کد خبر: ۷۴۵۵۲

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بر مدیریت پسماند‌های دامپزشکی و کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «مسعود نوری پور» در اولین کمیته تخصصی مدیریت پسماند‌های دامپزشکی و کشاورزی دزفول که با حضور روسا و کارشناسان اداره‌های محیط زیست، معاونت غذا و دارو، معاونت بهداشتی، دامپزشکی، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و دامداران برگزار شد، گفت: یکی از راه‌های انتقال بیماری‌های مشترک به انسان، پسماند‌های شیمیایی، دارویی و عفونی دامپزشکی و کشاورزی است.

 وی نبود برنامه منسجم در مدیریت اینگونه پسماند‌ها و دفع غیر اصولی آنها از سوی دستگاه‌های متولی یا تولیدکنندگان را تهدید جدی علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه تلقی کرد و افزود: مدیریت پسماند‌های دامپزشکی و کشاورزی امری ضروری است.

 نوری پور ادامه داد: قطع زنجیره بیماری زایی و جلوگیری از پیامد‌های منفی پراکنش پسماند‌های کشاورزی و دامپزشکی مستلزم همکاری صاحبان مشاغل در این بخش و همراهی اداره‌های دامپزشکی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی با سازمان محیط زیست است.

 به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول؛ در پایان این کارگروه تخصصی، علاوه بر دریافت نظرات کارشناسی با اتفاق نظر همه اعضا، مصوباتی در جهت الزام و نحوه پیگیری کنترل و مدیریت اینگونه پسماند‌ها و همچنین تفاهم اجرای دوره‌های ترویجی و آموزشی لازم برای جامعه هدف مورد نظر تصویب شد.

 

نظر شما
ادامه