کد خبر: ۶۹۹۹۴

حکیم مهر: معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وقتی قرار است کاری در اسارت صورت بگیرد، یعنی یک کار آزمایشگاهی و مطالعاتی است و از دید علمی خودش یک موفقیت است، این کاری خوب و تجربه موفقی برای کارشناسان محیط زیست است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی سلاجقه» شامگاه گذشته در نشست خبری به مناسبت روز محیط زیست و رسانه درباره تولد توله یوزهای در اسارت در سمنان گفت: وقتی قرار است کاری در اسارت صورت بگیرد، یعنی یک کار آزمایشگاهی و مطالعاتی است، زمانی که چند سال پیش توله یوزی از دست قاچاقچیان گرفته شد و در اسارت بزرگ شد و اکنون مادر شده و سه توله به دنیا آورده است از دید علمی خودش یک موفقیت است ، این کاری خوب و تجربه موفقی برای کارشناسان محیط زیست است.

وی درباره فرایند بارداری ایران یوز ماده در اسارت گفت: وقتی از ظرفیت‌های کارشناسی داخلی در فرایند بارداری ایران استفاده شد، دامپزشک مقیم حضور داشت و تکنسین‌های ماهری هم بودند و دایه توله‌ها افراد متخصصی هستند یعنی چرخه تکمیل است بنابراین احساس نشد که حضور کارشناس خارجی نیاز است، البته در همان بازه زمانی هم از کارشناسان خارجی به صورت آنلاین کمک گرفته شد اما بعد از تلف شدن یکی از توله ها این نیاز احساس شد که کارشناسی از خارج کشور آورده شود. این فرایند زمان‌بر است اما وقتی کارشناس هم آمد تیم دامپزشکی و کارشناسی داخلی، در کنار او بودند. کارگاهی برگزار شد و دامپزشک آفریقایی در محل نگهداری یوز سوم و همچنین مجموعه توران حضور یافت. بنابراین از جنبه کار کارشناسی فرایند مناسبی طی شد و دستاورد خوبی داشت.

 

نظر شما
ادامه