نظرات خوانندگان قرار نگیرد خوب یا منتشر نمی کردید و برای خودتان نگه می داشتید و یا در یک سایتی که مراجعه کننده ندارد مثل سایت نظام دامپزشکی منتشر می‌فرمودید که در هر دو صورت بازخوردی دریافت نمیشد ، آقای دکتر مدح و ستایش مخصوص خدای است نه بندگانش و آنکه شاید مد نظر شما باشد تعریف و تمجید است و این دو متفاوتند

دیگر اینکه شما نام از کسانی بردید که هیچ کس نمی‌خواست نامی از آنها ببرد و از همه خواسته آید که از آنها بخاطر عملکرد خوب تشکر کنند خوب ما هم چیز عجیب و غریبی نگفتیم ما هم می‌گفتیم اشاره سخنان شما به همان نامبردگان است که خود صراحتا فرمودید پس از این نامبردن و جانبداری سخن دیگری باقی نمی ماند الا باقی بقایتان غرض خود را شفاف تر از این نمیشد بگویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
......... یقین دارم کامنت ها را میخوانید امکان ندارد نخوانده باشید ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
" یا اینکه در نکوهش و زیر سوال بردن بدون دلیل و توهین کردن و تهمت زدن."
یعنی اصلا فکر نمیکنید کسی نقد درست داشته باشد کلا نقدها را بی دلیل و توهین میدانید ..............
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
14
تمام این پیامها نشان از باز شدن دهانه التهابی دارد که سالهاست با ظلم و حق کشی در قالبهای مختلف ایجا شده...
و داروی مسکن کار ساز نیست...
باید بافت نکروز شده را تخلیه کرد و آنتي بیوتیک تراپی قوی جهت برطرف شدن تمام عفونت دارد... البته این التهاب ها در آینده نیز ممکن است ایجاد شود...
خدا اخر و عاقبت همه رو ختم به خیر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
چند سی سی؟
زیر پوست با عضلانی؟!!!
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
14
دوست عزیز الان زمان لابی مدیران پیشین و پیدا کردن پارتی در جناح جدید است هیچ معیار و شاخصی در انتخاب مدیران وجود ندارد. دکتر آقامیری به گواه دوره های قبل طول دوره ریاست سازمان خیلی طولانی نیست. جابجا کنید و تحت نفوذ افراد قرار نگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
16
این توصیه دکتر گرامی نیا را باید با طلا نوشت. درود بر ایشان.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
1
12
با سپاس بی کران از دکتر گرامی نیای عزیز که به مسئله به این مهمی اشاره کردند.
ان شاءالله خدا ازت راضی باشه
الهی هر کسی حقی به گردنت داره ازت راضی بشه و هیچ حق الناسی به گردنت نمونه
ان شاءالله در دو دنیا رو سفید باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
15
با سلام و تشکر از دکتر گرامی نیا بابت نظر بسیار عالی که ارائه فرمودند،فقط امیدوارم کار به گونه ای پیش نرود که مدیران کل فعلی با استفاده از جایگاهی که دارند اقدام به نوشتن طومار در تعریف و تمجید خود و فشار به همکاران جهت امضای آن نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
8
با سلام خدمت همه دوستانی که به نحوی در کاموا ها شرکت کردند . .................... درشیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران شاخص ها و ملاک انتخاب مدیر کاملا شفاف و روشن بیان شده است و دوره ۴ ساله مدیران نیز ذکر شده است و در همان شیوه نامه تمدید دوره مدیریتی بلامانع است . اما سوالی که باقیست اینکه اگر مدیری خارج از یک سیستم و حتی از دیگر استان برای پست مدیریتی انتخاب شود مقبولیت و محبوبیت را چگونه سنجش می کنند. ................ مدیریتی که به استان های دیگر رفتند و در استان خودشون هم مقبولیتی نداشتند چگونه در استان جدید سنجش می شوند و و و سوالاتی زیادی وجود دارد. البته این نظر بنده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
14
با سلام
آنچه که مهم است و نظر همه همکاران در سراسر کشور تغییر است که مدیران که سالهاست مدیر هستند و بعضا معاونین توسعه اداره کل را ارث پدیر خود می دانند از هر روشی برای ماندن در پست استفاده می کنند : عکس گرفتن از برگه رای ، تغییر جهت های ناگهانی ، زیرپا گذاشتن اصول بهداشتی بخاطر جلب حمایت تولیدکنندگان دارای نفوذ ، تهدید همکاران بخاطر بلند نشدن صدای مخالف و.... همه اینها بخاطر دریافتی اضافه کار و ماموریت است خواهش می کنم از ریاست محترم سازمان که حتما از طرق مختلف نظر همکاران اداراه کل را در خصوص مدیران موجود جویا شوند و حتما ببینند چه جوی حاک است اکثر استانها خواهان تغییر هستند متاسفانه حکیم مهر هم از آوردن نام استانها خودداری می کند
لطفا به فکر استان .............. باشید مدیر کل و معاون توسعه
نظر شما
ادامه