کد خبر: ۷۱۶۱۳

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ضمن تبریک آغاز هفته دامپزشکی از 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی لغایت 20 مهر به همه تلاشگران عرصه دامپزشکی اظهار داشت: امسال شروع هفته دامپزشکی که با آغاز امامت امام عصر عج الله مقارن گردیده را به فال نیک گرفته و امیدواریم در سایه توجهات باری تعالی و امام زمان (ع) بتوانیم کماکان خدمت گذار مردم شریف شهرستان باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، «حسن لطفعلی پور» تصریح کرد: هر ساله ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی فرصت مناسبی است تا بتوانیم خدمات ارزنده ای را که این مجموعه جهت حفظ بهداشت و سلامت جامعه و حراست از سرمایه ملی دام و طیور کشور با جان و دل انجام می دهد را ارج نهیم.

رئیس اداره دامپزشکی با بیان این موضوع که پرسنل دامپزشکی در خط مقدم بهداشت و سلامت جامعه هستند اعلام نمود: پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر تولید و مصرف فراورده های دامی و همچنین پویایی صنعت دامپروری کشور مرهون زحمات شبانه روزی سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت دامپزشکی می باشد.

وی گفت: این افراد با به خطر انداختن سلامت خود قدم در راهی گذاشتند که جز جهاد و ایثار نامی دیگر بر آن نمیشود گذاشت.

لطفعلی پور با یادآوری این موضوع که بیش از ۷۰ درصد از عوامل بیماری انسان از طریق دام و محصولات دامی منتقل می گردد اعلام نمود: پرسنل خدوم دامپزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش های خصوصی با بسیاری از عوارض مانند بیماری های مشترک، صدمات فیزکی ایجاد شده در هنگام درمان و هر گونه ارتباط با دام و غیره دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: مردم شریف و احاد جامعه ثمرات تمامی این خدمات را در سلامت غذا، امنیت غذایی، رونق تولید و افزایش بهره وری در سایه تولید دانش بنیان مشاهده می نمایند.

او در پایان ضمن اشاره به شعار اصلی دامپزشکی که همان نظارت از مزرعه تا سفره می باشد گفت: نام بردن از تمام خدمات انجام شده میسر نیست ولی در این فرصت فقط می توان از همه زحمات و خدمات تمامی تلاشگران در این عرصه هم در بخش اجرایی و هم در بخش های مختلف غیر دولتی تقدیر و تشکر نمود.


نظر شما
ادامه