کد خبر: ۷۱۹۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بجنورد و شیراز

 

تأکید امام جمعه بجنورد بر رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی

 

آیت الله میهمان نواز گفت : دام های خود را از محل هایی که تحت نظارت دامپزشکی می باشد تهیه و در کشتارگاه ها ذبح نمایید.
امام جمعه بجنورد در خطبه های سیزدهم آبان ماه سالجاری با تاکید بر اینکه عید قربان ، عید بندگی و خلوص است با تأکید بر لزوم توجه به هشدارها وتوصیه های بهداشتی  دامپزشکی و رعایت بهداشتی از مردم خواست در خصوص ذبح دام  قربانی در ذبح  گوسفندان رعایت موازین بهداشتی را داشته باشند و در محل های عمومی دام قربانی را ذبح نکنند  و جهت ذبح به کشتارگاه ها مراجعه نمایند .

وی افزود : دام های خود را از محل هایی که تحت  نظارت دامپزشکی و دارای شناسه بهداشتی دور گردن دام است تهیه نمایید.

 

-------------------------------

 

هشدار رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز در آستانه عید قربان:
مردم از خرید دامهای مشکوک به بیماری خودداری کنند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز نسبت به خرید دامهای بیمار توسط خریداران دام ویژه عید قربان هشدار داد.
دکتر الله بخش علی نژاد گفت: افرادی که قصد خرید دام قربانی دارند، به منظور حفظ بهداشت عمومی و تامین سلامت جامعه باید اصول بهداشتی را رعایت نمایند. وی افزود : افراد باید از خرید دامهایی که دچار لنگش، کوری، ترشحات زیاد از چشم دهان بینی و یا مشکوک به بیماری هستند به طور جدی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در عید قربان امسال تعداد 24 اکیپ ثابت و سیار بازرسی در نقاط مختلف شیراز به منظور ارائه خدمات بهداشتی رایگان پیش بینی شده است.
علی نژاد گفت : دامهای قربانی باید حتی الامکان در کشتارگاههای مجاز ذبح شوند. 
وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی، افراد باید از ریختن ضمائم غیرخوراکی لاشه، امعاء و احشاء دام در معابر عمومی پرهیز و این زباله ها را به صورت بهداشتی دفن نمایند. وی گفت: در صورتی که شهروندان قصد قربانی کردن دام را در منزل خود دارند می توانند از طریق تماس با دامپزشکی محل از راهنمائیهای بازرسین دامپزشکی بهره مند گردند.
دکتر علی نژاد افزود: کلیه کشتارگاههای شهرستان شیراز به منظور کشتار و بازرسی بهداشتی دامهای قربانی از ساعت 7 صبح الی 12 ظهر آماده ارائه خدمت می باشند. افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 2222631 یا 2233072 تماس حاصل نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه