کد خبر: ۶۹۸۷۴

حکیم مهر: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر از کشف و معدوم سازی هفت تن فرآورده های خام پروتئینی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر، «جلال الدین شریعتمدار» طی بازرسی به عمل آمده توسط کارشناسان نظارت آن شبکه از یکی از کشتارگاه های طیور مستقر در شهرستان هفت تن آلایش خوراکی کشف‌، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

شریعتمدار گفت: در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه ها و کشتارگاه ها در تمامی ایام سال به طور شبانه روزی و مستمر انجام می گیرد.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که نظارت بر بهداشت و بازرسی گوشت و فرآورده های خام دامی از وظایف اداره دامپزشکی می‌باشد افزود: بازرسان دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی موظفند ضمن انجام بازدید های منظم و دوره ای از واحدهای تولید و عرضه فراورده های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن ها، اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری نمایند.

وی در انتها از شهروندان درخواست کرد؛ به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی استحصالی درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و یا غیر بهداشتی مراتب را با اداره دامپزشکی شهرستان با شماره تماس 32723575 و یا شماره چهار رقمی سامانه ارتباطی اداره کل دامپزشکی، 1512 مطرح نمایند تا اقدامات و بررسی های لازم انجام پذیرد.


نظر شما
ادامه