کد خبر: ۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در مورد خبر توزیع کوسه و خرچنگ حرام در استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان دامپزشکی اجازه توزیع کوسه و خرچنگ حرام نمی دهد اما مبادی ورودی غیر قانونی هم وجود دارد.
دکتر محسن مشکوة در پاسخ به اینکه مسول نمایندگی ولایت فقیه در جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از خرید و فروش کوسه و خرچنگ و ماهیهای حرام در این استان خبر داده است گفت: هر آنچه در بازار خرید و فروش می شود از مسیر نظارت سازمان دامپزشکی نیست خیلی از محصولات مرتبط دامی شاید خارج از نظارت این سازمان و از مسیر غیر قانونی انجام می شود.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: نشانه نظارت سازمان دامپزشکی مهر، برچسب و بسته بندی های برچسب دار است که بعد از نظارت کارشناسان این سازمان بر روی محصولات حک می شود.
وی افزود: نماینده های ولی فقیه سازمان های جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی هم در استانها مستقر هستند و محصولات را از نظر شرعی بودن یا نبودن نظارت می کنند.
مشکوة گفت: به هیچ محصول غیر شرعی یا محصول غیر بهداشتی اجازه توزیع از کانال سازمان دامپزشکی داده نمی شود.
وی تصریح کرد: تنها تولیدات داخلی که صرفا صادراتی است و در کشور مقصد هم از نظر شرعی بودن یا نبودن منعی ندارد، توسط سازمان دامپزشکی تایید شده و اجازه صادرات داده می شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی به تازگی نسبت به فروش گوشت کوسه و خرچنگ در کنار خیابان های تبریز هشدار داده و بر نظارت سازمان دامپزشکی بر اینگونه موارد تاکید کرد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دریا
|
-
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
0
ای بابا همه شهرها حتی تو تهران اصفهان هم کوسه میفروشند پس این ماهی که به اسم کولی تو شهرها میفروشند چیییه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خرچنگ هم که مانند میگو است ولی قیافش زشت تر همه جای دنیا میخورند نجس هم که نیست مشکلش چیه علمی کسی نیست جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حکیم مهر
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
0
بیننده محترم / ضمن تشکر از بازدید شما / خرچنگ از نظر روایات اسلامی حرام است و البته نجس نبودن لزوماً دلیلی بر حلال بودن مصرف خوراکی نیست.
ناصر
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
بسمه تعالي
تا جايي كه بنده اطلاع دارم و نيز شخصا در كلاس پرورش ماهي از زبان آقاي دكتر بابا مخير شنيده ام، ماهيان اوزون برون و كوسه ماهي قبل از انقلاب حرام تلقي مي شدند ولي بعد از انقلاب حلال شدند. منبع اعلام حلال شدن هم خود دكتر بابا مخير بوده اند. زيرا ايشان زائده قلاب مانندي كه در سر اوزون برون وجود دارد (كه در گنبد از آن بعنوان قلاب ماهي استفاده ميكنند) را بقاياي فلس اين حيوان ميدانند و در مورد كوسه ماهي نيز ايشان معتقدند كه كوسه ماهي ميكرو فلس دارد يعني اگر شما دست خود را از سمت سر كوسه به سمت دم حيوان بكشيد صاف است اما اگر از سمت دم به سمت سر دست بكشيد مانند اين است كه كاغذ سنباده را لمس ميكنيد كه اينها همان ميكرو فلسها هستند. امام خميني (ره) هم بحث حليت را به نظر كارشناسان مسلمان محول كرده اند. بنا بر اين كوسه ماهي و اوزون برون حلال هستند. خرچنگ را در رساله حرام ذكر كرده اند.
بنا بر اين مسئولين دامپزشكي بهتر است در اين موارد كه موضوع بهداشتي بودن مورد بحث نيست، مسئله را به كارشناسان مذهبي محول نمايند. با تشكر
محمد علی
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
0
بسم الله النور-واما به نظر کارشناسی شده ی نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات کشور (که مرجع رسمی برای بررسی های کارشناسی و شناخت مصادیق می باشد)،خوردن ماهی کولی کوسه و شاه میگو حرام است و فروش آندو برای خوردن نیز حرام و معامله باطل است.
نظر شما
ادامه