کد خبر: ۷۲۵۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی مراغه از درج لیبل تعیین جنسیت دام در کشتارگاه این شهر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «احمدی» گفت: طرح مشخص کردن جنسیت لاشه‌های دام پس از کشتار با درج لیبل‌های رنگی در کشتارگاه مراغه مشخص می‌شود.

احمدی افزود: در این طرح جنسیت دام‌های نر با لیبل آبی با حاشیه سبز و دام‌های ماده با لیبل زرد با حاشیه سبز مشخص شده است.

وی اضافه کرد: در بخشی از این لیبل‌ها مشخصات کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف و شرایط نگهداری درج شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: این طرح با هدف نظارت بر توزیع گوشت قرمز و جلوگیری از برخی سود جویی‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح جلوی تخلفات احتمالی در واحد‌های عرضه گوشت گرفته شده و از ورود لاشه‌های غیر بهداشتی پیشگیری می‌شود.

احمدی از شهروندان خواست از خرید هرگونه گوشت بدون لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کنند و در صورت مشاهده لاشه فاقد شرایط ذکر شده به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

از ابتدای امسال تاکنون در کشتارگاه صنعتی مراغه ۱۷۵ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین ذبح شده است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
2
4
بالای ۸۰ درصد دام های سنگین کشتاری در کشتارگاه مراغه ماده و اکثرا مولد هستند و ابستن بالای چهار پنج ماه هم کم نیست بین انها. همه این کشتارها هم با اطلاع شبکه بوده ولی جلوی ان را نمیگیرند
متاسفم برای کشتارگاه مراغه و شبکه دامپزشکی این شهر و سازمان دامپزشکی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
شاید پارسال اینجوری بوده امسال از اول فروردین تا به امروز اکثر کشتار دام سنگین نر پرواری بوده
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
با سلام طبق آمار رسمی موجود در کشتار دام سنگین بالای 80درصد کشتار این کشتارگاه دام نر بوده و این آمار قابل پیگیری میباشد. لطفا از انتشار آمار کذب خوداری و بصورت مغرضانه نسبت به انتشار آمار اقدام نگردد. این کشتارگاه تنها و تاکیدا تنها کشتارگاه موجود در منطقه میباشد که همچنان از همکار بخش خصوصی در معاینات پیش از کشتار و تشخصیص آبستنی بهره میبرد
دکتر سیناچاوشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
طبق آمار موجود و قابل پیگیری از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان و استان بالای 80 درصد کشتار این شهرستان در دام سنگین نر بوده و این کشتارگاه تنها و تاکیدا تنها کشتارگاه منطقه میباشد که بصورت مصرانه هنوز هم از دامپزشک بخش خصوصی در بازرسی پیش از کشتار بهره برده و دام های آبستن مذکور برگشت داده میشود . اخبار کذب و مغرضانه بدور از انصاف بوده و بار شرعی و قانونی دارد .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
2
1
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همکاران محترم.
کیفیت لاشه های استحصالی از کشتارگاه مراغه در حد مطلوب نیست ، با تمام احترامی که به بازرسین بهداشتی کشتارگاه دارم خواهشمندم با دقت بیشتر و بدون هیچ گونه اغماض در بازرسی انجام وظیفه کنند.
پاسخ ها
دکتر سیناچاوشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
لاشه های استحصالی در این کشتارگاه با رعایت تمام قوانین و مقررات بهداشتی تا زمان بارگیری بازرسی و کنترل میشود و بعد از خروج لاشه ها از کشتارگاه مسئولیت به عهده صاحب کالا میباشد. طبق شناخت و معرفی بازرسین این کشتارگاه تمام صاحبان کشتار به صراحت به دقت بالای بازرسی در این کشتارگاه اذعان داشته و این مسئله قابل پرسجو میباشد. لذا همواره حذف لاشه های غیر قابل مصرف از طرف بازرسین منجر به ناراحتی صاحب دام بوده و باعث نشر اینگونه اخبار نادرست خواهد شد.
نظر شما
ادامه