کد خبر: ۶۹۹۳

حکیم مهر - معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: پیش بینی می‌شود که در سال جاری برداشت میگو نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.

غلامرضا رازقی در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به زیرساختها و برنامه‌ریزی‌هایی که در این راستا انجام شده است این رقم در سال آینده بیشتر خواهد رسید.

وی ظرفیت پرورش میگو در سال گذشته را شش هزار و 200 تن ذکر کرد و افزود: در افق برنامه پنج ساله این رقم به حدود هشت برابر (48 هزارتن) خواهد رسید.

رازقی ادامه داد: در بسته‌های حمایتی که از سوی دولت نیز تصویب شده است، میگو را به عنوان فرآورده کشاورزی‌ای که جایگاه ارزشمندی در صادرات داشته باشد، در نظر داریم.

وی کل آبزیان را 663 هزار تن عنوان کرد و گفت: این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک میلیون و 700 هزار تن خواهد رسید.

رازقی بیان کرد: طی سال جاری در کشور از محل صندوق توسعه ملی برای موضوع آبزی‌پروری هزار میلیارد ریال، از محل کمکهای فنی و اعتباری با بهره پایین بیش از 600 میلیارد ریال و برای سایر موارد نیز تا هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، میزان کل تسهیلاتی را که به افراد متقاضی ارایه می شود دو هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: میگو تاکنون فقط در کنار استانهای جنوبی مورد توجه بوده اما بنا بر سیاستهای بخش کشاورزی و شیلات ایران هدف این است که این صنعت در استانهای شمالی نیز وجود داشته باشد.

رازقی با بیان اینکه امروز نیز برای اولین بار برداشت میگو در استان گلستان آغاز می شود، اظهار کرد: برای سایر استانهایی که این شرایط را دارند نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با ذکر اینکه سیاست دولت و بخش کشاورزی بر محور بخش غیردولتی است، اضافه کرد: ما این بخش را حمایت می کنیم.

 

 

نظر شما
ادامه