کد خبر: ۷۲۵

رییس سازمان دامپزشکی کشور که برای شرکت در دهمین همایش کمیسیون منطقه ای سازمان جهانی بهداشت دام به قطر سفر کرده است، برای همکاری ایران در زمینه دامپزشکی با این کشور خلیج فارس اعلام آمادگی کرد.   

دکتر مجتبی نوروزی در این همایش، پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه فراورده‌های دامی "ارزشمند" خواند و اقدامات کشورمان را در زمینه افزایش تولید فراورده‌های دامی و همچنین توسعه و گسترش بهداشت فرآورده‌های دامی تشریح کرد.
وی همچنین بر تلاش کشورمان برای نظارت دقیق و ارتقای استانداردهای لازم برای فرآورده های دامی صادراتی و اخذ گواهینامه‌های متعدد از سراسر جهان اشاره کرد.
دیدار با برخی مسئولان قطری از دیگر برنامه‌های سفر رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به قطر بود.
وی در حاشیه این همایش طی دیدار با "عبدالله بن مبارک بن اعبود المعضادی"، وزیر محیط زیست قطر با اشاره به روابط خوب دو کشور، بر زمینه‌های متنوع و متعدد همکاری دو جانبه تاکید کرد.
نوروزی در این دیدار با اشاره به موهبت الهی وجود مرز دریایی خلیج فارس بین دو کشور همسایه و مسلمان ایران و قطر، آمادگی کشورمان را برای همکاری در حوزه های مختلف دامپزشکی بویژه در حوزه آبزیان دریایی اعلام کرد.
رییس سازمان دامپزشکی ایران همچنین با "قاسم القحطانی"، همتای قطری خود ، دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بویژه در زمینه علوم و فنون دامپزشکی تبادل نظر کرد.
نوروزی در این دیدار آمادگی ایران و سازمان دامپزشکی را برای اجرای طرح‌های مشترک و تبادل تجربیات تخصصی و همچنین آموزش نیروهای دامپزشکی قطری در ایران اعلام کرد و خواستار همکاری در زمینه تسهیل در تجارت دام و فرآورده های خام دامی بین دو کشور و سایر کشورهای منطقه خلیج فارس شد.
رییس دامپزشکی کشورمان دیدار جداگانه ای نیز با "محمد بن حمد بن جاسم آل ثانی"، مدیر اداره بهداشت عمومی شورای بهداشت قطر داشت.
نوروزی در این دیدار پیشرفت‌ها و تجربیات کشورمان در عرصه بهداشت دام و نیز تحقیقات پژوهشی ایران درخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و راه‌های پیشگیری و تهیه داروهای مختلف در این زمینه را تشریح کرد.
رییس دامپزشکی کشورمان با اشاره به چالش کنونی ناشی از بیماری آنفولانزای خوکی در سطح جهان بویژه کشورهای منطقه، بر ضرورت همکاری مشترک و تبادل تجربیات و اطلاعات برای مهار و کنترل این بیماری تاکید کرد.

 

نظر شما
ادامه