کد خبر: ۷۱۹۷۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شوشتر، 17 لاشه گوسفندی در کشتارگاه دام شهرداری ضبط و معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر سید مرتضی قریشی» با اعلام این خبر گفت: با نظارت‌های دقیق کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام 17 لاشه گوسفندی به دلایل علائم مسمومیت، تغییرات ارگانولپتیکی (ظاهری) شدید در لاشه ها غیرقبل مصرف تشخیص داده شد.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر در ادامه گفت: پس از تایید کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان در خصوص عدم مصرف لاشه های مذکور با صدور حکم قضایی توسط دادستان محترم، لاشه های مذکور در با حضور سرپرست شهرداری، نماینده پیمانکار و صاحب محموله در کوره لاشه سوز کشتارگاه معدوم سازی گردیدند.

قریشی به مهمترین وظایف اداره دامپزشکی شوشتر اشاره کرد و گفت: یکی از مشاغل مهم و حساس، بازرسین گوشت مستقر در کشتارگاه های دام است که با نظارت های منظم، بیماری‌های دامی و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و دام را شناسایی و از عرضه لاشه آلوده جلوگیری می نمایند، تا شهروندان با آرامش و امنیت از این فرآورده ها استفاده نمایند.

وی در پایان از شهروندان عزیز درخواست نمود: قبل از خرید گوشت به مهر و برچسب دامپزشکی توجه نمایند ودر صورت عدم مشاهده مهر وبرچسب با اداره دامپزشکی شوشتر تماس حاصل نمایند.


نظر شما
ادامه