کد خبر: ۷۴۴۱

حکیم مهر - کارشناس مواد غذایی وزارت بهداشت ضمن تاکید براین که مردم برای طبخ نذورات خود از فرآورده‌های دامی با کشتارمجاز و یا بسته بندی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی استفاده کنند، گفت: ذبح و قربانی احشام در مقابل دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا با هماهنگی سازمان دامپزشکی و درشرایط بهداشتی صورت گیرد به گونه‌ای که خونابه پخش نشود.

زارع ضمن تاکید بر این مطلب که توزیع کنندگان غذا نباید در هنگام توزیع آن از روی سفره راه بروند، افزود: درصورت توزیع سبزی و سالاد، سالم‌سازی آنها الزامی است.

وی ادامه داد: توزیع آب، شیر و شربت در بین دسته‌های عزاداری و یا درمراسم با لیوان یکبار مصرف صورت گیرد و از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظرفی که آب و شربت داخل آن است، خودداری شود.

زارع همچنین با بیان این مطلب که شست‌وشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف چای و مواد غذایی ضروری است، عنوان کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم، از ظروف ویژه گیاهی ( ساخته شده برپایه نشاسته ذرت) استفاده شود.

وی همچنین توصیه کرد: هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی که دارای حداقل شرایط بهداشتی و مورد تایید مراکز بهداشت هستند، صورت گیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای وغذا قبلا نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند.

کارشناس مواد غذایی وزارت بهداشت افزود: برای تهیه غذا از نمک های بسته بندی شده ید دار و تصفیه شده که دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد هستند استفاده شود.

وی در پایان گفت: مواد خام اولیه حتما سالم و بهداشتی باشند و در صورت امکان از مواد غذایی بسته بندی شده که مورد تایید وزرات بهداشت است استفاده شود.

 

 

نظر شما
ادامه