کد خبر: ۷۲۸۶۲

حکیم مهر: رئیس اداره محیط زیست مهریز گفت: از ابتدای سال جاری ۴۰ مورد راس حیوان بر اثر برخورد با خودرو در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران تلف شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدفردا، «خواجه» در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران در مسیر بزرگراه و جاده قرار دارد و این عامل تلفات و حوادث جاده‌ای برای حیات وحش است.

وی افزود: طی شش ماه اخیر ۴۰ رأس از حیات وحش این منطقه بر اثر حوادث جاده‌ای تلف شدند. گونه‌های تلف شده شامل آهو، گورخر، روباه، شغال و گرگ است.

رئیس اداره محیط زیست مهریز با اشاره به استقرار صنایع آلاینده در مهریز تصریح کرد: حدود ۳۰ واحد آلاینده در شهرستان مهریز  در زمینه کاشی و سرامیک و معادن شن و ماسه و فولاد فعالیت دارند که هرچند کنترل توسط بخش‌های آلاینده صورت می‌گیرد، اما در تجمع آلودگی و ناسالم بودن هوای شهر مهریز تاثیرگذار هستند.

وی تردد وسایل نقلیه موتوری و وسایل گرمایشی منازل را از دیگر عوامل آلایندگی هوای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: از پایان تیرماه تاکنون ۱۴۲ روز هوای قابل قبول، ۱۱ روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای ناسالم در مهریز ثبت شده و در مجموع هوای این شهر سالم است.


نظر شما
ادامه