کد خبر: ۷۳۰۲

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور از نظارت و بازرسی بهداشتی بیش از 103 هزار لاشه دام قربانی شده و ضبط بیش از 10 تن گوشت غیرقابل مصرف در ایام عید قربان خبر داد.
دکتر سید محسن دستور با اعلام این خبر گفت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای اعمال وظایف قانونی در روز عید سعید قربان، به اتکای توان کارشناسی موجود و گستردگی خدمات در اقصی نقاط کشور، برنامه بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید سیعد قربان سال جاری را با موفقیت به صورت فراگیر در سراسر کشور اجراء نموده است.

در این برنامه 3 هزار و 192 نفر کارشناس به همراه ناظرین شرعی در قالب یک هزار و 777 اکیپ ثابت و سیار به ادای تکلیف شرعی ذبح قربانی از سوی شهروندان خداجوی نظارت نمودند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: براساس گزارش‌های دریافتی، در این برنامه جهت اطمینان از سلامت دام‌ها قریب به 194 هزار دام زنده مطابق ضوابط و مقررات تحت بازرسی بهداشتی قبل از قربانی قرار گرفته‌اند و نظارت و بازرسی بهداشتی بر روی 103 هزار لاشه دام قربانی انجام گرفت که مقدار 10 هزار و 30 کیلوگرم گوشت و 17 هزار و 528 قطعه آلایش شامل کبد، ریه و کلیه غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج گردید.

دکتر دستور با اشاره به افزایش حجم عملیات انجام شده نسبت به سال گذشته، اجرای این برنامه را در راستای تامین بهداشت سلامت جامعه عنوان کرد.

 

 

نظر شما
ادامه