کد خبر: ۷۳۴۲۰

حکیم مهر: کارشناسان تشخیص و درمان در اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستان ها در نیمه دوم سال 1401 بیش از 900 کیلو گرم داروی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز را که شامل انواع واکسن ها و داروهای تزریقی، آشامیدنی، مکمل و ... بوده و از سطح داروخانه های دامپزشکی و شرکت های پخش استانی جمع آوری و توسط مدیریت پسماند استان بصورت بهداشتی امحاء نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان گلستان، «دکتر شهریار کتوک» رئیس اداره تشخیص و درمان با اعلام این خبر گفت که در سال جاری میزان 8620 کیلوگرم انواع واکسن ها و داروهای تزریقی، آشامیدنی، مکمل و ... کشف شده که با هماهنگی مدیریت پسماند استان در دفعات امحاء خواهند شد.

در ضمن وی اشاره کرد که دارو های تاریخ مصرف گذشته و تقلبی می تواند صدمات جبران ناپذیری بر سلامت دام و طیور داشته باشد، لذا دامداران و مرغداران ضروری است جهت مصرف هر گونه دارو و واکسن در فارم خود، ضمن مراجعه به مرکز درمانی دامپزشکی و بر اساس تجویز دکتر دامپزشک، نسبت به تهیه دارو و واکسن مورد نیاز خود از داروخانه و مراکز مایه کوبی دامپزشکی سطح استان اقدام نمایند.

«دکتر محسن عبدالوند» معاون سلامت دامپزشکی استان نیز بیان داشتند: دامداران، مرغداران، زنبورداران و ... از تهیه و مصرف دارو و واکسن خودسرانه بدون نسخ دامپزشکان مراکز درمانی در فارم و واحد خود جدا پرهیز نموده و از صرف هزینه های گزاف و همچنین عوارض پس از مصرف بدون مشورت موارد ذکر شده خودداری نمایند.

استان گلستان دارای 109 داروخانه و 38 مرکز مایه کوبی مرتبط با دامپزشکی می باشد . که 24 شرکت و شعبه پخش کار توزیع اقلام مختلف دارو و واکسن های دامی را برای این مراکز به عهده دارند.


نظر شما
ادامه