کد خبر: ۷۳۱۵

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مجوز بهداشتی صادره کشور قزاقستان برای محموله جو وارداتی متوقف شده در مشهد تقلبی بوده و سیر قانونی خود را طی می‌کند.
دکتر سید‌ محسن دستور در خصوص خبری مبنی بر توقف 20 روزه  ۱۵ هزار تن محموله جو در مشهد به دلیل تعلل دامپزشکی در ترخیص، گفت: وزن محموله کمتر از این میزان بوده است حدود ۲۰ ـ ۱۸ واگن جو وارداتی از کشور قزاقستان بوده که معمولا وزن هر واگن هم 51 الی 52 تن است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با این حساب این محموله حدود یک هزار تن بوده است.
وی در خصوص دلیل عدم ترخیص این محموله گفت: اسناد گمرکی این محموله جعلی و  گواهی بهداشتی صادره از مبدا تقلبی بوده است.
دستور خاطرنشان کرد: به همین دلیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع شده و در حال رسیدگی است.
دستور گفت: نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات لازم از سوی دامپزشکی انجام شده  اما دلیل عدم ترخیص به بحث بهداشتی محموله مربوط نیست بلکه اسناد آن جعلی بوده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: به تازگی یک مجوز بهداشتی ۵ هزار تنی کشور قزاقستان تحویل داده‌اند که مقامات قضایی باید در این زمینه اظهار نظر کنند و دادستان هر نظری بدهد قابل اجرا است.
وی تاکید کرد: از نظر قانون هر گونه اشکال در محموله‌های وارداتی مربوط به وارد کننده آن است و ایشان باید در دادگاه دفاع می‌کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: معمولا محموله‌هایی که از اسیای میانه وارد کشور می‌شود باید دقت لازم در مورد آن انجام شود.
چند روز پیش مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از توقف 20 روزه 15 هزار تن محموله جو وارداتی از قزاقستان در مشهد به دلیل تعلل مسولان دامپزشکی خبر داده بود.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه