کد خبر: ۶۹۸۲۹

حکیم مهر: ارتعاشات تولید شده توسط اسب در هنگام سواری توانایی فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک مغز انسان را دارد که حافظه را تقویت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ شدن در خانواده‌ای که پدر و مادر هر دو حیوانات را دوست دارند، مطمئنا مزایای خود را دارد. کودکان می‌توانند ارتباط بهتری با حیوانات به ویژه اسب برقرار کنند، اسب سواری از جمله فعالیت‌هایی است که کودکان را به وجد می‌آورد؛ در ادامه به برخی از فواید آموزش اسب سواری برای کودکان پرداخته شده است.

اسب سواری برای سلامتی کودکان مفید است

اسب سواری در واقع یک راه سرگرم کننده و موثر برای ترغیب کودکان به فعالیت بدنی بیشتر است. یک تمرین ایزومتریک عالی، بدن را ملزم می‌کند تا از عضلات مرکزی بدن و همچنین عضلات داخلی ران و لگن برای حفظ تعادل در اسب استفاده کند. این به بهبود وضعیت بدن سوارکار و همچنین حفظ سطح خوبی از تون ماهیچه و انعطاف پذیری کمک می‌کند. سوارکاران پیشرفته‌تر با حفظ وضعیتی مشابه مقدار خوبی از کالری می‌سوزانند.

پرورش مهارت‌های زندگی با سوارکاری

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ که از سوی شورای اسب جوانان آمریکا حمایت شد، نشان داد شرکت در فعالیت‌های سوارکاری یا اسب‌سواری مداوم می‌تواند به رشد شخصیتی قوی و همچنین پرورش مهارت‌های زندگی ارزشمند در کودکان کمک کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یافته‌ها نشان می‌دهد نه تنها بین مهارت‌های سوارکاری و مهارت‌های زندگی همبستگی وجود دارد، بلکه رابطه مثبت معناداری بین این دو وجود دارد

سرگرمی مفید و مهیج 

در این عصر دیجیتال، برای کودکان، به‌ویژه آن‌هایی که در کلان‌شهر‌ها زندگی می‌کنند، غیرمعمول نیست که بیشتر اوقات فراغت خود را در داخل خانه و چسبیده به صفحه نمایش بگذرانند، بنابراین اسب سواری می‌تواند یک جایگزین عالی برای فعالیت‌های ثابت مانند تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در اینترنت باشد. این ورزش برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که همزمان که در طبیعت هستند و هوای تازه دریافت کنند، یک عادت سالم را در خود ایجاد کرده و دوستان جدیدی پیدا کنند.

ورزشی که به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک می کند

همکاری و یادگیری کار با حیوانی که حداقل دو برابر اندازه آن‌هاست، ممکن است در ابتدا برای بسیاری از کودکان دلهره آور باشد، اما همینکه  آن‌ها می‌آموزند پایداری کنند و با موفقیت با اسب ارتباط برقرار کنند، به این باور می رسند که می توانند با هر چیزی مقابله کنند. این افزایش اعتماد به نفس حتی می تواند در افزایش دستاوردهای تحصیلی آن‌ها نیز موثر باشد

نتیج مطالعه‌ای درباره تاثیرات اسب سواری روی ۱۰۶ کودک دبستانی توسط دانشمندان دانشگاه کشاورزی توکیو نشان داد که ارتعاشات تولید شده توسط اسب در هنگام سواری توانایی فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک مغز انسان را دارد.

اما این افزایش توانایی شناختی چگونه بر دستاورد‌های تحصیلی فرزند شما تاثیر می‌گذارد؟

کودکان اسب سوار حافظه و همچنین توانایی‌های حل مسئله و یادگیری بهبود یافته‌ای دارند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا وظایف مربوط به تحصیل را راحت‌تر انجام دهند و در مدرسه بهتر عمل کنند!

سن مناسب برای شروع اسب سواری

کودکان می‌توانند از سن ۲ تا ۳ سالگی شروع به سوار شدن بر اسب کنند. برخی مدارس دوره‌هایی را برای کودکان نوپا ارائه می‌دهند تا کودک ارتباط بهتری با این حیوان نجیب برقرار کند با این وجود اکثر مدارس یا کمپ‌های اسب سواری معمولا به کودکان ۶ سال به بالا خدمات می‌دهند. این به این دلیل است که در این سن، علاوه بر این واقعیت که آن‌ها به احتمال زیاد به ارتفاعی رسیده‌اند که می‌توانند با خیال راحت بر روی یک اسب با اندازه کامل بنشینند، می‌توانند خطرات احتمالی را نیز تشخیص دهند.

بهترین راه برای اینکه فرزندم اسب سواری را شروع کند چیست؟

اگر کودک شما قبلا به حیوانات علاقه نشان داده است، معمولا علاقه مند کردن او به اسب سواری بسیار آسان خواهد بود.

اما اگر ارتباط او با حیوانات خوب نیست هم نباید جای نگرانی وجود داشته باشد. می‌توانید با تماشای فیلم‌هایی که شامل صحنه‌های اسب‌سواری هستند یا کتاب‌هایی درباره اسب‌ها فرزندتان  را آماده کنید. به یک تعطیلات خانوادگی اسب سواری بروید، جایی که شما و فرزندتان می‌توانید شروع به یادگیری اسب سواری کنید و با هم سرگرمی زیادی داشته باشید.

هنگام کمپ اسب سواری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مشابه کاری که هنگام جستجوی یک مدرسه جدید (آکادمیک) برای ثبت نام فرزندان خود انجام می‌دهید، همیشه بهتر است قبل از تصمیم گیری، دقت لازم را انجام دهید. قبل از هر چیز، حتما از مدرسه (های) موردعلاقه خود دیدن کرده و به سوالات مربوطه مانند آنچه در ادامه آمده، پاسخ دهید:

آیا مدرسه و مربیان گواهینامه دارند؟
آیا اسب‌ها آموزش دیده و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود؟
مربیان چقدر به دانش آموزان خود پاسخ می‌دهند و بالعکس؟
آیا از امکانات به خوبی نگهداری می‌شود؟
آیا آن‌ها اقدامات احتیاطی ایمنی کافی دارند؟

هزینه شروع آموزش اسب سواری برای کودکان چقدر است؟ 

 عوامل مختلفی مانند مکان، صلاحیت مربی، کیفیت اسب‌ها و همچنین امکانات مدرسه بر هزینه سوارکاری موثر است

در اروپای غربی و آمریکا، کلاس‌های خصوصی اسب‌سواری (برخلاف کلاس‌های گروهی که ارزان‌تر هستند) معمولا با قیمت ۳۰ تا ۵۰ دلار  برای هر جلسه ارائه می‌شوند. توجه داشته باشید که از آنجایی که اسب سواری می‌تواند خطرناک باشد، برخی از مدارس  درخواست می‌کنند که فرزند شما بیمه درمانی مناسب داشته باشد. وقتی صحبت از وسایل اسب‌سواری به میان می‌آید، می‌توانید به راحتی تجهیزات اولیه مانند محافظ پشت و کلاه ایمنی را از مدرسه کرایه کنید تا هزینه کار کمتر شود

بهترین نژاد اسب برای بچه‌ها چیست؟

ممکن است پاسخ را تعجب آور و شاید کمی ناامیدکننده بیابید، اما در واقع هیچ نژاد خاصی از اسب وجود ندارد که برای کودکان بهترین باشد. گفته می‌شود، مواردی وجود دارند که برای کودکان ایمن‌تر هستند. برای کودکان نوپا، نژاد‌های پونی، مانند پونی شتلند مناسب هستند زیرا سوارکاری با آن ها آسانتر است. همچنین، به دلیل اندازه مینیاتوری آنها، وقتی کودک شما سقوط می‌کند، آنقدر پایین نمی‌آید و احتمال آسیب کمتری برای او وجود دارد.

برای کودکان بزرگ‌تر، نژاد‌های آرام‌تر و کم خلق‌تر مانند اسب آمریکایی کوارتر هورس مناسب هستند. به همین دلیل، آن‌ها همچنین اسب‌های خانوادگی عالی و یک نژاد ایده آل برای سوارکاران مبتدی می‌سازند.


 

نظر شما
ادامه