کد خبر: ۷۱۸۳

حکیم مهر - مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد: نیاز به گوسفند برای عید قربان از داخل تامین خواهد شد و هیچ کمبودی در تامین دام زنده و هم‌چنین عرضه‌ی گوشت قرمز در بازار مصرف نخواهیم داشت، اما افزایش جزئی قیمت گوشت قرمز طبیعی است.

صدرالله دولت افزود: گوسفند زنده برای ذبح در عید قربان در مکان‌هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مشخص کرده‌اند به اندازه کافی و 10 درصد بیش از نیاز سال های گذشته عرضه خواهد شد.

وی افزود: در استان تهران 15 مرکز توسط سازمان میادین و میوه و تره‌بار مشخص شده که انجمن صنفی کشتارگاه‌ها و اتحادیه‌های عشایری، دامداری، صنف قصاب‌ها و مباشران سازمان میادین میوه و تره‌بار و نمایندگان دامپزشکی بر عرضه‌ و ذبح آن نظارت دارند.

دولت خاطر نشان کرد: واحد‌های بسته‌بندی گوشت داخلی و وارداتی مستقر شده‌اند تا کمبود گوشت قرمز در بازار دام به وجود نیاید.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه لاشه‌ گوسفند از کشور‌های پاکستان، قزاقستان و ارمنستان وارد می‌شود، تصریح کرد: گوشت قرمز موجود در بازار که از داخل و واردات تامین شده کافی است و هیچ کمبود و بحرانی نخواهیم داشت، اما با توجه به افزایش تقاضا، افزایش جزیی قیمت برای بازار مصرف طبیعی است.

به گفته وی 300 هزار راس دام زنده برای کشتار در عید قربان در نظر گرفته شده که 10 درصد نسبت به تقاضای سال‌های گذشته افزایش دارد.

 

نظر شما
ادامه