کد خبر: ۷۰۰

 

آیا شما مادربزرگ مرده تان را پرتاب می کنید؟ این جمله مربوط به رئیس انجمن حمایت از حیوانات نیوزلند در اعتراض به مسابقه پرتاب خرگوش های مرده است!!!

می بینید که جاهلیت چه دامنه وسیعی دارد؟ مصداق بارز لهو و کارهای بیهوده که با بدآموزی هم برای کودکان همراه است و در ضمن نشانی از فرهنگ همراه با تمدن امروزی و پیشرفته هم در آن نمی بینیم!

متن خبر به نقل از خبرآنلاین :

مسئولان برگزاری مسابقه سالانه پرتاب خرگوش در یکی از شهرهای نیوزلند ناچارشدند به دلیل اعتراضات مکرر گروه‌های حمایت از حقوق حیوانات از خیر برگزاری آن بگذرند.

در این مسابقه که هرساله برگزار می‌شود کودکان دررده‌های سنی مختلف تلاش می‌کنند تا خرگوش مرده‌ای را بیش از سایرین پرتاب کنند. اما انجمن حمایت از حیوانات در نیوزلند معتقد است انجام چنین مسابقاتی این پیام را برای کودکان خواهد داشت که از حیوانات مرده می‌توان برای تفریح استفاده کرد و چنین چیزی می‌تواند در سنین بالاتر خطرساز باشد.

در همین حال چارلز کاوالادر مدیر این مرکز عنوان کرد: آیا شما مادربزرگ مرده‌تان را برای تفریح در مراسم کفن و دفن پرتاب می‌کنید؟

اما ترتیب‌دهندگان این مسابقات نیز دلایل خودشان را دارند و جو موریارتی مجری اصلی این مسابقات معتقداست این تصمیم‌گیری یک ژست سیاسی مسخره است چون بچه‌های منطقه وایائو حیوانات را دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند. نیوزلند محل زندگی بیش از 30 میلیون خرگوش وحشی است که سالانه بیش از 22 میلیون دلار به محصولات کشاورزی این کشور ضرر می‌زنند و برخی از کشاورزان برای رها شدن از شر آنها دوره‌های رسمی شیوه‌های مختلف معدوم کردن خرگوش‌ها را می‌گذرانند.

 

 

نظر شما
ادامه