کد خبر: ۷۰۰۶۲

حکیم مهر: رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۳ درصد از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مجتبی خیام نکویی» ظهر سه شنبه در آئین افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج اظهار کرد: لشکر ۱۰ هزار نفری در سازمان تحقیقات در ۳۱ استان وجود دارد که ۲۰ مؤسسه تحقیقات و ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی داریم که باید همکاران همراهی کنند تا امسال را سال تحول در سازمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال فرصت کم نظیری است که سازمان پوست اندازی کند و وارد دوره جدید اثربخشی در بخش کشاورزی شود.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی بیان کرد: شورای راهبردی برای تحقیقات بخش دامپزشکی کشور راه اندازی شده و تمام ظرفیت‌های را در اختیار این بخش قرار داده ایم تا بر اساس نیاز این سازمان دامپزشکی مسیر تحقیقات طی شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها در دیگر بخش‌ها هم هست تا به نقطه‌ای برسیم در سازمان تحقیقات پژوهش برای پژوهش نداشته باشیم بلکه پژوهش برای حل مشکلات اولویت دار بخش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مؤسسات تحقیقاتی سازمان تات در البرز مستقر می‌باشد، گفت: از ۲۰ مؤسسه تحقیقاتی بخش کشاورزی ۹ مؤسسه در البرز مستقر است که نشان دهنده این است که البرز یک استان علم و فناوری در بخش کشاورزی است.

خیام نکویی اظهار کرد: امسال با نامگذاری سال دانش بنیان و کشاورزی توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی سازمان تات بار سنگینی بر روی دوش خود احساس می‌کند که رسالت خود دید تا لبیک از عمق جان به این فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشد.

وی بیان کرد: باید بر اساس مصوبه ۲۷ فروردین سال جاری ما تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را به ۲۰ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور برسانیم.

معاون وزیر جهاد کشاوزی تصریح کرد: هم اکنون حددود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ شرکت به بخش کشاورزی مربوط می‌شود و بایستی به یک هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی برسد.

وی با بیان اینکه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری زحمات زیادی در این مدت کشیده که ضمن قدردانی از این معاونت، خاطرنشان کرد: پیش از این خلاء بزرگی در این معاونت احساس می‌شد که بسیاری از شرکت‌های فناور در غیر از بخش کشاورزی بودند و برای اولین بار بخش کشاورزی را توانستیم به این معاونت ورود دهیم.


نظر شما
ادامه