کد خبر: ۷۱۳۰۴
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

حکیم مهر: خبرگزاری تسنیم نوشت:

مالیات اخذ شده از صاحبان سگ‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۴۰۰ میلیون یورو درآمد را وارد خزانه کشور آلمان کرده است.

به گزارش تسنیم، موضوع اخذ مالیات از صاحبان سگ‌های خانگی در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دیده می‌شود و به دلیل اینکه نگهداری از سگ به عنوان حیوان خانگی در این کشورها رواج بیشتری دارد، کسب مالیات درآمدزایی زیادی را نصیب کشورهای پیشرفته می‌کند. یکی از این کشورها، آلمان است که هر ساله مبلغ زیادی را از مالیات سگ‌های خانگی کسب می‌کند.

بنا بر داده‌های اداره آمار فدرال کشور آلمان، این کشور در سال گذشته میلادی (2021) از صاحبان سگ 401 میلیون یورو مالیات اخذ کرده است که این رقم در قیاس با سال 2020 افزایشی 5.4 درصدی را نشان می‌دهد. سال 2020 میزان مالیات اخذ شده 380 میلیون یورو بوده است.

دویچه‌وله نوشت، در مجموع در دو سال گذشته به سبب بروز پاندمی کرونا که کار در منزل و خانه‌نشینی شمار بیشتری از شهروندان را به دنبال داشته، نگهداری سگ در خانه هم رواج بیشتری یافته است. البته قبل از بروز پاندمی هم این روند کم و بیش صعودی بوده، به گونه‌ای که مالیات اخذ شده از 275 میلیون یورو در سال 2011، ده سال بعد به 401 میلیون یورو رسیده است.

اخذ مالیات بر سگ در حوزه حقوق و اختیارات شهرها و بخش‌ها است و خود آن‌ها هم مبلغ آن را تعیین می‌کنند. مبنای اخذ مالیات هم اغلب به تعداد سگ‌های موجود در یک خانه و نژاد آن‌ها برمی‌گردد. البته افزایش مالیات اخذ شده صرفاً به گرایش بیشتر شهروندان به داشتن سگ برنمی‌گردد، بلکه تصمیم شهرها و بخش‌ها در بالا بردن رقم مالیات هم در این افزایش مؤثر بوده است.

با این همه، روند افزایش تمایل به داشتن حیوان خانگی در مورد برخی دیگر از حیوانات هم قابل مشاهده است. داده‌های اتحادیه صنایع مرتبط با نیازهای حیوانات خانگی و نیز اتحادیه مرکزی باغ‌وحش‌ها که آوریل امسال منتشر شد، حاکی از این بود که درآمدهای این رشته‌ها با افزایشی 10 درصدی به حدود 6 میلیارد یورو رسیده است.

اخیراً اتحادیه حفاظت از حیوانات نیز در گزارشی از فشار کم‌سابقه روی مراکز نگهداری حیوانات خانگی در تابستان امسال خبر داده است. شمار قابل توجهی از شهروندان سگ‌های جوان خود را برای نگهداری به این مراکز سپرده‌اند. یک دلیل این اقدام می‌تواند پایان دورکاری به سبب کرونا باشد که شماری از شاغلان را به بازگشت به سر کار سوق داده؛ وضعیتی که امکان نگهداری سگ در خانه را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
2
7
بنده دوست دامپزشک در آلمان دارم و می‌دانم که این خبر جذب است. یعنی وارد خانه مردم می‌شوند و میگن ۲ تا سگ داری مالیات سگ بده؟ خیر منظور از مالیات بر سگ اینه که همان غذا و وسایل جانبی که می‌خرند مالیات داره مثل همان وسایل خانه و آشپزخانه و ماشین و غیره، هم مثل بقیه اجناس مالیات داره و سگ جداگانه مالیات نداره. این مقاله فقط بخشی از حقیقت را جهت فریب افکار عمومی چاپ کرده وگرنه سگ که جداگانه مالیات نداره. این یک عادت زشت در‌کشوره که وقتی عده خاصی تصمیم به کاری می‌گیرند با تحریف حقیقت و پیدا کردن موارد مشابه در کل دنیا دنبال توجیه عامه می‌کردند تا حرفشان به کرسی بنشانند. خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
سلام بنده هم مدتی در آلمان ساکن بودم به خاطر کاری . و دقیقا در اونجا مالیات بر حیوانات خانگی از دو طریق ایالتی و کشوری اثبات و گرفته میشه . هر دوتا هم دقیقا به درب آدرس مسکونی شما مراجعه میکنن و بازدید مستقیم دارند . اینکه دوست شما در یک خیابان قدم زده و پلیس ندیده دلیل نمیشه که کل کشور آلمان اصلا پلیس نداشته باشه ! شما خجالت بکشید آقا !
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
ناشناس ۱۱:۴۸،
همچین چیزی نیست که مستقیم از سگ مالیات بگیرند. بنده بالای ۱۵ ساله نماینده یکی از شرکت‌های آلمانی در کشور هستم و رابطه کاری با آلمان دارم و حتمأ سالی ۲ بار به آلمان سفر دارم. الان هم شرکت را از تهران جمع کردم ببرم دوبی که نماینده همان شرکت آلمانی در امارات باشم. هیچ هم همچین چیزی نیست، شما بخاطر به کرسی نشاندن مقاله‌تان یا ایدئولوژی خاصتان حاضر به پوشاندن حقیقت هستید. خجالت را شما باید بکشید. کمی بلوغ فکری پیدا کنید.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
پاسخ ناشناس ۲۳:۵۱
پس ما نتیجه میگیریم که ما دوتا کشور آلمان داریم . به همین زیبایی ! آقا دست بردار برو مردم رو .... فرض نکن خدا نگهدار شما و هر دوتا کشور آلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
این مققاله دقیقا از وبسایت دوبچه وله فارسی کپی طده عزیزم . جی جی رو برای فریبه . کافیه یک سرچ ساده کنی دقیقا همین متن و همین مقال۶ در دویچه کله فارسی که وبسایت خبری خود هلمان هست منتشر سده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
1
1
در واقع مالیات که نه!! همان جزیه که اعراب پس از فتح ایران از ایرانیان می گرفتند!! تا کِی برسد که برای نفس کشیدن هم مالیات بگیرند!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
گیرأ که یک کشور مثل آلمان از سگ مالیات بگیره که نمی‌گیره، خوب حداقل آلمان به فکر کشور و مردمش هست که و به آنها نان می‌دهد و بعد مالیات می‌گیرد، حداقل قوانین انسانی برای جامعه انسانی وضع می‌کند تا همه فرصت برابر داشته باشند. آیا همچین چیزی در کشور ما هست؟ خیر میست، در کشور ما چند نفر تصمیم می‌گیرند که فلان کار باید انجام بشه بعد برای توجیه دنبال این می‌گردند که کجا قانونی شبیه به آن وجود داره تا عوام فریبی کنند و بگویند بیا مثل آلمان عمل می‌کنیم. این حقه‌ها دیگر نخ نما شده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
1
آلمان یا هر کشور دیگری اداره مالیات داره که آخر سال همه مردم بسته به درامد ممکنه از دولت طلبکار یا بدهکار مالیات شوند. کسی در خانه کسی در نمی‌زند و بگه مالیات سگ ندادی بیا بده. اگر‌کسی مالیات سالیانه را پر نکرد (چه طلبکار باشه چه بدهکار)، آنوقت اداره مالیات تا ۳ بار برایش نامه می‌فرستد که لطفأ طلب یا بدهی خود را صفر کنید. باز اگر نکرد دیگه میرن جلو خانه‌اش و این برای مالیات بر درامد گفته میشه. چیزی بنام مالیات بر سگ و گربه وجود نداره و یک دروغه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
خب این مفاله رو عینا دویچه وله منتشر کرده و تسنیم از دویچله وله نوشته . اگه درگوگل طرچ کنی اثل خبر رو از دوبچه وله فارسی مبتونی ببینی
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
دولت آلمان در قبال این مالیات چه خدماتی به صاحبان حیوانات خانگی و همراه ارائه می نماید؟
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
همکاران به لینک زیر مراجعه نمایید ببینید برای نگهداری سگ چه قوانینی در ایرلند وجود دارد فقط برای نگهداری هر قلاده سگ ۲۰ یورو در سال باید پرداخت نمایید حتما برای خرید و فروش سگ توسط صاحبان آن در سال قوانینی وجود دارد . بارها گفتم سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی باید بیشتر به حیوانات خانگی، همراه و خدماتی توجه کنید و قوانین و مقررات لازم برای رفاه و سلامت آنها و بهداشت عمومی جامعه تدوین و ابلاغ کنند

https://www.citizensinformation.ie/en/environment/pets_and_wildlife/control_of_dogs.html
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
اول اینکه ۲۰ یورو کمتر از حقوق یک ساعت یک کارمند است. دوم اینکه این ۲۰ یورو چه ربطی به مالیات داره؟ طرف نوشته میروند در خانه طرف و در می‌زنند که مالیات سگ ندادی. مطلب سوم اینکه این مقاله درباره آلمان است نه ایرلند. و سوال آخرم اینه که در صفحات قبلی هم دیدم که به سگ حساسیت نشان دادید، مشکل چیه و می‌فرمایید که باید قوانینی وضع بشه که از پت‌شاپها و کلینیکهای دام کوچک ممانعت شود، مشکل کجاست که من نمی‌فهمم؟ بنده هم سگ ندارم اما فکر نکنم اگر یک انسان با داشتن سگ شاد می‌شه کسی این حق را داشته باشه که بگه نباید سگ داشته باشی. هر کسی سرش در زندگی خودش باشد بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
خب هر کی دوست داره سگ نگه داره و باهاش شاد میشه نگه داره کی جلوش رو گرفته . بحث این نیست اصلا . بحث حقوق عمونی یا همون حق الناس هست . بحث سگ گردانی در خیابان و اماکن عمومی و فروشگاه های مواد غذایی هست بحث مدفوع کردن سگ در خیابان که این جزو حقوق عمونی هست و ازاد بودن فرد نمیتونه به دیگران هسیب بزنه . حتی اگه به یک شهروند هسیب وارد بشه. همچنین نگهداری سگ در خانه ویلایی به خود فرد مربوطه ولی در اپارتمان باید همسایه ها و سایر ساکنین رضایت داشته باشند . صمنا کسی که سگ نگهداری میکنه باید سگش ثبت و ریجستری بشه تا فردا رهاش نکنه و به سگ های ولگرد افزوده بشه . با این شرایط بحثی نیست برو صد تا سگ نگهداری کن
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
همکاران دردمورد گزارش تسنیم به اصل خبر در دویچه وله مراجعه نمایید اصل خبر موضوعات مختلفی را بیان می کند
https://www.dw.com/en/german-dog-tax-sees-record-spike-in-revenue-during-pandemic/a-59176085
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
مالکیت حیوان خانگی به عنوان عامل اقتصادی"
اهمیت اقتصادی مالکیت حیوان خانگی در آلمان
پروفسور دکتر رنه اور، دانشگاه گوتینگن، آلمان*
نوامبر 2014
مالکیت حیوان خانگی در آلمان گردش مالی سالانه بیش از ۹.۱ میلیارد یورو را به همراه دارد.
بنابراین حفظ حدود. ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار نفر شغل ( تمام وقت).
 غذا و لوازم جانبی حیوانات خانگی: تقریبا. ۴.۸ میلیارد یورو
 سلامت حیوانات خانگی: تقریبا ۲.۱ میلیارد یورو
 پرورش حیوانات خانگی: تقریبا. ۵۶۰ میلیون یورو
 ارائه خدمات حیوانات خانگی: تقریبا. ۷۰۰ میلیون یورو
 گردش مالی دیگر در زمینه مالکیت حیوان خانگی: تقریبا. ۵۲۰ میلیون یورو
 پناهگاه حیوانات خانگی و مالیات سگ: تقریبا. ۴۵۰ میلیون یورو

هزینه هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مالکیت حیوان خانگی مرتبط است حدوداً به حساب می آید
۰.۳۲ درصد تولید ناخالص داخلی آلمان
o مالکیت سگ (تقریباً ۴.۶ میلیارد یورو گردش مالی / ۹۵ تا ۱۰۰ هزار نفر شغل)
o مالکیت گربه (تقریباً ۳.۳ میلیارد یورو گردش مالی / تقریباً ۶۵ تا ۷۲ هزار نفر شغل)
سایر حیوانات خانگی (تقریباً ۱.۲ میلیارد یورو گردش مالی/تقریباً ۲۵ تا ۲۷ هزار نفر شغل)
اگر کار قانونمند شود چه چرخش مالی و ایجاد شغل می تواند در کشور ایجاد نماید حال این گزارش مربوط به ۸ سال پیش است

www.economics.uni-goettingen.de/ohr
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
خوبه دیگه با حیوانات خانگی این همه شغل ایجاد شده. آن بخش مالیات هم که زدید دقیقأ مربوط به خرید و فروش وسایل، لوازم جانبی و غیره است. من کامنتهای بالا را خواندم حالا شما چه اصراری داری که باید روی سگ مالیات ببندیم؟ آلمان خیلی قانون خوب داره چرا فقط این یکی که به نفع ایدئولوژی حاکمه مد نظر شماست؟ قانون آزادی بیان، …… اینها مد نظر شما نیست؟ رک بپرسم دنبال چی هستید؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
سید شهرام میرزمانی عزیز متشکرم از زحماتتون.بنده کامنت ۱۸/۶/۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ رو نوشتم.با شما کاملا موافقم ولی انشالا جایی خارج از محیط سایت افتخار هم کلامی با شما نصیبم بشه در راستای تکمیل صحبت‌های شما یک گپ و گفت دوستانه خواهیم داشت، در این محیط متاسفانه افرادی پیدا میشن که با هویت جعلی و ادعاهای جعلی در صدد رسیدن به "هیچ چیز از هیچ چیز"هستند . ممنونم از دقت نظرتون .
پاسخ ها
سید شهرام میرزمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
سلامت باشید ، هدف من گفتمان سازی است از آنجا که در حوزه دامپزشکی اندیشکده و اتاق فکر نداریم امروز با توجه به مسائل مختلف نیاز به گفتگو با دیدگاه ها و نگاه ها و رنگ ها و کلاه های مختلف وجود دارد تا با توجه به اندیشه های متنوع راه حل مناسب و موثر و همه جانبه ای برای مسائل کشف شود تا از پیچیدگی آنها جلوگیری گردد آمادگی لازم برای گفتگو در فضای مجازی یا حضوری دارم و استقبال می کنم. بارها در اینجا از بیان اندیشه ها و فکرها بدون نام و نشان گلایه کردم ان شاءالله همکاران و دوستان اندیشه های خود را معرفی خود هزینه نمایند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
اتاق فکری که قبل از علمی بودن ایدئولوژی باشد ولی از توجیهات علمی استفاده کند، مضر است.
کله مشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
سید شهرام عزیز شما بنده رو با نام کله مشکی صدا کنید . متشکرم و من هم مجدد عرض میکنم مشتاقم مباحثه کنیم و صد البته که نیاز داریم به گفتمان و بحث .
یک نمونه از بحث بنده با یک دوستی که مدعی بودن در آلمان چیزی به نام مالیات بر سگ نداریم و .... رو مشاهده فرمودین . در آلمان و البته اتریش و بلژیک به تیپ شخصیتی اون دوستمون میگن کله مشکی ! و البته اصلا ارتباطی با رنگ مو نداره و صرفا در ارتباط با کشورهای عموما خاور میانه و ایرانی جماعت استفاده میشه :)
به دوستمون میگم برادره من حکیم مهر فقط یک خبر رو نقل قول کرده همین ! و ایشون با استناد به یکی دیگه در آلمان میگن این حرف دروغه و کلا قضیه رو سیاسی کردن عالم و آدم رو محکوم کردن! به این تیپ شخصیتی میگن کله مشکی !
طرف میاد اروپا دوبار از در مدرسه رد میشه میبینه والدین خیلی رسمی و شیک بچه رو میزارن روبروی مدرسه و میرن. نه بوسه و نه لبخند . بعد میاد ایران میگه مادر آلمانی رباته ! بابا این از آموزش‌های مدارس به والدین که بچه از همون سن کم یاد بگیره توی این مملکت و این سن وظیفش در این ساعات از روز درس خوندنه و این چند ساعت متعلق به خانوادش نیست بلکه متعلق به اجتماع و بچه رو مسولیت پذیر بار میارن . بعد کله مشکی میاد ایران و میگه آقا این المانیا انگار بچه رو از سر راه آوردن! اصلا حتی یه بوسه و بغل ساده هم دره مدرسه ازش دریغ میکنن والا ما ندیدیم اینا عاطفه داشته باشن و از این افسانه سازی ها! تربیت اصیل آلمان‌ها به این شکل هست حالا شما بچه رو توی ایران با ناز و سلام و صلوات میبری مدرسه مال فرهنگ خودته.
سید شهرام میرزمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
در همه کشورها برای تدوین قوانین و مقررات ملاک اول ایدئولوژی یا ارزش ها و یا هنجارهای آن جامعه است اندیشه بشر نخستین هم براساس ارزش ها همان جامعه شکل گرفته است با این حال بحث من فقط ایدئولوژیک نبوده است بلکه اخلاق انسانی، اخلاق حرفه ای و اخلاق و رفاه جانداران و طبیعت یا به تعبیر جدید اخلاق سیاره ای است که حتما در طول تاریخ بشری از ارزش ها یا ایدئولوژی جامعه نشات گرفته است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
خیر جناب میرزمانی. در همه جوامع قوانین انسانی بر جوامع انسانی حاکم است و جای ایدئولوژی در مسجد، کلیسا، کنیسه و خانقاه و خانه‌های مردم است. جوامع انسانی جای قوانین انسانی است.
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
من هم دوست دارم شیر و گرگ نگه دارم و ببرم تو خیابون
نظر شما
ادامه