کد خبر: ۷۳۹۷۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
سرگردانی شرکت‌های تامین‌کننده و تولیدکننده اقلام دارویی دامپزشکی:
«دکتر حمیدرضا توکلی» افزود: متاسفانه بیش از سه ماه است که به دلایل مختلف به هیچ یک از کالاهای دامپزشکی هیچ گونه ارزی تعلق نگرفته است و شرکت‌های تامین‌کننده و تولیدکننده اقلام دارویی مختلف دچار سرگردانی و بلاتکلیفی هستند ...

حکیم مهر: دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام اظهار داشت: متاسفانه بیش از سه ماه است که به دلایل مختلف به هیچ یک از کالاهای دامپزشکی هیچ گونه ارزی تعلق نگرفته است و شرکتهای تامینکننده و تولیدکننده اقلام دارویی مختلف دچار سرگردانی و بلاتکلیفی هستند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر حمیدرضا توکلی» افزود: علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات مختلف با رئیس سازمان دامپزشکی کشور و سرپرست وزارت جهاد و معاون و مدیران توسعه بازرگانی وزارت و بانک مرکزی، متاسفانه تا این تاریخ هیچگونه اقدام موثری صورت نپذیرفته و تنها شاهد آشفتگی و بلاتکلیفی و گفتار درمانی مسئولین هستیم.

وی افزود: یکی از خطراتی که صنعت دام و طیور و آبزیان را تهدید میکند، کمبود جدی کالا و در نتیجه آن افزایش قیمت اقلام دامپزشکی به ویژه داروها و واکسنهای مورد نیاز صنعت دام و طیور و کاهش تولید و افزایش تورم است که در تضاد کامل با فرمایشات مقام معظم رهبری میباشد و اصلا قابل قبول نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بینالمللی کشورمان، وضعیت موجودی انبارها در طی چند سال گذشته هیچگاه متعادل نبوده و عدم تخصیص و تامین ارز در سه ماه اخیر شدیداً روی موجودی انبارها تاثیر منفی گذاشته است.

دکتر توکلی در ادامه افزود: کلیه اقلام وارداتی فعلی برای تولید لازم و ضروری هستند و اصولا اقلام غیرضروری طی چند سال گذشته از سبد واردات حذف شدهاند و لذا عدم تامین ارز این اقلام، صنعت پروتئین‌ کشور را با چالش بزرگی روبرو کرده است و شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت محصولات دامی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخممرغ و آبزیان خواهیم بود و حتی درصورت تامین از هر محلی (ارز بانک مرکزی یا تالار دوم)، دستکم شش ماه طول میکشد تا به وضعیت نیمبند پاییز گذشته بازگردیم.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که طبق اطلاعات دریافتی، در این مدت کالاهایی که توسط وزارت بهداشت و وزارت صمت مجوز میگیرند، طبق روال سابق تخصیص و تامین میشوند؛ به عنوان مثال وزارت بهداشت ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۵۰ درصد ارز مورد نیاز سالیانه خود را دریافت کرده است، در حالیکه وزارت جهاد که سالیانه حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار نیاز دارد، در طی سه ماه گذشته بسیار ضعیف عمل کرده و دچار یک بیتدبیری و بینظمی آشکاری است.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام افزود: در این میان سازمان دامپزشکی بیشتر از سایر بخشها متضرر شده است و برخلاف تصور عموم، انتصاب رئیس سازمان دامپزشکی به عنوان سرپرست وزارت جهاد خود یک عامل محدودکننده دیگر محسوب می‌شود زیرا در صورت تخصیص ارز به اقلام دامپزشکی می‌تواند حساسیتزا باشد، در حالیکه مجموع ارز مورد نیاز ثبت سفارشهای اقلام دامپزشکی در سه ماهه گذشته رقمی بسیار ناچیز و حدود ۲۰۰ میلیون دلار است و تخصیص آن می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را حل کند.

دکتر توکلی هشدار داد: اظهار نظرهای معاون و مدیران توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین سازمان دامپزشکی تنها باعث میشود پروندههایی که تایید بانک مرکزی را میگیرند (همه در اولویت ۲۲) راکد بمانند، چرا که علائم مخابره شده توسط آقایان تنها دال بر ادامه وضعیت موجود و نخریدن ارز از تالار دوم با وحشت از بازگشت به گروه ۲۱ و زیان ۳۵ درصد ناشی از مابهالتفاوت نرخ دور ارز است و ادامه این روند تبعات بسیاری در بازار، چه به لحاظ قیمتی و چه به لحاظ موجودی کالاها، خواهد داشت.

وی افزود: اگر قرار است بازگشت به گروه ۲۱ باعث شود که به دلیل عدم وجود منابع تامین ارز باز هم چندین ماه سرگردان و بلاتکلیف باشیم، ترجیح می‌دهیم مانند وزارت بهداشت در همان گروه ۲۲ باشیم ولی در اسرع وقت ارز مورد نیاز شرکتها تخصیص و تامین گردد.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تاکید نمود که هر چه سریعتر نسبت به تخصیص ارز اقلام دامپزشکی مساعدت شود و تامینکنندگان و تولیدکنندگان اقلام دارویی از این سرگردانی نجات پیدا کنند.


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
1
3
همه اعضا صنفی برای اینکه کاری کرده باشید برید با کمک وارد کننده ها تو صف بانک بایستید دلار ۴۲ تومان با کارت ملی می‌دهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
دلار در کشور سه قیمت داره عزیزم، قیمت اول که فقط مخصوص نورچشمی‌هاست که ۲۸۵۰۰ می‌باشد و برای اینکه کسی اعتراض نکنه به آن اسم دلار کالای اساسی دادند. قیمت دوم ارز نیمایی است که فقط مخصوص دوستان و‌آشنایان است که ۴۲۵۰۰ است و باز هم به من و شما تعلق نمی‌گیره. قیمت سوم ۵۳۵۰۰ است که دلار آزاد نامیده می‌شود و برای ۹۵ درصد جامعه است. ۲ دوتای اول در واقع رانتی است که به نورچشمی‌ها و دوستان و آشنایان داده می‌شود که راضی باشند و دلار سوم فقط مال من و شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
خوب عزیز نورچشم ، من هم همین را گفتم دلار ۲۸ تومان را که نگفتم به کنایه گفتم دلار سهمیه ای که به هر نفر تا سقف ۲۰۰۰ تا با ارائه کارت ملی اگر می‌توانند بگیرند و کمک کنند به واردات داروهای دامی! که این ارز را قبلاً بانکها میدادند بعد صرافیها حالا هم نمیدانم اصلا میدهند یا نمیدهند مثل اینکه به شرط افتتاح حساب ارزی میدهند ،باز هم میگویم کنایه بود ، غیرتی نشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
1
4
برای بعضی ها ارز وجود دارد
سبکرو
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
3
مگر برای دولت مهمه چه اتفاقی سر دام و دامپزشکی میوفته . تو داروهای پودری آرد یا شکر یا زردچوبه و تو داروهای محلول آب ، اتانول و پارافین اضافه کنید . هیچ اتفاق بدی نمیوفته . قبلا که همین کاررو میکردن .
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
4
مگه نمیگید صد در صد دارو داخل کشور تولید میشه؟ پس ارز واسه چی میخواید؟ وقتی تمام مواد اولیه داروها رو وارد میکنید اصولا اینهمه شرکت و کارخانه واسه چیه؟ متاسفانه کارخانه های داروی دامپزشکی با ارز دولتی ماده اولیه رو وارد میکنن یه کارهای کوچکی روش میکنن مثلا پودر رو تبدیل به قرص میکنن یا تو ویال پر میکنن و بسته بندی میکنن و بعد با قیمت ارز بازار حساب میکنن و به شرکتهای پخش و داروخانه ها میدن. کلی سود و رانت تو تخصیص ارز دارو وجود داره. کلا باید کارخانه ها تعطیل و داروی آماده مستقیما از چین وارد بشه اینطوری کلی واسطه و کارخونه های مثلا تولید دارو از چرخه حذف میشه و داروی باکیفیت با قیمت ارزانتر به دست مصرف کننده میرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
همکار محترم میشه بفرمایید از کی تا حالا چین شده تولید کننده داروی با کیفیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کیفیت رو fda میگه، واردات مواد اولیه دارویی همین آمریکایی ها از چین دارند
ناشناس
|
France
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
3
يكسري شركتهاي رانتي در پوشش توليدكننده(مونتاژ كارها) خوب ارز دريافت ميكنند. واقعا باعث شرمساري است كه نه تنها عليرغم فرموده فرموده مقامات كشوري جلوي مونتاژكارها گرفته نميشود و هيچ نطارتي نيز بر روي آنها صورت نميگيرد بلكه هر روز به تعداد آنها حتي از نوع زير پله اي ! آن به آنها اضافه ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
دوست عزیز تو چهارماه گذشته نه تولید کننده ارز گرفته نه وارد کننده
..................
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
0
اتفاقا ما توليدكننده هستيم و ارز هم گرفتيم ولي نه براي ١٤٠ قلم درخواستمون متاسفانه فقط ٥٠ مورد تاييدشده عليرغم در اولويت بودن
نظر شما
ادامه