کد خبر: ۷۱۹۲

حکیم مهر - "دکتر نورالدین مونا" نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جریان سفر به استان هرمزگان از آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده های دامی و پایش باقی مانده ها در اداره کل دامپزشکی هرمزگان بازدید بعمل آورد.
در این بازدید ابتدا مدیر کل دامپزشکی استان ضمن معرفی قسمتهای مختلف آزمایشگاه، توضیحاتی در خصوص عملکرد کلی این مرکز بیان نمود.


دکتر غریب گفت : با توجه به موقعیت استان و با توجه به اینکه بیش از نود درصد واردات، صادرات و ترانزیت مواد خام دامی در این استان انجام میشود و با توجه به اینکه رتبه نخست صید و صیادی را در کشور داراست، لذا وجود یک مرکز کنترلی، تخصصی از نیازهای استان بود که خوشبختانه با ایجاد و تجهیز این آزمایشگاه که یکی از شاخص ترین آزمایشگاههای دامپزشکی در سطح کشور میباشد، جهت کنترل و بررسی محموله های مواد خام دامی وشیلاتی از جمله واردات، صادرات و تولیدات استان مهیا شد.

راست : دکتر مونا در همایش روز ملی دامپزشکی - مهر 90 - تهران


در ادامه کارکنان شاغل دربخش های مختلف آزمایشگاه به سوالات دکتر مونا پاسخ داده و نماینده فائو ضمن ابراز خشنودی از وضعیت آزمایشگاه و اعلام همکاری با دامپزشکی، توضیحاتی در زمینه استفاده از متدهای جدید آزمایشگاهی و مبادله نمونه در بین آزمایشگاههای مختلف بمنظور اطمینان بیشتراز صحت نتایج آزمایشات انجام شده در سطح استانی و کشوری، اظهار نمود.
گفتنی است دکتر نورالدین مونا و هیئت همراه با مدیر کل دامپزشکی و کارشناسان مربوطه از شرکت محصولات دریایی جنوب (ماهی تن ساحل) و شرکت فرآوری آبزیان، مروارید صید هرمز (شمه) بندرعباس بازدید بعمل آوردند.

 

نظر شما
ادامه