کد خبر: ۷۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - با واریز 100 میلیارد تومان از محل یارانه ها به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تشکل دامداران در دو ماه آینده اقدام به واردات 150 هزار تن جو از بندر امام خمینی و بندرعباس به کشور خواهد کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران مرکزی با اعلام این مطلب گفت: از محل صرفه جویی یارانه ای، 250 میلیارد تومان به بخش دامپروری و تنظیم محصولات و نهاده های دامی اختصاص پیدا کرده است که از این مبلغ 100 میلیارد تومان آن توسط صندوق حمایت از توسعه در اختیار تشکل دامداران قرار گرفته است.

سیروس روستا افزود: برای نخستین بار تشکلها متولی تنظیم بازار نهاده های دامی شده اند که در همین راستا 150 هزار تن جو از کشور اکراین و کانادا و از مرز ترکیه طی دو ماه آینده به کشور وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با واردات نخستین محموله های جو، قیمت این نهاده از 420 تومان به کمتر از 397 تومان رسیده است.

بازار جو و ذرت تنظیم خواهد شد

فعال بخش خصوصی ادامه داد: با تفاهمنامه ای که اتحادیه دامداران با طرف خارجی داشته است، انعقاد قرارداد برای واردات جو صورت گرفته و از آنجا که جو به عنوان شاخص تنظیم بازار نهاده های دامی محسوب می شود، با کاهش قیمت این نهاده انتظار کاهش قیمت ذرت نیز وجود دارد.

روستا تصریح کرد: برای تنظیم بازار محصولات دامی، صرفا واریز پول و پرداخت اعتبار به تشکلها کافی نیست و به نظر می رسد برای تسهیل واردات باید راه حلهای دیگری مثل انعقاد قرارداد با کشورهای مختلف توسط وزیر جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

وی یادآور شد: گمرک در مبادی ورودی موانع زیادی برای واردات ایجاد می کند که باید با توجه به بحرانی بودن شرایط تنظیم بازار و اهمیت تزریق به موقع کالای وارداتی همکاری مناسبی بین گمرک با کشورها پدید آید.

روستا تاکید کرد: برای تسهیل عملیات بانکی و انتقال پول نیز تشکلها نمی توانند اقدامی کنند و این مسئولیت دولت است که نسبت به تسهیل انتقال پول به کمک بخش خصوصی بیاید.

 

خبر مرتبط :

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
0
آقای سیروس روستا رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران هستند. در خبر شما به اشتباه عنوان ایشان مدیر عامل این اتحادیه ذکر شده
لطفا تصحیح فرمائید
دامدار
|
-
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
با عرض سلام
ميخواستم بدونم اين جو كي ميخواد به دست ما برسه الان قيمت جو 570 شده پيگيري نمي
فرمائيد
نظر شما
ادامه