کد خبر: ۷۰۴۸۷

حکیم مهر: دانشمندان آمریکایی قلب یک خود تغییر ژن یافته را به یک خوک مرگ مغزی شده پیوند زدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیوند اعضا یکی از روش‌های موثر درمانی برای نجات جان بیمار محسوب می‌شود. قلب یکی از پنج عضو حیاتی بدن است که فقدان آن باعث پایان زندگی فرد می‌شود. با آنکه بیش از ۵۰ هزار نفر در جهان سالانه به پیوند قلب نیازمند هستند، اما تنها ۵ هزار بیمار اقبال دریافت عضو را دارند. دانشمندان به طور مستمر در حال تحقیق درباره ابعاد مختلف پیوند قلب هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جراحان آمریکایی برای اولین بار در جهان موفق به پیوند قلب دو خوک شدند که دریافت کننده دچار مرگ مغزی شده بود.

جراحان دانشگاه نیویورک آمریکا در راستای تحقیقات خود در پیوند اعضا میان حیوان و انسان، در این عمل اقدام به پیوند قلب یک خوک مهندسی ژنتیک شده به یک خوک که دچار مرگ مغزی شده بود کردند. محققان این جراحی را با هدف تکمیل تحقیقات پیرامون پیوند اعضای خوک به انسان انجام دادند.

از آنجا که گوشت خوک بیشترین همانندی را به گوشت انسان دارد، محققان امیدوارند با توسعه فناوری مهندسی ژنتیک بتوانند اندام‌های این حیوان را به انسان پیوند بزنند.

مدیر این تحقیقات از عملکرد طبیعی قلب پس از پیوند خبر داد. همچنین با گذشت ۳ روز از جراحی هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر پس زدن پیوند دیده نشده است.

پیش‌تر دانشمندان دانشگاه مریلند آمریکا اقدام به پیوند قلب یک خوک مهندسی ژنتیک شده به یک مرد ۵۷ ساله کرده بودند که این عمل نیز با موفقیت انجام شد. دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند با ایجاد مزارع خوک‌های تغییر ژن یافته، اندام آن‌ها را به انسان‌های نیازمند دریافت عضو پیوند بزنند.

 

نظر شما
ادامه