کد خبر: ۷۲۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگر خبر داد: «قهرمانی» یکی از مزرعه داران آبزی پرور شهرستان درگز با تجربه حدود 25 ساله در این حوزه عنوان نموده که مقاومت به بیماری تخم های چشم زده ایرانی دربسیاری از موارد از نمونه مشابه خارجی افزونتر می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، بنا به این گزارش، این تولید کننده یادآور شده: بر اساس سالها تجربه و فعالیت در این حرفه می توان به جرأت ادعا کرد که تخم چشم زده ایرانی به علت سازگاری با شرایط محیطی و زیستگاهی کشور و همچنین مقاومت در مقابل انواع بیماریهای مختص آبزیان از جمله IPN,VHS,IHN که جزء بیماریهای ویروسی شایع در ماهی قزل آلاست، بسیار مقرون به صرفه تر از نمونه های مشابه خارجی باشد.

وی در ادامه گفت: هر چند در انتهای دوره پرورش و قصد فروش نمونه ماهی بازاری حاصل از تخم چشم زده ایرانی وزن کمتری دارد ولی مقاوم بودن آن با حفظ شرایط  تراکمی در کنار تمامی مزیت ها باعث شده که اینجانب به خرید تخم چشم زده ایرانی راغبتر باشم.

صحت این ادعا می تواند تا حدود زیادی از خروج ارز از کشور ممانعت کرده و گامی مهم و موثر در شکوفایی اقتصادی صنعت رو به رشد  پرورش ماهی قزل آلای کشور بردارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
4
با سند و مدرک باید استناد کرد .
اگه پایان نامه گذرونده باشین
همچین خبری نویسنده تولید نمی کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
احسنت . هر چیزی به ذهنمون رسید نمیشه استناد کرد که و خبرش کرد .
نظر شما
ادامه