کد خبر: ۷۱۸۴۸

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از نمونه گیری لاشه یک قلاده سگ مهاجم مشکوک به هاری در این شهرستان خبر داد

به گزارش حکیم مهر به نقل از گرو، «میثم قیاسی» گفت: به دنبال حمله یک قلاده سگ به دو نفر از اهالی شهر گیان که سبب زخمی شدن افراد شده بود، کارشناسان اداره دامپزشکی به جهت مشترک بودن بیماری هاری بین انسان و دام، به محل اعزام شدند که پس از بررسی های لازم جهت اخذ نمونه، سگ مهاجم توسط عوامل انتظامی شهرگیان با همکاری بخشداری گیان کشته شد.

دکتر قیاسی در ادامه افزود: با توجه به احتمال هار بودن این سگ ابتدا نسبت به اخذ نمونه از بافت مغز جهت انجام آزمایش های تشخیصی و ارسال به مرکز تشخیص هاری انستیتو پاستور ایران و آزمایشگاه تشخیص هاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اقدام و سپس دفن بهداشتی لاشه انجام گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با ذکر این نکته که در تمام موارد حیوان گزیدگی به ویژه حیوانات وحشی، حیوان گزیدگی را باید هار گزیدگی تلقی کرد مگر اینکه خلاف آن اثبات شود، اظهار داشت: افراد مصدوم در سریعترین زمان به مرکز درمانی مراجعه و پروسه درمان آنها آغاز شده است.

وی از دامداران و شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از جمله هر گونه رفتار غیر عادی از حیوانات خانگی، دام ها و سگ ها و حمله حیوانات درنده بلافاصله مورد را به اداره دامپزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان گزارش دهند.


نظر شما
ادامه