کد خبر: ۷۲۵۱۳

حکیم مهر: عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز توانایی علمی در هر کشور را به عنوان یکی از مهم­ترین مؤلفه‌­های قدرت نرم عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کاوه خزائیل» متخصص آناتومی و استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته‌ پژوهش و فناوری با موضوع «پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی» گفت: پژوهش و فناوری توانایی و قابلیت تأمین منافع ملی، قدرت و امنیت ملی را در هر شرایطی دارد و عامل مهمی در قدرت نرم کشور محسوب می‌­شود.

او افزود: رهبر انقلاب در سیاست‌­ها به ارتقای جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علم و فناوری جهان اسلام تاکید داشته و همچنین تعامل سازنده­، فعال و الهام بخش این حوزه با سایر کشور‌ها را تصریح فرموده‌­اند.

به گفته آقای خزائیل توانایی علمی در هر کشور به عنوان یکی از مهم­ترین مؤلفه‌­های قدرت نرم محسوب گردیده و پژوهش و فناوری لازمه­‌ی پیشرفت و توسعه‌ی علمی است.

این عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: پژوهش و فناوری سبب افزایش قدرت اقتصادی و به دنبال آن، افزایش تولید ناخالص ملی می­‌شود و بر همین مبنا، توسعه‌ی اقتصادی در کشور بر محور تولید و صادرات محصولات دانش بنیان تعریف شده است.

 

نظر شما
ادامه