کد خبر: ۷۱۷۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس پژوهشکده شمال مرکز انستیتو پاستور ایران با اشاره به لزوم حل مشکلات مجوز ۸ واکسن آماده تولید حوزه طیور، گفت: مشکلات ۱۰ ساله ایجاد مرکز رایانش زیستی در پژوهشکده شمال پاستور باید گره‌گشایی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محسن آسوری» صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پژوهشکده شمال مرکز انستیتو پاستور ایران با دو مشکل عمده در زمینه رایانش زیستی و اخذ مجوز تولید واکسن در قالب مرکز رشد و دانش‌بنیان مواجه است و چالش‌های موجود در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی افزود: حدود هشت ماه است که هشت واکسن حوزه طیور را آماده تولید داریم که در قالب مرکز رشد و دانش‌بنیان بوده ولی در اخذ مجوزها دچار مشکل هستیم.

آسوری با بیان اینکه برای کسب مجوز تولید واکسن در استان مازندران چالش داریم، بیان کرد: از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای گره‌گشایی درخواست کمک شده است.

رئیس پژوهشکده شمال مرکز انستیتو پاستور ایران با اشاره به دنبال کردن ۱۰ ساله بحث ملی رایانش زیستی، اضافه کرد: مرکز رایانش زیستی، تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی که از دستاوردهای بزرگی است که در حوزه سلامت و پزشکی باعث بحث پزشکی شخصی‌سازی شده و کاربردهای زیادی در حوزه دامپزشکی و کشاورزی دارد.

وی با اعلام اینکه معاون رئیس جمهور وقت و وزاری دولت در آن زمان رایانش زیستی در پژوهشکده شمال مرکز انستیتو پاستور ایران تأیید کرده بودند و مراحل اداری اخذ بودجه نیز طی شد، گفت: از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست می‌شود مشکلات‌مان را پس از سال‌ها تسهیل کنند تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بزرگ دیگر برداشته شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
مشکل چیه؟
پاسخ ها
حسین ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
کم اثر یا حتی بی اثر بودن واکسن ها! همکار عزیز کم ادعای دروغ حداقل در دوران پاندمی کووید شنیدیم؟
نظر شما
ادامه