کد خبر: ۷۳۴۰

حکیم مهر - بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه‌یی آسیا، خاوردور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام با حضور 25 کشور عضو این منطقه و معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشاورزی و جمعی از مسوولان این وزارتخانه صبح یکشنبه 29 آبان ماه سالجاری در تهران برگزار شد.

همزمان با سال جهانی دامپزشکی و برگزاری بیست و هفتمین اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام(OIE) عصر 29 آبان ماه هم جشن ریشه‌کنی بیماری طاعون گاوی به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود.

کمیسیون منطقه‌یی آسیا، خاوردور و اقیانوسیه یکی از پنج کمیسیون منطقه‌یی سازمان جهانی بهداشت دام است که هر دو سال یکبار اجلاس خود را در یکی از کشورهای عضو در زمینه موضوعات مختلف دامپزشکی برگزار می‌کند که این اجلاس برای اولین بار به میزبانی ایران برگزار شده است و سازمان دامپزشکی ایران با سابقه بیش از 80 ساله و متشکل از 31 اداره دامپزشکی در 85 میلیون راس جمعیت دامی و بیش از یک میلیارد قطعه طیور صنعتی و چهار میلیون و 500 هزار کلونی زنبور عسل و هشت هزار و صد مرکز تکثیر و پرورش آبزیان در زمینه‌های تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک انسان و حیوان فعالیت می‌کند.

با توجه به دارا بودن جایگاه استراتژیک در منطقه خاورمیانه و توانمندی‌های دامپزشکی آمادگی دارد فعالیت‌های موثرتری در سطح منطقه انجام دهد و همکاری گسترده‌تری با کشورهای عضو این اجلاس داشته باشد.

گفتنی است در 25 ژانویه 1924 براساس امضای یک موافقتنامه جهانی دفتر بین‌المللی بیماری‌های واگیردار باهدف هماهنگی بین کشورهای عضو برای مقابله و پیشگیری بیماری‌های دامی تشکیل شد که در سال 2003 به سازمان جهانی بهداشت دام(OIE) تغییر نام داد و از طرف سازمان‌های جهانی به عنوان یک سازمان مرجع شناخته می‌شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه