کد خبر: ۷۲۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: وضعیت سلامت حیوانات باغ وحش ساری با نظر دامپزشکان تعیین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیمای، در پی پخش تصاویری از وضعیت نامناسب چند حیوان در باغ وحش ساری؛ رئیس کل دادگستری مازندران، دستور بررسی وضعیت سلامت حیوانات باغ وحش ساری را با نظر دامپزشکان صادر کرد.

با دستور ویژه «حجت الاسلام اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران، «محمد کریمی» دادستان مرکز استان در جلسه‌ای با حضور مدیر و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست ساری و مالک باغ وحش طاهرده وضعیت و شرایط نگهداری انواع حیوانات دراین باغ وحش بوِیژه شرایط وعلت نحیف بودن یک قلاده خرس و دو شیر را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

دادستان مرکز استان در این خصوص گفت: با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وضعیت یک قلاده شیر و خرس نحیف در باغ وحش ساری با دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران این موضوع در دستور کار این دادستانی قرار گرفت و در کمترین زمان، جلسه با حضور رئیس محیط زیست شهرستان ساری و مدیر باغ وحش تشکیل شد.

محمد کریمی افزود: نماینده‌ای از سوی دادستانی، محیط زیست و دامپزشکی به محل اعزام تا علل این مورد تشخیص داده و همچنین گزارشی از وضعیت باغ وحش و سلامت دیگر حیوانات موجود در باغ وحش به این دادستانی اعلام نمایند.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: با تحقیقات به عمل آمده از سوی کارشناسان محیط زیست مشخص شد ۲ قلاده شیر و یک خرس که تصاویر آن منتشر شد طبق گفته مالک و نماینده محیط زیست تا ۲ ماه پیش سالم بودند، اما بعد از آن دچار بیماری شده و هر کدام جداگانه و در قرنطینه به خاطر بیماری و کهولت سن در حال درمان بودند که فردی با استفاده ازغفلت نگهبانان و عبور غیرقانونی از حفاظ سیمانی اقدام به تصویربرداری و انتشار آن می‌نماید درحالیکه بیماری برای حیوانات با سن بالا طبیعی است وسایر حیوانات باغ وحش در وضعیت مناسب و با شرایط خوب هستند.

کریمی افزود: باتوجه به بررسی انجام شده و اظهارات مالک باغ وحش تغذیه مناسب همواره انجام شده نسبت به تزریق واکسن نیز اقدام شده بود و سایر جانوران باغ وحش مشکلی نداشتند، اما با توجه به همه مسائل، مهلتی متناسب برای بررسی سلامت گونه‌های موجود در باغ وحش در نظرگرفتیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
0
باغ وحشها ایران باید جم آوری بشن
نظر شما
ادامه