کد خبر: ۶۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشگاه شهید چمران برگزار شد. 
این مراسم با همکاری اداره کل دامپزشکی خوزستان ، سازمان نظام دامپزشکی خوزستان ، دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران و موسسه سرم سازی رازی شعبه ی اهواز در آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران برگزار شد .

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در این مراسم نقش دامپزشک را در بهداشت تولید دام اعم از پرورش ، نگهداری ، کشتار و فرآوری دام بسیار با اهمیت دانست.

دکتر کنارکوهی افزود : دامپزشکی از دو جنبه اقتصادی و بهداشتی دارای اهمیت است و اهمیت جنبه بهداشتی در تمام جوامع پیشرفته روشن است و سرمایه گذاری های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
 استاد برجسته دامپزشکی نیز در این مراسم با انتقاد از روش های آموزش دانشجویان دامپزشکی در دانشکده های دامپزشکی گفت : تعدد دانشکده ها خروجی علمی ضعیفی دارند .

دکتر محمد نوری افزود: آموزش هایی که در حال حاضر در این رشته ارائه می شود کشور را از نظر اقتصادی و تولید محصول خودکفا نمی کند .

وی با تاکید بر این موضوع که در کشور های توسعه یافته ای که اساس اقتصاد آنها را دامپزشکی تشکیل می دهد افزود : درکشور هایی مثل انگلیس ، دامپزشکی از شاخص ترین رشته ها است به طوری که این کشور با داشتن یک پنجم جمعیت کشور مان چندین برابر شیر وگوشت تولید می کند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
0
با احترام به استاد ارجمند،
فراموش نكنيم كه انگليس سالانه داراي حداقل بارندگي 4000 ميلي متر است. در ايران متوسط بارندگي 250 ميلي متر است.
بازنگري در برنامه درسي دانشكده ها شروع شده است. در دانشكده دامپزشكي شيراز از سال 1385 به اجرا نيز در آمده است (اطلاعات در سايت دانشكده دامپزشكي شيراز موجود و قابل بهره برداري است. تلاش فراواني صورت گرفته تا آموزشها بر اساس نياز روز كشور صورت پذيرد.

اينجانب نيز موافقم كه در آموزش هاي دانشكده هاي دامپزشكي بايد به ابعاد اقتصادي دامپزشكي در كشور بهاي بيشتري داده شود
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
0
پيرو نظر قبلي خود:

بنظر انگليس يك پنجم مساحت كشورمان را داراست صحيح است نه يك پنجم جمعيت كشورمان.

با تشكر فراوان

دانش آموخته دانشكده دامپزشكي دانشگاه شيراز
نظر شما
ادامه