کد خبر: ۷۰۵۴۹

حکیم مهر: اولین جلسه ستاد استانی برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در کهگیلویه وبویراحمد به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، ظهر یکشنبه 26 تیرماه 1401 اولین جلسه ستاد استانی برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی به ریاست «دکتر کیومرث حاجی زاده»، معاون هماهنگی امور استانداری کهگیلویه وبویراحمد و با حضور دستگاه های اجرایی در سالن جلسات این معاونت تشکیل گردید.

وی در ابتدا ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر خم و تقدیر و تشکر از حضور مدعوین و مدیران کل، حرکت های جهادی و کمک به محرومان را مصداق بالاترین عبادات و خلق خدا دانست و گفت باید به طور ویژه از دست اندرکاران این برنامه ملی تقدیر و تشکر نمود.

دکتر حاجی زاده به فرمایشات مقام معظم رهبری در طی چند سال اخیر مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی پرداخت و گفت: در طی نامگذاری سال های اخیر با محوریت اقتصاد مقاومتی و تولید، موید این موضوع بوده و هست و ایشان راهبرد کشور را بر اساس این معیارها تنظیم و ابلاغ  می فرمودند که شایسته است مدنظر و مسئولین همه کارگزاران نظام در بخش های مختلف قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نقش تولیدی و ارزنده جامعه مولد روستایی و عشایری در اقتصاد ملی پرداخت و گفت: اگر به این جامعه مولد رسیدگی نشود تغییر شرایط اقلیمی از یک طرف، تورم مشکلات معیشتی آنها از طرف دیگر تولیدات آنها را به مخاطره خواهد انداخت که باید این عزیزان به طرق مختلف توسط مسئولین حمایت شوند تا سیاست مهاجرت معکوس نیز صورت نگیرد.

وی از دست‌اندرکاران این رزمایش ملی چه در کشور و چه در مجموعه استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: دست تک تک این عزیزان را می بوسم و به گرمی دستان ها را می فشارم و از آنها تشکر می نمایم.

دکتر حاجی زاده به خدمات‌رسانی بیش از یک میلیون و یکصد هزار راس دام سبک در ایمن‌سازی این دام‌ها به علیه بیماری تب برفکی، پی پی آر، سمپاشی اماکن دامی اشاره کرد و گفت: این طرح ضربتی به مدت سه روز در استان به استعداد قریب به 300 نفر نیروی جهادی اجرا خواهد شد که می طلبد همه پای کار باشیم و به طور جهت حمایت کنیم.

وی از مدیران کل بحران و دفتر امور روستایی استانداری خواست، برنامه ها و مصوبات جلسه را به جد پیگیری و جلسات هماهنگی شهرستان ها با محوریت فرمانداری و سپاه ناحیه شهرستان برگزار و وظایف هر یک از دستگاه اجرایی ابلاغ گردد.

معاون هماهنگی امور استانداری گفت شایسته است از ظرفیت همه دستگاه‌ها بالاخص جهاد کشاورزی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل، تعاون روستایی، امور عشایر، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچسارن ریال فرمانداران در بحث اسکان، غذا و خودرو با محوریت استانداری و سپاه فتح استان استفاده نمود تا بتوانیم این طرح ملی را به خوبی در استان با رضایت خاطر جوامع روستایی و عشایری عزیزمان اجرایی نماییم.

«دکتر سید مختار رجایی فر»، مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک عید امامت و ولایت از همراهی و تعامل خوب مجموعه سپاه و همکاران استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تقدیر و تشکر نمود و گفت: امروز بسیج برای ملت ما به یک تفکر ارزشی تبدیل شده است و این نگرش می‌تواند با تمام توان بر مشکلات اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و معیشتی فائق آید و در کنار همه مشکلات موجود در خط مقدم تهدیدها همچون کوه استوار بایستد.

 وی گفت: بهداشت و سلامت جامعه، امنیت غذایی و خدمات رسانی به جامعه هدف خصوصاً مناطق محروم از اولویت های مهم سازمان دامپزشکی به عنوان دستگاه حاکمیتی است که در این راستا برای حفظ سلامتی مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و مبنای تشکیل جهاد دامپزشکی به موازات هم این اهداف و سیاست‌ها در سازمان دامپزشکی ترسیم شده است.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان بعد از چهارمحال و بختیاری، بعنوان استان مقصد در خصوص برگزاری رزمایش محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی مورد توجه مسئولین کشوری قرار گرفت و به حول و قوه الهی این رزمایش از پنجم مرداد به مدت سه روز در مناطق مختلف استان با اولویت جوامع عشایر کوچ رو  و روستاییان مناطق محروم در بحث خدمات رایگان دامپزشکی به همت بیش از ۵۰ تیم تخصصی دامپزشکی از اقصی نقاط کشور بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان به رفع محرومیت در واکسیناسیون دام، ویزیت و درمان دام ها، ارائه دارو و سموم رایگان، آموزش بیماری های مشترک بین انسان و دام بعنوان یکی از اهداف این رزمایش اشاره کرد و گفت: اجرای واکسیناسیون فاز تابستانه تب برفکی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، سمپاشی بدن دام ها و اماکن دامی بر علیه بیماری های انگلی با اولویت تب کریمه کنگو و همچنین برگزاری کلاس های ترویجی توسط گروه های جهادی و با نظارت این اداره کل در ۲۹ منطقه محروم و عشایری استان که بیشترین جمعیت دامی در آن ها مستقر می باشند، اجرایی خواهد شد.

وی خواستار همکاری و همیاری همه جانبه همه دستگاه اجرایی از این طرح ملی شد گفت: شایسته است از ظرفیت ایجاد شده در استان به نحو احسن و بهینه  استفاده نمود تا با توجه به خشکسالی‌های اخیر، حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی، بالا بودن قیمت داروهای دامی واکسن های دامپزشکی به توان کمک شایانی به قشر مولد جامعه یعنی عشایر و روستائیان عزیزمان داشته باشیم

«سرهنگ رضایی»، فرمانده سازمان بسیج عشایر سپاه فتح استان، تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و تقدیر تشکر از معاون عمرانی استاندار به عنوان رئیس جلسه و حضور دستگاه اجرایی به برگزاری قرارگاه جهاد محرومیت‌زدایی عشایری کشور با اولویت خدمات رایگان دامپزشکی در استان پرداخت و گفت: این طرح ملی است و همه دوستان باید مستحضر باشند این رزمایش با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، سازمان بسیج عشایر و بسیج سازندگی سپاه کشور تشکیل و استان ما را به عنوان دومین استان پایلوت در کشور جهت اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام، معاینه و درمان دام ها و همچنین سمپاشی اماکن دامی طی  روزهای پنجم لغایت  هفتم مردادماه سال جاری انتخاب نمودند.

وی گفت خوشبختانه کلیه داروها و واکسن های دامی به همراه سموم دامپزشکی توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه و به استان ارسال شده است که شایسته است در بحث امکانات خودرویی،  غذا، اسکان و غیره همه دستگاه اجرایی پای کار آمده تا بتوان از این ظرفیت جهادی که در استان ما در حال شکل‌گیری است به نحو مطلوب در خدمت به جامعه مولد استفاده و بهره ببریم.

فرمانده بسیج عشایری سپاه فتح استان به حضور مسئولان کشوری در این رزمایش اشاره کرد و گفت: روز چهارم کلیه نیروها در یاسوج ساماندهی و صبح روز پنجم در محل صبحگاه مشترک سپاه فتح استان برنامه افتتاحیه رزمایش با سخنرانی مسئولین کشوری و استانی استارت زده خواهد شد و بعد از آن تیم ها به سمت مناطق محروم که از پیش تعیین شده اند اعزام خواهند شد.

وی به حضور تیم های پزشکی، دندانپزشکی و واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان در این رزمایش خبر داد و گفت: این گروه های جهادی  نیز در طی سه روز رزمایش محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی خدمات بهداشتی پزشکی را به عشایر و روستاییان عزیز نیز ارائه خواهند نمود.


نظر شما
ادامه