کد خبر: ۷۴۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور، با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان قدردانی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان گیلان، صبح امروز سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 ، «دکتر آرش آذرنوش» مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیر کل دامپزشکی گیلان و هیات همراه با «دکتر شراره کاوسی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور، هدف خود از این دیدار را صرفاً بمنظور قدردانی و سپاسگزاری از همکاری و حمایت های همه جانبه رئیس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان اعلام کرد.

در این دیدار دکتر آذرنوش ضمن معرفی وظایف تخصصی سازمان دامپزشکی آنها را چندین محور مبارزه با بیماریهای دامی، تجارت بین الملل و وظایف نظارتی به تفصیل شرح داد.  

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت در بحث تجارت بین الملل دامپزشکی تنها مرجع ذیصلاح صدور گواهی برای واردات و صادرات هر نوع فراورده، دارو و هر نوع مواد بیولوژیک که به نوعی به دام مربوط شود است و بدون مجوز یا گواهی دامپزشکی این نوع محصولات نه میتواند وارد و نه میتواند صادر شود.

او گفت: حجم بالایی از واردات کشور نهاده های دامی است که بعد از غلات اولین رتبه را داراست و این نهاده ها فقط با مجور دامپزشکی اجازه ورود و مصرف دارد. دامپزشکی گیلان دارای قرنطینه مرزی است و مجوزهایی که دامپزشکی استان گیلان در این حوزه صادر می کند میلیاردها تومان ارزش دارد.

آذرنوش در بخشی از سخنان خود درخصوص برنامه های ملی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: یکی از برنامه‌ها پایش باقیمانده‌های فلزات سنگین و دارو در فراورده‌هایی نظیر مرغ، شیر، عسل و تخم مرغ است و با وجود اینکه اعتبار کافی نداریم ولی سازمان دامپزشکی کشور این وظیفه را به صورت جدی پیگیری می کند و استان گیلان یکی از پایلوتهای مهم در این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از بیماری به سمت ریشه کنی گام برمی داریم، گفت: برنامه ریشه کنی بیماری PPR یا بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را در سالجاری خواهیم داشت که البته این یک برنامه جهانی است و تا سال 2030 قاعدتاً هیچ کشوری در دنیا نباید این بیماری را داشته باشد. در این حوزه اقدامات زیادی انجام شده و تا حدود زیادی منابع واکسن علیه این بیماری تامین شده است.

آذرنوش خاطر نشان کرد: این طرح در بخش عملیات الزاماً با برون سپاری انجام خواهد شد و یکی از چالش‌ها در این طرح تخصیص به موقع و زمانبندی شده اعتبارات است که امیدوارم این موضوع توسط همکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.

دکتر شراره کاوسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان خدوم سازمان دامپزشکی در عرصه کنترل بیماریها و نظارت بر فراورده ها و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، حمایت همه جانبه خود از طرح ها و پروژه های دامپزشکی اعلام کرد.

این دیدار با اهدای لوح سپاس رئیس سازمان دامپزشکی کشور به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پایان یافت.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
3
فعلا که از کم غذایی و قحطی خود دام‌های نشخوارکننده کوچک و بزرگ دارند از گرسنگی تلف میشوند یا به کشتارگاه میروند و نسلشان ریشه کن میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
0
این خبر را باید سرپرست دفتر بیماریهای دامی توضیح میداد یا حداقل معاون آن دفتر ، چرا دفتر بیماریها تا ایم حد منفعل شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
حالا چی شد؟
پس قرار بود ۶ بیماری ریشه کن شود؟
همه ...... از ریشه کنی صحبت می کنند و دفتر مبارزه هم کلا قدرت دفاع از خود را ندارد
نظر شما
ادامه