کد خبر: ۷۰۴
بهرام نجمی با اشاره به چالشهای پرورش ماهیان زینتی گفت : هم اکنون درمان بیماری های ماهیان زینتی به صورت تجربی و خود درمانی صورت گرفته و دامپزشکان کشور در این زمینه اطلاعی ندارند...
oieu

یک پرورش دهنده ماهیان زینتی گفت: هم اکنون دامپزشکان کشور اطلاعات و دانش کافی برای معالجه بیماری های ماهیان زینتی ندارند و این موضوع پرورش ماهیان زینتی را تحت تاثیر قرار داده است. 
     
بهرام نجمی افزود: هم اکنون درمان بیماری های ماهیان زینتی به صورت تجربی و خود درمانی صورت گرفته و دامپزشکان کشور در این زمینه اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: نتشخیص نوع بیماری و ویروس باید در آزمایشگاه انجام شود این در حالیست که هم اکنون آزمایشگاهی در این زمینه وجود نداشته و دامپزشکان معرفی شده به وسیله سازمان شیلات نیز در تشخیص بیماری ها ناتوان هستند.

نجمی با بیان اینکه کمبود دانش فنی از دیگر مشکلات توسعه پرورش ماهیان زینتی است، تصریح کرد: هم اکنون دانش پرورش دهندگان ماهیان زینتی در حد صفر است و پرورش دهندگان به صورت تجربی و سنتی به فعالیت مشغول هستند.

نجمی با اشاره به اینکه کشورمان از نظر تولید ماهیان زینتی از استعداد خاصی برخوردار است خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی کشور ما به خصوص در شمال و جنوب کشور مستعد پرورش ماهیان زینتی است و در صورت حمایت دولت و فرهنگ سازی کشورمان می تواند به یکی از بزرگترین صادر کنندگان ماهیان زینتی تبدیل شود
 

نظر شما
ادامه