کد خبر: ۷۲۷۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک بر پایه جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک بر پایة جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده (در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR)؛ یکی از پرسش‌هایی که هنگام ثبت این مدارک از دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی می‌شود، جنسیت آن‌هاست. بر پایه داده‌هایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در این سامانه وارد شده، از ۷۵ هزار و ۳۹۷ پایان‌نامه و رساله (پارسا) ثبت شده، ۳۳ هزار و ۵۱۴ پارسا (۴۵/۴۴ درصد) برای دانش‌آموختگان زن و ۴۱ هزار و ۸۸۳ پارسا (۵۵/۵۵ درصد) برای دانش‌آموختگان مرد بوده‌اند.

جدول ۱. شمار پارساهای ثبت شده بر پایه جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

 

در این دوره، زنان ۳۳.۵۱۴ پارسا ثبت کرده‌اند که ۲۴/۹۰ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۷۶/۹ درصد آن‌ها، رساله بوده‌اند. مردان نیز ۴۱.۸۸۳ پارسا ثبت کرده‌اند که ۵۰/۸۸ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۵۰/۱۱ درصد آن‌ها، رساله بوده است.

شمار پارساهای زنان در گروه‌های آموزشی علوم پایه با ۴.۸۱۸ مدرک، علوم‌پزشکی با ۵۸۸ مدرک، و هنر با ۲.۴۴۲ مدرک از پارساهای مردان بیشتر است. شمار پارساهای مردان در دیگر گروه‌های آموزشی از پارساهای زنان بیشتر است.

جدول ۲. شمار پارساهای ثبت شده در گروه‌های آموزشی بر پایة جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

 

* در اینجا شمار پارساهای زنان بیشتر است.

شمار پایان‌نامه‌های زنان در گروه آموزشی علوم پایه با ۴.۰۱۰ مدرک، علوم‌پزشکی با ۱۷۳ مدرک، و گروه هنر با ۲.۳۶۳ مدرک از پایان‌نامه‌های مردان بیشتر است. رساله‌های زنان نیز در گروه آموزشی علوم پایه با ۸۰۸ مدرک و علوم‌پزشکی با ۴۱۵ مدرک بیشتر از رساله‌های مردان بوده است.

جدول ۳. شمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در گروه‌های آموزشی بر پایة جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

 

در اینجا شمار پارساهای زنان بیشتر است.

شمار پارساهای ثبت شده زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۱۵۳ مدرک، بیشتر از پارساهای ثبت شدة مردان است و شمار پایان‌نامه‌های ثبت شدة زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۸۲ مدرک و دانشگاه پیام نور با ۳.۸۵۱ مدرک، بیشتر از پایان‌نامه‌های ثبت شدة مردان است. شمار رساله‌های ثبت شدة زنان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۴۴ مدرک و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۷۱ مدرک، بیشتر از رساله‌های ثبت شدة مردان است.

جدول ۴. شمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده بر پایة جنسیت و وابستگی سازمانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

 

در اینجا شمار پارساهای زنان بیشتر است.

ریز گزارش آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک، بر پایه جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
1
0
تمامی هزینه های این پایان نامه ها آنها که در دانشگاه دولتی بودند از اعتبارت دانشگاهها و آنهایی که از دانشگاه آزاد بودند از جیب دانشجویان معصوم!
بفرمایید این وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی و ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خیر این طور نیست در دانشگاه دولتی هم پولی برای پایان نامه نمی دهند و مخارج عمدتا بر عهده دانشجو می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
دادا تو هم میرفتی دانشگاه دولتی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
والا منم تمام و کمال خودم پول دادم دولتی هم بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
فقط پایان نامه های سال قبلی ها که در میاری میبینی اشتباه امار دادند و کپی از هم رفتند و بعد در میاد تف کاری استاد بوده
نظر شما
ادامه