کد خبر: ۷۰۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: امام جمعه شهرستان اسدآباد گفت: دامپزشکی، نقش به‌سزایی در امنیت غذایی مردم به خصوص موضوع نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌ها ایفا می‌کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حجت الاسلام حسینی مجد» گفت: زحمات دامپزشکی بر ما پوشیده نیست چرا که تجربه یک دوره نظارت شرعی در خارج از کشور جهت گوشت‌های وارده به کشور ایران را داشته ام و دامپزشکی وظیفه خطیری در زمینه تامین غذای سالم از طریق نظارت بر عهده دارد و در همین راستای فرهنگ سازی و آگاه سازی عموم از تریبون نماز جمعه و ارادت به اداره دامپزشکی صورت می‌پذیرد.

او همچنین گفت: ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان آمادگی در اختیار قرار دادن ظرفیت تریبون نماز جمعه و جماعات در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای ارایه پیام‌های بهداشتی دامپزشکی به مردم را دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نیز در این دیدار وظیفه مندی دامپزشکی در خصوص انجام نظارت‌های شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های دام وطیور و نیز بازرسی‌های بهداشتی در سطح مراکز عرضه شهرستان به همراه گزارش عملکرد ۳ ماه ابتدایی سال جاری را تشریح نمود و گفت:با اقدامات صورت گرفته توسط دامپزشکی اسدآباد کاهش چشمگیر کانون بیماری‌های دامی و مشترک را شاهد هستیم .

«حسین وثوقی کیا» گفت: با نزدیک شدن به عید قربان و اجرای قربانی فراهم نمودن بستر مناسب جهت ارائه آموزش‌های موثر و اطلاع رسانی مناسب در جهت لزوم رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام مخصوصا بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خواستار هستیم.

او گفت: اداره دامپزشکی اسدآباد مطابق سنوات گذشته با بهره گیری از امکانات، تجهیزات و کارکنان خود با تشکیل ۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۳ دکتر دامپزشک و هفت نفر کارشناس و کاردان دامپزشکی نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان بصورت رایگان اقدام می‌نماید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان جزء مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت بهداشت است و تبعات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی این بیماری‌ها بسیار بالاست و پیشگیری از این بیماری‌ها توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
0
خوب با آن تجربه چیکار کردید؟ کمی به ما هم آموزش بدهید تا بهرمند شویم
نظر شما
ادامه