کد خبر: ۷۱۸۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تائید تولد دام های ناقص الخلقه در استان گفت: به علت فوریت و اهمیت موضوع سریعا نمونه برداری و بازرسی های لازم و تا عصر امروز آزمایشگاه مورد تائید علت این اتفاق را اعلام خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدرسا، «مهدی غیب اللهی» با بیان اینکه اخیرا تعدادی بیشتر از حد معمول دام ناقص الخلقه در استان متولد شده است اظهار داشت: نمونه برداری های لازم از نهاده های دامی این دامداری ها و همچنین مکانی که این نهاده ها از آنجا توزیع شده برداشته و تا عصر امروز علت اصلی این موضوع را آزمایشگاه اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: تا زمان اعلام نتایج آزمایشگاه هیچ گونه اظهار نظری در مورد اینکه علت این موضوع چه بوده است نمی توان انجام داد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تائید اینکه در محل شرکت تعاونی دامداران شهرستان یزد، بازرسین سازمان جهاد کشاورزی مقداری خرمای خشک مشاهده کرده اند تصریح کرد: استفاده از خرمای خشک در حد 2 درصد برای نهاده های دامی با اجازه دامدار سابقه دارد و مشکلی را ایجاد نمی کند ولی اگر این درصد رعایت نشود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و اینکه آیا در نهاده های دامی توزیع شده شهر یزد این درصد رعایت شده یا نه باید منتظر اعلام نتایج آزمایشگاه بود.

غیب اللهی با اشاره به اینکه آزمایشگاهی که نمونه ها برای آنجا ارسال شده مورد تائید سازمان غذا و دارو است اظهار داشت: اعلام نتایج برخی از آزمایش های انجام شده تا یک ماه طول می کشد در شرایط عادی اما به علت فوریت و اهمیت موضوع طبق هماهنگی انجام شده با آزمایشگاه مقرر شد در سه شیفت کاری فعالیت و نتایج را تا عصر امروز (9 آبان) به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کنند.

شایان ذکر است: صبح امروز یکی از دامداران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از افزایش تولد دام های ناقص الخلقه در یزد به علت افزودن خرمای پوسیده به نهاده های دامی توسط شرکت تعاونی دامداران شهرستان یزد خبرداده بود.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازيار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
1
1
موضوع كانجنيتال ديفكت ها فقط به موضوع خوراك(استفاده از گياهان خاص و…) بر نمي گردد بلكه عوامل متعددي (عوامل عفوني، ژنتيك و…)در اين موضوع مي تواني دخيل باشند كه براي بررسي آنها نيازمند تجهيزات آزمايشگاهي پيشرفته هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
یعنی هیچ آزمایش هسته ای اونجا انجام نشده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
حالا اگر نمی‌نوشتی "کانجنیتال دیفکت ها" می‌نوشتی "نواقص مادرزادی" مقصود مطلوب نمی‌شد؟!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
3
0
خوراک آلوده عامل تمام مشکلات دام و طیور کشور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
0
3
باید سابقه مصرف داروهای دامی در زمان آبستنی چک شود
نظر شما
ادامه