کد خبر: ۷۱۳۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

حکیم مهر: احتمالاً شنیده‌اید که چگونه هوش مصنوعی نحوه انجام تجارت را در آینده تغییر می‌دهد. اما این به طور خاص چه معنایی برای اقدامات دامپزشکی دارد؟ در مقاله‌ای که در آوریل 2018 درمجله مزیت دامپزشکی[1] (نشریه رسمی جامعه دامپزشکی آمریکای شمالی) منتشر شد، دامپزشک «ادوارد ال. بلاخ» نوشت:

«هوش مصنوعی هم فرصت‌ها و هم خطراتی را برای دامپزشکان و شرکت‌هایی که به دامپزشکان خدمت می‌کنند، بسته به توانایی آن‌ها در سازگاری ارائه می‌کند، و از آن استفاده کنند، یا ناتوانی یا عدم تمایل آنها به این کار به همراه دارد.»

در یک روی سکه، فرصت ها از قبل با هوش افزوده[2] (معروف به یادگیری ماشین[3]) مشهود هستند. همانطور که همان فناوری که ویدیوهای یوتیوب را بر اساس انتخاب های گذشته به کاربران توصیه می کند، هوش افزوده شاخه ای از هوش مصنوعی است که «یاد می گیرد» الگوهای مشترک را در کتابخانه های داده[4] پیدا کند و «تصمیم گیری می کنید» در مورد اینکه چه چیزی را بر اساس خواسته های کاربران در گذشته ارائه دهید. بنابراین هوش افزوده می‌تواند ابزار جستجوی قدرتمندی باشد تا به دامپزشکان و تیم‌هایشان کمک کند تا انبوه کتاب‌های درسی، مجلات و مقالات کنفرانس‌های دامپزشکی را به‌سرعت مرتب کنند تا از تصمیم‌های دامپزشکی سریع‌تر و آسان‌تر حمایت کنند. شرکت‌ها و دانشگاه‌های بهداشت حیوانات شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و پیشگیری از بیماری‌ها در حیوانات مزرعه کرده‌اند، و مطمئناً صحبت‌های زیادی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی سودآوری کسب‌وکار را افزایش می‌دهد، وجود دارد.

اما خطرات ناشی از هوش مصنوعی چطور؟

رستگاران تا آنجا پیش رفته اند که حدس و گمان های شایسته اسکای نت را مطرح کرده اند. دیگران انقراض کل دسته های شغلی از تحلیلگران پژوهشی گرفته تا مدیران تشییع جنازه را پیش بینی کرده اند. با این حال، دیگرانی مانند نویسنده و محقق مستقل فناوری، جو مک‌کندریک، هوش مصنوعی را جایگزین وظایف می‌دانند، نه شغل، و این با چشم‌اندازی که «دکتر آرتور پاپیر» که در مصاحبه‌ای در آوریل 2018 با مجله علمی معتبر  PLOS One بیان کرد، مطابقت دارد.

پاپیر که در اوایل دهه 1990 به توسعه ابزارهای پشتیبانی تصمیم گیری مبتنی بر نرم افزار[5] برای پزشکان کمک کرد، گفت: «در حالی که یادگیری ماشینی کارهای ما را تقویت می کند و وظایف خاص را بهبود می بخشد، تفکر پزشکی و حل مشکلات پزشکی را به طور کامل در اختیار نخواهد گرفت» (قبل از اینترنت). و در راستای این موضوع، مطالعه‌ای در سال 2013 توسط دانشگاه آکسفورد تخمین می‌زند که در حالی که 47 درصد از مشاغل ایالات متحده می‌توانند ظرف 20 سال آینده توسط رایانه‌ها تصاحب شوند، متخصصان و تکنیسین‌های دامپزشکی احتمال 0.029 درصد جایگزینی مشاغل خود را با رایانه داشتند، در حالی که دامپزشکان احتمال کمتری 0.038 درصد داشتند.

شاید تنها خطری که فناوری برای دامپزشکی ایجاد می کند عدم حضور آن باشد.منظور من این است:

اگر تا به حال شخصی را می‌شناسید که جدیدترین گوشی هوشمند را خریداری کرده است، احتمالاً متوجه شده‌اید که دیگران چگونه آن شخص را به عنوان «بهتر» بودن درک کرده‌اند. اگر این موضوع با شما همخوانی داشته باشد، متوجه خواهید شد که چه چیزی در ادامه می آید و چگونه می تواند بر آینده دامپزشکی شما تأثیر بگذارد.

سرعت و راحتی تنها دلایلی نیستند که چرا مردم در سراسر جهان سالانه میلیاردها دلار برای تلفن‌های هوشمند، برنامه‌ها و رایانه‌های جدید هزینه می‌کنند. مردم به فناوری اعتماد دارند. به عنوان مثال، طبق گزارش گالوپ، اعتماد مصرف‌کنندگان ایالات متحده به بانک‌ها در سال 2013 به 28 درصد کاهش یافت. به جای این طب یافته های سال 2015 توسط Statista مصرف کنندگان سطح اعتماد بیشتری به شرکت های فناوری و انجام تراکنش های مالی با شرکت هایی مانند پی پال، آمازون، اپل و گوگل دارند و به گفته فوربس، بانک‌ها همچنان در تلاش بودند تا اعتماد مصرف‌کنندگان را در سال 2017 به دست آورند.

من فکر می‌کنم شما حسی از تصویر بزرگ‌تر قاب‌شده توسط فناوری را دریافت می‌کنید. برای میلیون‌ها صاحب حیوان خانگی ناگفته، فناوری اعتماد را ایجاد می‌کند، که کیفیتی از ارزش درک شده است، و همانطور که اکثر بازاریابان موفق می‌دانند، ارزش ادراک شده[6] چیزی است که مشتریان را جذب می‌کند تا از در خانه شما عبور کنند.

به همین دلیل است که فوربس در آوریل 2018 گزارش داد که بازار 26 میلیارد دلاری سلامت حیوانات فراتر از داروها و واکسن‌های مستقیم است، چرا سرمایه‌گذاران[7] 156 میلیون دلار برای استارت‌آپ‌های فناوری حیوانات خانگی سرمایه‌گذاری می‌کنند و چرا سرمایه‌های خطرپذیر به فناوری داده سرازیر می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که صاحبان حیوانات خانگی می‌خواهند و به فناوری‌هایی اعتماد دارند که بتواند به آنها و حیوانات خانگی‌شان خدمات بهتری ارائه دهد، از وب‌سایت‌هایی که به آنها کمک می‌کند کلینیک‌ها را راحت‌تر پیدا کنند تا برنامه‌های تلفن همراه که امکان رزرو قرار ملاقات آسان‌تر را فراهم می‌کنند تا راه‌حل‌های هوش افزوده مانند Sofie که به دامپزشکان دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر بهترین اطلاعات دامپزشکی می‌دهد.

منبع:

- What AI Means to the Future of Veterinary Practices, https://www.lifelearn.com/2018/11/16/ai-and-the-future-of-vet-practices/

 

 


[1]Veterinary Advantage

[2]augmented intelligence

[3]machine learning

[4]data libraries

[5]software-based decision

[6]perceived value

[7]according to CB Insights
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
0
0
خوب ترجمه نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
زحمت بکش بهتر ترجمه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
کلمه "رستگاران" در ابتدای پاراگراف چهارم نشون میده به احتمال زیاد این متن توسط گوگل ترنسلیت یا ندم افزار های مشابه ترجمه شده.
برای احترام به خوانندگان، باید یک ویرایش اساسی می شد و بعد چاپ میشد.
نظر شما
ادامه