کد خبر: ۷۱۷۲۸
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
بر اساس گزارش سالیانه‌ الزویر در سال ۲۰۲۲:
گزارش سالیانه‌ الزویر که در سال ۲۰۲۲ به‌تازگی منتشر شده بیانگر آن است که بر اساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌ از صدهزار دانشمند برتر شناسایی شده است این اطلاعات استانداردشده درخصوص استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی ارائه می‌شود...

حکیم مهر: روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: ۴۱ تن از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه شیراز در شمار ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند، این جایگاه بر اساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، گزارش سالیانه‌ الزویر که در سال ۲۰۲۲  به‌تازگی منتشر شده بیانگر آن است که  بر اساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌ از صدهزار دانشمند برتر شناسایی شده است  این اطلاعات استانداردشده درخصوص استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، دانشمندان در ۲۲حوزه‌ علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. صدک‌های مربوط به حوزه و زیر رشته نیز برای همه دانشمندانی که حداقل ۵ مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده است. داده‌های شغلی تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌روز می‌شوند.

براساس شاخص‌های استنادی الزویر ، ۴۱ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ۲۷ نفر از استادان دانشگاه شیراز نیز براساس وضعیت استنادات در طول حیات علمی، به‌عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد دنیا معرفی شده‌اند.

این گزارش می افزید: «دکتر احمد عریان» از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ دامپزشکی و رشته‌ تخصصی خود رتبه‌ پنجم و «دکتر حمیدرضا پور قاسمی» از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ کشاورزی و رشته‌ تخصصی خود، رتبه‌ سی‌ و سوم در میان پژوهشگران پر استناد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

اِلزِویر (Elsevier) نام یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان است. این مؤسسه در آمستردام قرار دارد. در حالی که در آمریکا، انگلستان و جاهای دیگر نیز فعالیت‌های مهمی دارد.


انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
5
16
و من دامپزشکی که میخام گوگل کنم که جناب دکتر عریان کی هستند چی خونده و کجا خونده و در چه زمینه ای کار کردن و چه دردی رو دوا کردن، میدونی خیلی از اساتید ما به خاطر سیستم آموزشی و تلاش برای ارتقا، شدن مثل فیلم های جشنواره ای کارگردان و تهییه کننده گان امون که فقط بازار خارجی دارند.
دام سنتی ما طبق تجربه من که درمانگاه دامپزشکی دارم چند بیماری رایج دارند یعنی تو ماه من بیشتر از ۱۵ کیس متفاوت ندارم شما بگو ۳۰ تا که اساتید هم راضی باشند، این سی تا کیس رایج چرا هیچ پروتکلی ندارن؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گیر بخش دولتی هستیم که واکسن ها رو میده بازار ازاد، گیر کارمندان رشوه بگیر شبکه هستم، بله اینا هستند، اما دانشگاه ما ، ما رو برای همین ۱۵ بیماری هم آماده نکرد، هستند همکاران تازه کار که دربدر درمان تب شیر و گاو های زمین‌گیر هستند در حالی که پدرشون تو دانشگاه در اومد وهیچ کس بهشون پروتکل برخورد با دام سنتی رو نداد، اکثر بیمارها رو پروتکل برخود دام صنعتی رو دادن که میگه دام بیمار یا مشکوک حذف شود، همان دام بیمار یا مشکوک میاد تو دامداری سنتی.
من هیچ ارزشی برای اساتید جشنواره ای قائل نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
تقصیر شما نیست مقصر اون اساتیدی هستند که به شما مدرک دادند و بلد نیستی دوکلمه با املاء و ادبیات درست بنویسی چه برسه که در مورد تشخیص و درمان حرفی برای گفتن داشته باشی .حالا داری در مورد اساتید برجسته هم نظر میدی . خجالت هم خوب چیزی هست
ادب مرد به زدولت اوست
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
«پروفسور محمد نوری» با بیان اینکه آموزش دامپزشکی و عدم پیشرفت در این رشته، دو مشکل بزرگ دامپزشکی کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: «ما در بخش آموزش دامپزشکی مشکلات وحشتناک داریم. بنده در سال‌های حضور در کشورهای انگلیس و آمریکا، بیشتر به این مساله توجه می‌کردم. آموزش دامپزشکی متفاوت از سایر رشته‌ها است و در سطح دامپزشکی باید فارم‌های آموزشی داشته باشیم تا دانشجویی که درس‌ خود را تمام می‌کند، به فارم برود. این در حالی است که همه دانشکده‌های دامپزشکی ما فاقد فارم آموزشی هستند و زمانی که دانشکده‌ای فاقد فارم آموزشی باشد، فعالیت آن بی‌معنی است.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
8
خیلی از اساتید از ترم اول تا ترم آخر ک می‌خواستیم فارغ التحصیل بشیم فقط در مورد بیماری ها سویه های ویروس و ... را میگفتند . من تازه بعد از فارغ التحصیلی ک خودم پیگیری کردم و فهمیدم که خیلی از بیماری ها چی ب چی است
ناشناس
|
Lithuania
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
4
3
استاد گرانقدر جناب آقای پروفسور عریان تبریک عرض می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
2
باید از علت به معلول رسید دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز جزو دانشکده های مطرح جهان است ، ایشان فقط یکی از اساتید آن است
البته حالا بعضی غیرتی! میشوند و بدگویی میکنند ولی واقعیت همین است.
ولی از طرفی با هزار امید و آرزو دانشجو کار میکند و بهره متناسبی نمی‌بیند و باید گفت در مجموع چه فایده برای دانشجویان آن دارد مگر نخبه طلبی و تلاش جایی هم در سیستم استخدامی و کاری ما دارد.
البته خودم دانشجوی این دانشگاه بودم و به آن افتخار میکنم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
4
بله حتما باید از استاد قدردانی شود ولی از همت , دانایی و سختکوشی دانشجویان تقریبا گمنامی هم که کار تحقیقاتی پایان نامه ها را با هزار امید و آرزو! انجام میدهند هرگز نباید غافل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
یادت رفت بگی با هزار امید و" آرزوی واهی" پایان نامه ها را انجام میدهند به امید نتیجه‌ای، تا شاید وقتی دیگر!
دکتر علی مشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
3
3
این موفقیت را به استاد پرافتخارم تبریک عرض می نمایم. قطعا این موفقیت حاصل سالها تلاش بی وقفه در حوزه تحقیقات و پژوهش می باشد. باعث افتخار هستید جناب پروفسور عریان عزیز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
1
1
باید از علت به معلول رسید دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز جزو دانشکده های مطرح جهان است"
طبق کدام مدرک این دانشکده جزء دانشکده های مطرح جهان است؟. هیچکدام از دانشکده های دامپزشکی ایران در رنکینگ جهانی جایگاهی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
"یک متعصب که گفتم پیدا شد" اولا شما به رنکینگ جهانی اطلاعی نداری رنکینگ به همین انتشارات است که دانشکده دامپزشکی شیراز دومین مجله بین المللی علوم دامپزشکی را دارد و اینهم از استادش که پنجم جهان است البته خودم دانشجوی آن‌جا بودم و از این اساتید کم ندارد، ضمناً مشکلات فارغ‌التحصیلان را هم بیان کردم و شما معلومه تازه فارغ‌التحصیل جایی هستی به بقیه مسائل بی توجهی عزیزم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
1
1
"یک متعصب که گفتم پیدا شد" من متعصب به شما ثابت میکنم که هیچکدام از دانشکده های دامپزشکی ایران جایگاه جهانی ندارند و همه اینها تبلیغاتی بیش نیست. لیست 60 دانشکده اول جهان را که سرچ مینمایید اولینش کالج سلطنتی دامپزشکی لندن یا RVC با 96.8 امتیاز و شصتمین آن آنUniversidad Nacional Autónoma de México (UNAM) Mexico City, Mexico دانشگاهی از مکزیک است.
من 10تای اول را اینجا آورده ام و باقی را در گوگل سرچ کنید مشخص است که ایران جایگاهی ندارد. من از دوست غیر متعصبم میخواهم رنکینگ دانشکده های دامپزشکی ایران ذکر نمایند.


QS World University Rankings by Subject 2022: Veterinary Science
Discover where to study with the QS World University Rankings by Subject 2022.
The QS World University Rankings by Subject are based upon academic reputation, employer reputation and research impact....
1
Royal Veterinary College , University of London London, United Kingdom 96.8
2

University of California, Davis Davis, United States 94.2
3

Utrecht University Utrecht, Netherlands 93.2
4

Cornell University Ithaca, United States 92.8
5

University of Guelph Guelph, Canada 91.7
6

The University of Edinburgh Edinburgh, United Kingdom 89.8
7

Vetsuisse Faculty Bern and Zurich Bern, Switzerland 89.38

University of Copenhagen Copenhagen, Denmark 89
9

University of Pennsylvania Philadelphia, United States 88
10

The Ohio State University Columbus, United States 87.8
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
شما خیلی زیادی پیش خودتان بلند نظرید فکر کنم خودتون خیال میکنید از یکی از این ۱۰ دانشگاه اول جهان فارغ‌التحصیل شده‌اید نه عزیزم همانطور که گفتم شما تازه کارید سایتهای مثل شانگهای رکورد که ۵۰۰ دانشگاه اول جهان را از بین دهها هزار دانشگاه معرفی می‌کنند بیشترین اعتبار را دارند من هم نگفتم شیراز بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان است اونها همه در اروپا و آمریکا هستند و تعداد کمی از دانشگاههای اروپا و آمریکا را هم شامل می‌شوند شما خیلی سختگیر تشریف دارید پیشنهاد میشود از این اخلاق ایده آلیستی در این جامعه بکاهید و به واقعیت فکر کنید چون بیشتر به خودتان ظلم می‌کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
1
2
ولی مستندی نشان ندادی که مجله دامپزشکی شیراز دومین مجله دامپزشکیی بین المللی و استادش پنجم. دوست من اگر رفتید ترکیه یک سری به دانشکده دامپزشکی آنکارا و قونیه بزن اونوقت میبینی شیراز و تهران کجا قرار دارند.لطفا اگر تشریف بردید از بخش های تحقیقاتی آنها هم یک باز دید بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
عزیزم معلومه خیلی بی دقتی همین خبر آمده مقام پنجم استاد دانشگاه و در خبر دو ماه پیش مجله Iranian journal of veterinary research معرفی شده ضمنا دیگر جای تعریف و شیفتگی واهی از کشورهای جهان برای ما رسیده به ترکیه ورشکسته ضمنا بدیهیات علمی را کارشناسان این فن تشخیص میدهند و رده بندی جهانی و رسمی میکنند نه من و شما که چشممان چیزهای دیگری را میبیند و میگیرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
معلومه یا دانشگاه ترکیه خوندی که متعصبی یا دانشگاه آزاد همینجا البته اولی از دومی خیلی بهتره چون بدتر از دومی وجود نداره و از کینه ورزی شما معلومه تحصیلکرده همون دومی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
1
1
همین ترکیه ور شکسته اکنون دارد به کشور عزیز ما واکسن و به روسیه گوشت و لبنیات صادر میکند.
بله 40 ساله پیش خیلی ها ورشکسته بودند ولی از فرصت ها استفاده نمودند. ترکیه از نظر شما یک کشور در پیتی است ولی استاندارد دانشکده های دامپزشکی اش بسیار بالاتر از ماست و مثل دانشکده های ما با این نبود امکانات در سطح انبوه دانشجوی PhD و یا رزیدنت نمیگیرد . ضمنا هر دانشکده اش تعدادی فارمهای آموزشی دارد که دانشجویان در آنها آموزش میبینند. حضرتعالی اگر یک بازدید کوچکی داشته باشید میبینید که 6 سال عمر مبارک را ببخشید هان تلف فرمودید. تعصب را اگر کنار بگذارید خیلی از مشکلا تتان حل میشود. ضمنا اگر میخواهید واقعیت یک مسئله را بدانید به مراجع معتبر استناد کنید. ما در هیچ کجای سیستمهای علمی نداریم که استادی را درجهان بعنوان مقام دوم یا پنجم معرفی کنند و این خاص مملکت ماست که هر چند وقت یکبار یک دانشگاه میگوید فلا استادش نفر دوم یا چندم در جهان شده است. با داشتن این همه مقام نمیدام چرا همیشه شیشمون گرو هفته. شما مدعی شدید مجله دامپزشکی شیراز دومین مجله دامپزشکیه ولی هیچ مستندی نیاوردید. حرف شما این معنی را میدهد که این مجله از نظر علمی از مجلات زیر بالاتر است:
veterinary Record,JVMA,Research in veterinary Science و خیلی های دیگر.
پس لطفا همیشه مستند صحبت کنید که کسی به شما ایراد نگیرد. ضمنا از آنجا با ترکیه مقایسه کردم که روزی از نظر علمی بسیار از ما عقب بود ولی اکنون بسیار جلو زده است. من بیشتر دانشکده های دامپزشکی دنیا را دیده ام و بدون تعصب میگویم کم امکانترین آنها در ایران میباشند.موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
روسیه سردسیره کشاورزی ندارد و واکسن هم کشورها در ساختش مشارکت میکنند همه کشوری همه واکسنی نمیسازه بطوری که فرانسه که موسسه پاستور را دارد از انگلیس واکسن کرونا وارد میکرد ترکیه هم پیشرفته نیست در صنعت خودرو تازه یک اتومبیل مونتاژ کرده بنام togg که آنهم عکسی از مونتاژش در وبگاه کارخانه اش نیست در صورتی که ایران خوب یا بد ۵۰ ساله به مونتاژ و ساخت خودرو داره ، این کینه ورزی هایی که دارید در همه موردی بکار نبرید ضمنا در مورد نفر پنجم بودن اگر به حکیم مهر و بقیه رسانه ها مثل ایسنا هم که این خبر را ذکر کرده اطمینان ندارید و فقط خارجی‌ها را قبول دارید به سایت adscientificindex مراجعه کنید ضمنا کمتر خودبزرگ‌بینی نشان دهید و ببخشید چاخان کنید مگه دانشکده های دنیا نمایشگاه است که همه را دیدید یا پاسپورت سنگاپور را دارید که به هرجا میخواهید بروید شما که اینقدر "دانشمندید" و به هیچ چیز اطمینان ندارید خودتان نام مجله را جستجو کنید در وبگاه resurchify من گفتم رتبه معتبر q2 را دارد نمیدانم شما که از همه دانشگاههای دنیا دیدن کردید چطور این چیزها را نمیدانید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
توجه شما ناشناس ۱۲:۵۸ را به این وبسایت و خبر آن که به کار شما میخوره جلب میکنم که مقهور
و مجذوب ترکیه شده
اید. البته تقصیر شما هم نیست httpss://snn.ir/fa/news/980958/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%B6%DB%B0%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%E2%80%8C%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%D9%85
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
احتمالا شما فقط یه قونیه رفتید کنسرت از سرمستی زیاد فکر کردید رفتید دانشگاه آنجا هم سرزدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
/snn.ir/fa/news/980958
از آدرس زیر استفاده کنید منم ناشناس ۰۰:۰۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
0
من گفتم رتبه معتبر q2 را دارد نمیدانم:
...همین انتشارات است که دانشکده دامپزشکی شیراز دومین مجله بین المللی علوم دامپزشکی ...
معنی Q2 را هم فهمیدیم.
باز هم که مستند صحبت نکردید. روسیه یکی از بزرگترین تولید کننده های واکسن و محصولات دامپزشکی است. مرکز تحقیقات Shchelkovo Biocombinat در سال 1924 بخاطر تولید واکسن خوکی تاسیس شد و بیش از 30 واکسن دامی تولید میکند. البته این یکی از ده ها مرکز تحقیقاتی است که در روسیه دارای تولیدات دامپزشکی است. ترکیه قبل از انقلاب از ایران واکسن تهیه مینمود و از زمانی که سیستم در صدد تضعیف انستیتو رازی برآمد و از طریق دلال ها مبادرت به واکسن نمود ترکیه از موقعیت استفاده کرد و واکسن سازی خود را توسعه داد اگر چه کیفت واکسن های انستیتو راغزی چیز دیگری هست.مستند صحبت کرده باشم نامه آقای حجتی به ریاست وقت انستیتو رازی مرحوم دکتر کهرام:
تولید روتین به ضرر موسسه رازی است. تولید روتین یعنی تبدیل موسسه به یک کارخانه در حالی که رسالت ما این نیست. البته تولید با تحقیق در کنار هم خیلی خوب هستند، ولی باید دید آیا این تولید را دیگران نمی توانند انجام دهند؟

- 90 سال پیش در کل کشور کسی قادر به این تولیدات نبود و لذا موسسه رازی خود بار تولید را بر دوش گرفت، ولی الان در شرایطی هستیم که 2 کیلومتر آن طرف تر از ما خیلی ها می توانند این تولیدات را انجام دهند، پس واقعاً لازم نیست رازی مثل قبل زیر بار تولیدات برود ...
وبدین ترتیب انستیتوی رازی که مسئول تولید واکسن بود از دور خارج شد و شرکتهای خارجی و دلالان محترم جای آنرا گرفتند.
اگر شما به پپراید با آن قیمتش میگویید خود رو دیگه بهتره با شما بحث نکنم. امروز ترکیه Opel
تولید مینماید که با کیفیتی بمراتب بهتر از ماشینهای ایرانی و با قیمتی بمراتب کمتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بعد از اینهمه بحث قبول کردید ترکیه تازه مثل بیش از ۵۰ سال پیش ما ُاپل مونتاژ میکند که یک اتومبیل درجه ۲ یا ۳ است ولی هیلمن اونجر. یا پیکان بهترین در زمان خودش بود حالا هم ایران اتومبیل حالا ظاهراً هم که شده به تقلید با نام خودش ثبت کرده و تولید میکند و اما در مورد Q2 بودن مقاله همان رتبه دسته دوم مقالات درست است که قبلاً به اختصار گفتم "رتبه دوم مقالات*
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
شما که میگفتی. روسیه محتاج ترکیه است برای واکسن باز خوب است اینرا قبول کردید که اینطور نیست و هر کشوری برای خودش واکسن های خاصی می سازد که احتیاج خودش است و گاهی بطور بین المللی تقسیم کار میکنند و گاهی صادر میکند و بعضی کشورها با هم مشارکت در ساخت واکسن دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
عنوان خبر :
ترکیه به بانک جهانی ۶۰۰ میلیارد دلار بدهکار است / از غرب‌زدگی به ترکیه‌زدگی رسیده‌ایم!
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه گفت: هم اکنون کارخانجات ترکیه مواد اولیه ندارند و افزایش قیمت دلار و یا پایین آمدن ارزش لیر، کارخانجات کوچک را مجبور به توقف تولید کرده است
مفصل خبر را در وبگاه زیر بخوانید
"البته اگر تعصب بیجا اجازه داد"

snn.ir/fa/news/980958
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
1
ایسنا/فارس طی مراسمی، تفاهم‌نامه ‌همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه لایپزیک (leipzig) آلمان امضا و مبادله شد. در جلسه‌ای مجازی که با حضور رئیس دانشگاه شیراز، مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه و پروفسور اشتارکه، رئیس کلینیک دام‌های بزرگ دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه لایپزیک چهارشنبه ۱۷ فروردین برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ همکاری دو دانشگاه به امضا رسید. به گزارش ایسنا، در این توافق‌نامه که شرایط و ضوابط مربوط به انعقاد همکاری در زمینه‌ تحقیق و تحصیلات تکمیلی بین کلینیک دام‌های بزرگ دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه لایپزیک و دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز را بیان می‌کند؛ همکاری طرفین در چهار زمینه‌ تبادل دانش‌آموختگان و دانش‌پژوهان به‌صورت متقابل، تبادل دوطرفه‌ دانشجویان در مؤسسات همکار در صورت توافق طرفین همکاری دوره کارآموزی و ایجاد شرایط آموزش عملی در صورت افزایش مدت قراداد و اعطای مدرک مشترک تخصص‌های مختلف دامپزشکی مطرح شده است. به‌ گفته‌ مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شیراز، این تفاهم‌نامه به‌مدت سه سال منعقد شده است. گفتنی‌ است، دانشگاه لایپزیک یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان و جهان است و کلینیک دام‌های بزرگ این دانشگاه، از مجهزترین و روزآمدترین کلینیک‌های شناخته‌شده‌ پژوهشی تحقیقاتی در دنیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
0
سلام چراحکیم مهر نظرات راسانسور می کند؟تاکنون هم در رابطه با این خبر وهم در ارتباط بامصاحبه قبلی جناب دکترمطالبی راارسال کردم ولی به دلایلی که نمی دانم از نشران خودداری کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
1
0
ایسنا/فارس طی مراسمی، تفاهم‌نامه ‌همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و...
دانشگاه لایپزیک که هیچ با دانشگاه هاروارد هم که قرار داد ببندید وقتی اصول را رعایت نکنید بیفاده است. اصول چیست؟. اصول اینست که هیات های علمی بر اساس بنیه علمیشان در یک دانشگاه استخدام شوند و اگر هم قرار است اعزامی صورت گیرد باز دانشجو های خاصی انتقال نیابند. چون بعید است که چنین تفکری وجود داشت. انچه مملکت از آن رنج میبره باشد بنابراین اتفاقی صورت نمیگیرد. داشتن کلینیک دامهای بزرگ آنچنانی دردی از درد های ما را دوا نمیکند مهم اینستکه چه کسی به آنجا راه میابد. مشکل افرادیست که مدیریت های دانشگاه ها ، دانشکده ها و سازمان را در دست دارند. مشکل کمبود عالم نیست بلکه خانه نشین بودن آنها و عدم بکار گیریشان میباشد. ما سالیانه چه تعداد نخبه وارد کشور میشود و دوباره بر میگردند؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
البته من در چند کامنت قبلی به این موضوع اشاره کردم که باید از همه افراد ذیصلاح در دانشگاه استفاده شود و مطالب دیگر ولی از بی دقتی و عجولانه بودن آنها را توجه نکردید و این موضوعات را شروع کردید برگردید و اولین کامنت را بخوانید اگرچه شما از چیزه دیگری ناراحتی با دانشگاه سرلَج افتادی حالا رئیس دانشگاه لایپزیک بیشتر سرش میشه یا من و شما ، حالا دانشگاه لایپزیک هم قبول ندارید دانشگاه هاروارد در حد دانشگاه آزاد خودتان فقط مورد رضایت است! کلینیک دامهای بزرگ هم که بدرد نمیخوره! ، بنیه علمی هم فقط من و شما داریم که خانه نشین هستیم! بهرحال گزینش افراد را دانشگاه لایپزیک هم نظارت دارد از اینها گذشته شما که از همه دانشگاههای دنیا دیدن کردی یک جایی استخدام می‌شدی بد نبود! موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
1
0
ترکیه به بانک جهانی ۶۰۰ میلیارد دلار بدهکار است...
البته منابع نفتی و گازی هم ندارد یک چیز دیگه هم که دارد زباله گرد هست که خوشبختانه ما از آن جلو هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اینهم مثل بقیه حرفهاتان ،حالا هرچی دارد و ندارد بدهکار بودن چیز خوبی نیست مثل اینکه شخصی پول ندارد برای مخارج اضافی برود قرض کند ولی پس ندهد و مقروض و بدبخت شود خیلی کشورهای دنیا نفت ندارند ولی بدهکاری برای نسل‌های بعدی نمی‌گذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
حالا شما مبارکتون باشه یک ملکی بقول تبلیغات ۹۵۰۰۰ دلار خریده اید "در یک جای دِنج" بقول آگهی یا بهتر بگویم "پَرت و
پَلا" در دام سیاستهای ترکیه ورشکسته که محتاج سرمایه چند ایرانی خوش خیال شده ، افتاده اید. لطفاً همانطور که بارها گفتم در مورد هیچ چیز تعصب بخرج ندهید اول همه به نفع خودتان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
یادم رفت بگم همین املاک دِنج ۹۵۰۰۰ دلاری را قبلاً ۵۰۰۰ دلار هم نمیخریدند برادر من قبلاً ۱۲ سال ترکیه بود اینها را میگوید البته حالا اسم ترکیه را نمیتوان جلویش گفت
نظر شما
ادامه