کد خبر: ۷۳۹۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با تائید مرگ پلنگ در استان، گفت: در حال حاضر لاشه پلنگی که در سه هزار تنکابن یافت شد به سمسکنده، منتقل شده تا علت آن بررسی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «کوروس ربیعی» در توضیح بیشتر عکس یک قلاده پلنگ مرده که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهارکرد: مرگ این پلنگ تایید شده و در حال حاضر لاشه‌ی پلنگ به محل کالبدشکافی سمسکنده آورده شد و در حال بررسی علت مرگ هستیم.

وی افزود: تا این لحظه آثار و جراحاتی روی بدن پلنگ  مشاهده نشده است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: ابتدا محلی‌ها لاشه پلنگ را در منطقه سه هزار تنکابن مشاهده کرده و اطلاع دادند همکاران ما سریعا به محل مراجعه کرده و برای کالبدشکافی به سمسکنده آورده شد.

ربیعی با اشاره به اینکه این پلنگ نر کهنسال بوده، افزود: احتمال اینکه پلنگ مرگ طبیعی داشته باشد وجود دارد زیرا مرگ و میر حیوانات نیز در سنین بالا امری طبیعی محسوب می‌شود اما دلایل مرگ این پلنگ در حال بررسی است.

وی گفت: در سال گذشته مرگ دو قلاده پلنگ را شاهد بودیم که یکی از آن‌ها در شهرستان قائمشهر بوده و امسال این اولین آمار مرگ پلنگ است که می‌توان گفت روند کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
2
چی شده همش لاشه پلنگ پیدا میشه ؟ دیگه فکر کنم پلنگ زنده ای دیده نشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
1
بسیار باعث تاسف هست،متاسفانه در همین چند ماه این چندین مورد تلف شدن و پیدا شدن لاشه پلنگ در جاهای مختلف هست،تلف شدن به دلایل مختلف با این تعداد آن در مدت یک تا دو ماه بسیار باعث نگرانی و تاسف هست،چرا اقدام موثری صورت نمیگیرد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
1
امیدوارم اون شخصی که با شلیک مستقیم گلوله باعث مرگ این پلنگ زیبا شده در این دنیا و خیلی زود تاوان این عمل خود رو در این دنیا ببینه، قطعا و به زودی خواهد دید،عذاب این کار همواره با او خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
0
0
عجب تناقضی
در این خبر گفته که اثار جراحت یا صدمه در بدن نبوده و پلنگ پیر بود.
در خبر کالبد گشایی بعدی گفته که با شلیک مستقیم کشته شده و ۷ ساله بود یعنی جوان بود
چرا اینقدر تناقض؟
نظر شما
ادامه