کد خبر: ۶۹۷۲

حکیم مهر - در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی از خانواده شهداء دامپزشکی استان کرمان تقدیر شد.
این مراسم با حضور معاون برنامه ریزی استانداری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیران کل امور بانوان ، دفتر فنی ، فن آوری اطلاعات و دفتر امور اقتصادی استانداری  ، رئیس و جمعی از اساتید دانشکده دامپزشکی ، رئیس و کارشناسان موسسه واکسن سازی رازی ، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندارن،  شهرداران ، تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی ، فعالان بخش خصوصی ، بازنشستگان ، نخبگان ، معاونین و مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی و روسای شبکه دامپزشکی شهرستانها و کارشناسان بخش دولتی برگزار گردید.

درابتدای این مراسم و  پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در اداره کل در باب نظارت های بهداشتی و شرعی ، دکتر زید آبادی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اقدامات سالیانه دامپزشکی استان به انجام واکسیناسیون هفتاد میلون قطعه پرنده ، هفت میلیون نوبت راس دام سبک ، هشتصد هزار نوبت راس دام سنگین و بیست و پنج هزار قلاده سگ ، بیش از95هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، ضبط و معدوم سازی بیش از یکصد تن فرآورده غیر قابل مصرف اشاره و اعلام نمود در طول سال بیش از 400 هزار راس دام سبک و 35 هزار راس دام سنگین و ده میلون قطعه طیور در 34 کشتارگاه دام و طیور استان مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قبل و بعد از کشتار واقع می گردد.
در ادامه دکتر زید آبادی عنوان کرد :  با اشاره به حساسیت وظایف دامپزشکی در تامین بهداشت فراورده های پروتئینی مصرفی، بر مشکل بودن این وظایف تاکید و خواستار توجه ویژه مسئولین مربوطه در حمایت های مادی و معنوی از دامپزشکی گردید. وی کمبود اعتبارات ، کمبود نیروی انسانی و روستایی و سنتی بودن بیش از هفتاد درصد از واحدهای پرورشی دام را از مشکلات موجود بر شمرد .
سپس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشکر از اقدامات دامپزشکی در بحث امنیت غذایی و صیانت از سرمایه دامی، با اشاره به اهمیت موضوع مواد پروتئینی از معاونت برنامه ریزی خواست نسبت به افزایش اعتبارات تملک دامپزشکی دستورات لازم را صادر کند.
پس از این بخش حجه الاسلام و المسلمین غضنفر آبادی نماینده مردم شهرستانهای بم ، ریگان ، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجموعه دامپزشکی استان و تقدیر از فعالیتهای انجام شده، تصریح کرد نمایندگان استان حمایت لازم در خصوص وضع قوانین مرتبط با دامپزشکی را در دستور کار خود دارند و ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی فعالیتهای دامپزشکی به مقامات و مسئولین مربوطه مشکلات و کاستی های موجود در دامپزشکی برطرف گردد.
ایشان ضمن تاکید بر نقش دامپزشکی در اقتصاد جامعه بخصوص در سال جهاد اقتصادی  اهمیت اقدامات دامپزشکی را بسیار اقتصادی و ارزشمند اعلام و تصریح نمود با اقدامات دامپزشکی در جلوگیری از هرگونه تلفات در جمعیت دام و طیور و جلوگیری از کاهش محصولات تولیدی گامی موثر در اقتصادی نمودن واحدهای دامی برداشته می شود.
سپس در ادامه جلسه دکتر تکلوزاده معاونت برنامه ریزی استانداری به نقش دامپزشکی در سلامت محصولات تولیدی و دامی اشاره و خواستار پایش باقی مانده سموم و داروها در محصولات تولیدی گردید ایشان با توجه به اثرات مخرب باقی مانده سموم ، کودهای شیمیایی ، داروها و آنتی بیوتیک ها در محصولات کشاورزی و دامی اعلام کرد با اقدامات خوب دامپزشکی در حمایت از واحدهای پرورش طیور بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش در آینده شاهد فعالیت های بیشتری در این خصوص باشیم .
دربخش دیگری از مراسم ضمن تقدیر از خانواده های معظم شاهد شهید زنگی آبادی و یوسف زاده و ارائه لوح تقدیر و هدایایی به این عزیزان از خانواده مرحوم دکتر مظفری نیز تقدیر شد . و در پایان جلسه از 14 نفر فعالان بخشهای دولتی و خصوصی دامپزشکی استان باحضور مقامات مربوطه تقدیر بعمل آمد .

 

 

نظر شما
ادامه