کد خبر: ۷۴۳۵

حکیم مهر - با استفاده از دانش تخصصی و کمکهای فنی محققان ایرانی، قرار است یک مجتمع آموزشی – تحقیقاتی کشاورزی در کشور لبنان احداث شود.

مدیرکل روابط علمی و بین الملل سازمان تات با اعلام این مطلب گفت: در پی دعوت وزیر جهاد کشاورزی از همتای لبنانی خود، دکتر حسین حاج حسن به همراه هیاتی همراه به ایران سفر کردند.

دکتر مجتبی رجب بیگی افزود: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان مورد تاکید قرار گرفت و آمادگی ایران برای تداوم همکاریهای علمی و تحقیقاتی فیمابین اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است محققان ایرانی و لبنانی در بازدید از تمامی مراکز و موسسات تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مجتمعی آموزشی - تحقیقاتی کشاورزی با استفاده از دانش تخصصی و کمکهای فنی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اقدام کنند.

رجب بیگی ادامه داد: مجتمع فوق نمونه الگوبرداری شده ای از سازمان تات فعلی است و قرار است از سوی ایران کمکهای فنی و مشاوره ای ارائه شود.

واکسنهای دامی تولیدشده در موسسه رازی به لبنان می رود

این مقام مسئول از تمایل کشور لبنان برای خریداری واکسنهای دامی تولید شده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خبر داد و تصریح کرد: در حد پایلوت تعدادی واکسن به کشور دوست ارسال می شود تا پس از بررسی نقطه اثر این واکسنها بر دامهای کشور لبنان نسبت به صادرات گسترده اقدام شود.

وی یادآور شد: در صورتی که واکسنهای تولیدشده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بتواند بر دامهای کشور لبنان موثر واقع شود، صادرات گسترده واکسنهای دامی آغاز می شود.

رجب بیگی در پایان تاکید کرد: کشور لبنان همچنین با تحقیقات ایران در زمینه مبارزه با جاروک لیموترش آشنا شد و قرار است از دانش موجود در کشورمان برای مبارزه با بیماری مشابه در لبنان استفاده شود.

 

 

نظر شما
ادامه