کد خبر: ۷۳۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته از داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان شوشتر کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد ریال دارو و واکسن دامی فاسد توسط کارشناسان دارو و درمان دامپزشکی شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه مصرف داروی مناسب در درمان بیماری‌های دامی نقش مهم و اساسی دارد و نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن‌ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین وظایف دامپزشکی است گفت: با نظارت مستمر کارشناسان اداره تشخیص و درمان دامپزشکی شوشتر، دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تاریخ مصرف گذشته از داروخانه‌ها ضبط و از چرخه مصرف دامپزشکی خارج نمودند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سالجاری گفت: حفظ سرمایه‌های دامی از اصلی‌ترین وظایف دامپزشکی می‌باشد که در این راستا با متخلفین برخورد جدی صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول در پایان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی می‌بایست تهیه نمود و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
Germany
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
3
احسنت بر پرسنل شجاع دامپزشکی شوشتر
نظر شما
ادامه