کد خبر: ۷۳۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: از این پس، گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه های سراسر استان به صورت تفکیک جنسیت شده لیبل گذاری می شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» افزود: بر همین اساس، کشتارگاه‌ها موظف هستند تا نسبت به برچسب گذاری تفکیکی بر روی لاشه های استحصالی از  کشتار دقت لازم راداشته باشند زیرا برخی افرادی که برای خرید گوشت به قصابی و یا فروشگاه‌های پروتئینی مراجعه می‌کنند جنسیت گوشت خریداری شده برای آن‌ها حائز اهمیت  است، که  این طرح در استان در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان  اجرایی شده است.

ایشان در ادامه بیان نمود لاشه های نر استحصالی از کشتارگاه با برچسب آبی و لاشه های ماده استحصالی از کشتارگاه با برچسب زرد رنگ در سطح بازار عرضه می شوند که این رویه امکان تشخیص جنسیت لاشه را برای خریداران سطح استان تسهیل می کند.

در پایان فاتحی نیا گفت : ناظرین بهداشتی کشتارگاه‌ ها طبق ضوابط دامپزشکی، بر روی لاشه‌های گوشت قرمز مهر می‌زنند و از نظر بهداشتی تأئید می‌کنند؛ اما زدن برچسب به منظور تعیین نوع و جنسیت دام، تاریخ کشتار، مدت زمان نگهداری لاشه استحصالی  بمنظور حمایت از حقوق مصرف کننده  الزامی می باشد و کل گوشت های قرمز توزیعی درسراسر استان بصورت تفکیک جنسیت با درج موارد ذکر شده مربوط به لاشه استحصالی در فروشگاه های عرضه گوشت قرمز توزیع می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
1
2
برچسب زرد بیانگر دام ماده رو قصاب ها به محض رسیدن لاشه به قصابی در می آرن!! و هر وقت مامور دامپزشکی اومد برچسب زرد دام ماده رو از کشوی دخلشون در می آرن میگن: فروختیم. و برچسب آبی نشانگر دام نر رو می زنن بهش! تقلب به همین سادگی، به همین خوشمزگی!!
نظر شما
ادامه