کد خبر: ۷۱۴۰۵

حکیم مهر: رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌ کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از کشف و جمع‌آوری بیش از 45 قلم داروی تاریخ گذشته و فاقد مجوز دامی از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر صباغ زاده» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت نظارت دائم بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی، تصریح کرد: از آنجا که رعایت نکردن موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی می‌تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد کند، همه داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان جنوبی تحت نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی  قرار دارند.

وی افزود: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین وظایف دامپزشکی است که به طور مستمر توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان استان انجام می پذیرد.

صباغ زاده در ادامه با تاکید بر این نکته که برخی از افراد فرصت طلب و سودجو ، اقدام به فروش و عرضه برخی از داروهای دامی با قیمت پایین می نمایند بیان داشت: بخش اعظمی از این داروها قاچاق و تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است. اینگونه داروها در بسیاری از موارد عوارض پس از مصرف دارند که لازم است دامداران و مرغداران نسبت به  این موضوع توجه جدی نمایند

وی به کلیه دامداران و مرغداران استان توصیه نمود انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه نمایند.

صباغ زاده افزود: نظارت بر عملکرد شرکتهای پخش دارو و واکسن و همچنین داروخانه های سطح استان به صورت مستمر در حال انجام میباشد.

 

نظر شما
ادامه